آخرین اخبار
امیرحسین ساده

حمله به قوه قضاییه

به نظر میرسد از الان و تا انتخابات دوازدهم دشمن روی چند نکته تاکید کرده است، یکی در دو قطبی کردن جامعه؛ دوم تخریب نهادهای قانونی نظام به ویژه قوه قضاییه و سوم اینکه فضای مجازی را آکنده از دروغ، تهمت و افترا می کنند.
اشتراک گذاری
03 اسفند 1395
123 بازدید
کد مطلب : 299

پروژه ای ریشه دار در حمله به قوه قضائیه

ریشه ی این هجمه ها را باید در رویکرد قوه قضائیه مبنی بر شکستن مصونیت یقه سفید ها، افشاگری علیه مدیران نجومی و متخلف، مواضع محکم در برخورد با باند سرخه ای ها و ابر بدهکاران بانکی جستجو کرد. در سال های اخیر که به عکس روال محافظه کارانه ی دهه ۷۰ و غالب دهه ۸۰، قوه قضاییه پرونده ی گردن کلفت های سیاسی را به طور جدی در دستور کار گذاشت و شاهد صدور احکامی که به نسبت گذشته سنگین تر است می باشیم. نفس این مسئله و شکستن تابوی برخورد با یقه سفید ها و سران رده بالای دولتی و فرزندان مقامات فی نفسه اقدام ارزشمند و مبارکی بود. در مقابل شاهد تلاش برای گشودن پرونده‌های حقوق بشری علیه ایران، دروغ‌های شاخ‌دار از وضعیت زندانیان دوتابعیتی، همنوایی با جریان‌های داخلی مخالف نظام برای زیر سئوال بردن احکام قضایی،  علم کردن پرچم مظلومیت اعضای گروهک تکفیری  تروریستی «توحید  و جهاد»، ابراز نگرانی روباه پیر از اعدام‌ قاچاقچیان مواد مخدر، حمایت از مجرمان امنیتی و ذوق زدگی در انتشار خبر کذب حساب‌های  قوه قضائیه که تنها بخشی از پازل طراحی شده معاندین برای تخریب دستگاه قضا بود. در توئیت‌های مختلفی خواستار برجسته کردن «حمله به قوه قضاییه» در ماه‌های نزدیک به انتخابات ریاست‌جمهوری در اردبیبهشت‌ماه ۹۶ شدند که با کمی تامل به خوبی می‌توان دریافت که آنها به دلیل شکست‌هایی که از سال ۸۸ تاکنون متحمل شده اند می خواهند این بار رمز فتنه را از تقلب به حمله به قوه قضائیه تغییر دهد تا شاید بتوانند دیده بان را از سر راه بردارند.
اینکه فردی مثل مسعود بهنود که نقش مهم و سابقه زیادی در شبکه‌ سازی برای اپوزیسیون و اقدامات مختلف علیه جمهوری اسلامی دارد؛ولی به دلیل روحیاتش کمتر در اقدامات ضد انقلابی سعی می کند به صورت علنی آفتابی شود و عمدتا  فعالیت پشت صحنه دارد از برنامه این  شبکه برای  تخریب نهادی چون قوه قضائیه پرده برداشته است، خبر از برنامه ریزی و سرمایه گذاری سنگین بی بی سی فارسی برای انتخابات سال ۹۶ می‌دهد. اقدامی که بی شک به موضع‌گیری‌ها و اقدامات قاطع قوه قضائیه در پرونده‌های مرتبط با فتنه، فساد و نفوذ ارتباط دارد.
در این میان نکته تامل برانگیز اینست  که طی ماه‌های گذشته عده ای  در داخل کشور خواسته  یا ناخواسته در راستای همین پازل دشمن حرکت کردند (حمله و هجمه به قوه قضائیه) و به منافع کشور لطمه زدند قوه قضائیه به حول و قوه الهی از این توطئه کثیف سربلند بیرون خواهد آمد ولی برخی افراد که در نقشه راه دشمن حرکت کردند بدانند سرافکنده خواهند شد و البته باید هزینه‌اش را هم بپردازند
از معرکه های وقیحانه ی روزنامه های زنجیره ای جریان معلوم الحال برای پسر آیت الله تا سم پاشی  و مظلوم نمایی احمدی نژادی ها در حکایت معاون اولش تا جریان های مختلف که مصونیت و وجهه ی قدیمی خود را در رویکرد جدید قوه ی قضاییه، شکسته و از دست داده می دیدند امروز نعره ی مخالفت ناشی از منافع و تعصبات گروهی بلند می کنند. از طرح دروغ حساب های شخصی قوه ی قضاییه تا حملاتی اخیر به دستگاه قضا که به   تعبیر جناب محسنی اژه ای به خاطر ورود به پرونده بدهکاران کلان و هزار میلیاردی است، نشان از این مسئله دارد که قوه قضائیه در سطح کلان دارد راه را درست می رود.
از طرفی در ماجرای حساب های شخصی قوه قضاییه حقیقت مسئله مشخص شد که به دلیل بحث های مالکیت و رعایت چارچوب قانونی و سود حساب ها و مباحث این چنینی حساب ها به نام رییس دستگاه قضا و نه تحت مالکیت فرد حقیقی یعنی آیت الله آملی لاریجانی، که تحت عنوان جایگاه حقیقی ایشان در ریاست قوه است، همانطور که سابقا به نام آیات یزدی و شاهرودی بود
پروژه ای که بعد دیگر آن را باید در جو سازی های سنگین رسانه ای برای آزاد سازی مجرمان امنیتی و گرا دادن ضد انقلاب مبنی بر شیفت فضای اجتماعی ایران از مطالبه گری از جریان غربگرا و بدبینی به آمریکا  در حکایت برجام به بحث های حقوق بشری و معرفی قوه قضاییه به عنوان مانع حل مسائل داخلی ایران جستجو کرد.
به نظر میرسد از الان و تا انتخابات دوازدهم دشمن روی چند نکته تاکید کرده است، یکی در دو قطبی کردن جامعه؛ دوم تخریب نهادهای قانونی نظام به ویژه قوه قضاییه و سوم اینکه فضای مجازی را آکنده از دروغ، تهمت و افترا می کنند. اما بی شک اهداف شوم معاندین و بدخواهان داخلی و خارجی نظام همچون چهار دهه گذشته با بصیرت و حضور در صحنه مردم شکست خواهد خورد

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *