آخرین اخبار
دانشجویان دانشگاه یزد خطاب به نمایندگان:

آقایان نماینده؛ نگذارید مسئولیت سنگین پذیرفتن ننگ و ذلّت FATF متوجه شما شود

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در نامه به نمایندگان استان یزد اعلام کردند: شما برای حضور در مجلس از مردم شریف استان یزد رای گرفته‌اید و تصمیمات شما مستقیم زندگی مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
اشتراک گذاری
15 مهر 1397
107 بازدید
کد مطلب : 622
 به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در نامه به نمایندگان مجلس استان یزد اعلام کردند: شما برای حضور در مجلس شورای اسلامی از مردم شریف استان یزد رای گرفته اید و تصمیمات شما مستقیم زندگی و معیشت مردم، امنیت و آرامش آنان را تحت الشعاع قرار می‌دهد از شما می خواهیم به موارد ذیل اهتمام بورزید.
 
متن کامل نامه به شرح ذیل است: 

بسمه تعالی
امروز مسئله‌ اصلی کشور ما استقلال است برادران و خواهران عزیز! انقلاب برای ما استقلال سیاسی را به بار آورد؛ این جرات را به این ملت داد که در مقابل نظام غیر عادلانه‌ سلطه در دنیا بایستد؛ اما اگر این ملت بخواهد این استقلال سیاسی را، این عرض‌اندام فرهنگی را در مقابل سلطه‌گران عالم حفظ کند، باید پایه‌های اقتصادی خود را محکم کند؛ این، ریشه دواندن استقلال در کشور است.
مقام معظم رهبری ۴/۲/۱۳۸۷

آقایان موسوی، تابش، صباغیان، دهقانی
نمایندگان محترم مردم شریف و صبور استان یزد در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم
شما برای حضور در مجلس شورای اسلامی از مردم شریف استان یزد رای گرفته اید و تصمیمات شما مستقیما زندگی و معیشت مردم، امنیت و آرامش آنان را تحت الشعاع قرار می‌دهد از شما میخواهیم به موارد ذیل اهتمام بورزید.

مسئله همکاری ایران با گروه اقدام ویژه مالی موسوم به FATF، مدتی است در فضای رسانه‌ای و نخبگانی مورد ارزیابی گروه‌های مختلف قرار گرفته است؛ لذا نکاتی را در این باره محضر جناب عالی ارائه میدهیم:

اگر هدف از همکاری با FATF مبارزه با تامین مالی تروریسم است آیا در صورت الحاق ما به کنوانسیون ها، گروه ویژه اقدام مالی اطلاعات مالی گروهک‌های تروریستی مثل الاحوازیه یا داعش را در اختیار ما قرار خواهد داد؟ مسلما خیر! زیرا این کار گروه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی را تروریست دانسته، اما ارتشِ رژیم کودک کش اسرائیل و سازمان منافقین که قریب به ۱۷۰۰۰ قربانی بی گناه از مردممان گرفته اند را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کرده است! پس هدف از پیوستن به این کنوانسیون‌ها دقیقا چیست؟!

از طرفی این کارگروه ویژه که دست بر قضا ریاست آن را معاونت وزارت خزانه‌داری آمریکا به عهده دارد پس از تعهد پنهانی دولت در سال ۹۵ مبنی بر اجرای دستورات این کارگروه همواره با سیاست چماق و هویج گونه و وعده هایی، چون خروج ایران از لیست سیاه و بهبود روابط بانکی سعی در تحمیل دستور‌های خود داشته است. حال جای سوال است، ایران که تا به حال ۳۱ گام از درخواست‌های این کارگروه را اجرایی کرده است پس چرا این وعده عملی نشده و تنها به تعلیق ایران از لیست سیاه بسنده شده‌است؟ و خروج از لیست سیاه به پذیرش پالرمو و CFT موکول شده است؟! در صورت پذیرش کنوانسیون‌ها، با کدام تضمین از پیش تعیین شده، ایران از لیست سیاه خارج خواهد شد و روابط بانکی بهبود می‌یابد؟ آیا ضمانت اجرایی وجود دارد که تحریم‌های بانکی آمریکا در آینده نزدیک، مجدداً مخلّ روابط بانکی نشود؟

همچنین مسئله‌ دیگری که به تازگی شایع شده این است که آیا میتوان با لحاظ نمودن «حق شرط» و یا «حق تحفظ» در پیوستن به این معاهده ضرر‌های آن را کنترل کرد؟ این مسئله ادعایی غیرعلمی و خلاف واقع است که با بررسی حداقلی کنوانسیون بین المللی حقوق و معاهدات و با توجه به بند‌های CFT، امکان اعلام هیچگونه شرط و یا تحفظی وجود ندارد.

با همه این تفاسیر و با وجود مخالفت علنی مقام معظم رهبری با پذیرفتن این لوایح عده‌ای از دیپلمات‌های دولتی و برخی از نمایندگان مجلس در کمال تعجب نه تنها این دو لایحه ضد استقلال و ضد امنیتی پالرمو و CFT را از دستور کار خارج نکردند؛ بلکه با تحریف نظر شورای نگهبان و رهبری و القای عدم مخالفت ایشان با این لوایح سعی کرده اند با شانتاژ‌های خبری، درست مثل زمان تصویب برجام، پذیرفتن این خسارت محض را تصمیم نظام جلوه داده و به جای رفع مشکلات اساسی مردم تصویب این دو لایحه را مجدداً پیگیری کنند.

حال، اما همگان گواه اند که علی رغم تمام تحریم ها، تهدید ها، فشار‌های بین المللی و کارشکنی‌های داخلی انقلاب اسلامی ایران چهل سال است که پای آرمان‌های خود ایستاده و لحظه‌ای عقب نکشیده است و ما دانشجویان به عنوان نحبگان جامعه به تمکین از فرمایشات مقام معظم رهبری باید وظیفه سنگین بازنگری آرمان‌ها و تکرار و مطالبه‌ی آن‌ها را به دوش بکشیم.

از جمله آرمان‌های بلند نظام اسلامی که از ابتدای انقلاب مد نظر بوده است و از دل مبانی اسلامی و روایات ما متبلور شده است استقلال حکومت اسلامیست. قرآن کریم طبق آیه‌ «وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً» (سوره نساء-آیه ۱۴۱) هیچ موقع تسلط و استیلای دشمنان و کفّار بر جامعه اسلامی را برنتافته است و این مهم از سیره زندگانی و حکومت داری معصومین نیز برداشت م یشود و بر ماست که در تحقق هرچه بیشتر این هدف مقدس تلاش کرده و آن را در همه‌ شئون جامعه اسلامی به فعلیت برسانیم.

امروز دشمنان پست و حقیر ایران اسلامی به سرکردگی آمریکای جنایت کار و رژیم غاصب صهیونیستی با کارشکنی‌های همه جانبه و دشمنی‌های پی در پی سعی در منحرف کردن مسیر جمهوری اسلامی در راه رسیدن به آرمان هایش را دارند و همواره می کوشند تا از هر طریقی این آرمان هارا به فراموشی سپرده و بر آن‌ها پرده‌ی غفلت بپوشانند و در همین راستا روز به روز شاهد پیشنهاد‌های فریبنده‌ای هستیم که همچون دستکش مخملی اهداف پلید و شیطانی خود را در پس آن‌ها مخفی کرده اند و قصد دارند سدّ راه نظام جمهوری اسلامی شوند. قرآن کریم اَغراض شوم دشمنانمان را برایمان بر ملا کرده است «وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» (سوره بقره-۱۲۰) و تجربه‌ تلخ مان از برجام نیز مویّد آن شد که استکبار جهانی تا نابودی تمام زیر ساخت‌های ما و اضمحلال کامل ایران اسلامی در هاضمه جهانی کوتاه نمی‌آید.

بررسی‌های تخصصی نشان می دهد پیوستن به کنوانسیون‌های کارگروه ویژه مالی موسوم به FATF وعده‌ی برجام گونه‌ی دیگری و از جمله توصیه‌های خوش آب و رنگ کشور‌هایی است که خود را جامعه جهانی می نامند. این کنوانسیون که مدام ما را از نپیوستن به آن میترسانند، استقلال اقتصادی نظام اسلامی را از هدف قرار داده اند و همانگونه که رهبر عزیزمان گفته اند با وجود همه‌ تهدید‌های پوچ و توخالی شان به تجربه به ما اثبات شده که هیچ غلطی نمی توانند بکنند و همچنین فرمودند: اگر نیاز به قانون و لایحه‌ای در مورد پول شویی هست مجلسمان بررسی کرده و قانونی متناسب با شرایط کشور عزیزمان به تصویب برساند؛ لذا ما به عنوان دانشجویان انقلابی، که همواره سعی بر آن داشته ایم تا مترصد سیر کلی انقلاب بوده و پاسدار ارزش‌های آن باشیم و از دست آورد‌های آن حراست کنیم، از شما خواستاریم که در جلسه‌ی رای گیری مجلس مخالفت خود را با پیوستن به کنوانسیون‌های استعماری زیر مجموعه FATF اعلام نموده و نگذارید مسئولیت سنگین پذیرفتن ننگ و ذلّت آن متوجه شما شود.

روابط عمومی
جامعه اسلامی دانشجویان
دانشگاه یزد

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *