آخرین اخبار
تشکل‌های دانشجویی اصفهان؛

نیروهای بومی و جوان برای استانداری اصفهان در اولویت قرار گیرند

دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار جایگزینی استانداری جوان و بومی شدند.
اشتراک گذاری
16 آبان 1397
80 بازدید
کد مطلب : 649

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهانی در نامه‌ای به وزیر کشور درباره استاندار این استان اعلام کردند: بعد از تصویب اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان با خبر شدیم که استاندار اصفهان، محسن مهرعلیزاده، مشمول این قانون است و باید استاندار جدیدی را برای استان اصفهان  معرفی نمایید؛ لذا برآن شدیم به‌عنوان بخشی از مردم اصفهان و بنا بر رسالت‌مان مبنی بر لزوم اطلاع از مشکلات مردم چند مورد را تذکر دهیم تا در انتخاب استاندار آن موارد لحاظ شود. هرچند معتقدیم که وزارت کشور دغدغه‌های برآمده از مردم استان را در انتخاب استاندار از دیگر مصالح در الویت قرار می‌دهند؛ اما اگر به موارد ذکر شده توجهی نشود، مطالبه موارد ذکر شده را در سطوح دیگری پیگیری می‌کنیم.

در ادامه عنوان شده است:‌ هرچند استاندار اصفهان از جمله استاندارهای پرتلاش هستند، اما اصلی‌ترین نکته‌ای که باید برای انتخاب استاندار لحاظ کرد و ایشان فاقد آن بودند این است که باید متعلق به بوم منطقه باشد؛ چراکه مشکلات و مسائل را از نزدیک شناسایی کرده و راه‌حل‌های ارائه شده نیز برهمین اساس ارائه شود. موردی که در مسائل مختلف پیش آمده برای استان به نقطه ضعف اصلی ایشان تبدیل شد؛ از جمله این مسائل، مسائل معیشتی و فرهنگی استان است.

تشکل‌های دانشجویی عنوان کردند: از جمله وظایف استانداری‌ها در مسائل فرهنگی، ایجاد زمینه مناسب برای رشد و ارتقای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی بانوان است ولی شاهد آن بوده و هستیم که استانداری در این زمینه منفعلانه عمل کرده و حتی اقداماتی نیز در حوزه زنان انجام گرفته که برخلاف مقام والای زنان است. از نقاط ضعف مهرعلیزاده نگاه نه چندان درست و بومی ایشان به مسائل فرهنگی و نشاط شهر و استان و محدود کردن این مسائل به کنسرت یا مواردی از این دست است؛ در صورتی که استاندار باید در این زمینه‌ها نگاهی برآمده از جنس مردم استان داشته باشد و بر همان اساس برنامه ارائه بدهد.

در بخش دیگری از این بیانیه آورده شده است: از دیگر وظایف استاندار پیشگیری و جلوگیری از منکرات و مفاسد اجتماعی است موضوعی که امروز در استان شاهد آن هستیم نه تنها پیشگیری و جلوگیری از منکرات نیست بلکه یک ولنگاری در استان دیده می‌شود. از آمار بالای دختران فراری شهر، آمار بالای دختران معتاد و خانه‌های تیمی، آمار بالای طلاق و افزایش سن ازدواج و پایین آمدن آمار ازدواج گرفته تا وضعیت بدون مدیریت شیوه پوشش مردم در شهر و استان که نیاز به برنامه‌ای دقیق دارد که چنین برنامه‌ای در طول مدت مدیریت ایشان در جهت ارتقای سطح فرهنگی دیده نشد.

در ادامه عنوان شده است: استاندار نهاد بالادستی استان و به‌عنوان نماینده دولت انقلاب اسلامی در استان فعالیت می‌کند و انتظار آن است و در وظایف استاندار هم آمده است که پیشران و پیشرو در حفظ و ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد. اول ویژگی که استاندار باید دارا باشد ایمان قلبی و عملی به انقلاب و آرمان‌های آن است؛ لذا استاندار آینده باید پرونده سفیدی نسبت به خطوط قرمز انقلاب از جمله جریان  فتنه ۸۸ داشته باشد.

در بیانیه دفاتر جامعه اسلامی دانشگاه‌های اصفهان آمده است: استاندار نماینده دولت در استان است لذا مردمی بودن و در جمع مردم و از جنس مردم بودن دیگر ویژگی است که می‌توان به  آن اشاره کرد. حاکم اگر طعم تلخ فقر را نچشیده، اهل تجمل و اشرافی‌گری باشد چگونه می‌تواند درد مردم فقیر را درک کند. اصفهان از جمله استان‌هایی است که با معضل بیکاری مواجه است، حال به جای حل مشکل توسط استاندار که یکی از وظایف استاندار است، شاهد برخوردهای انتظامی و امنیتی با پابرهنگان اصفهان بودیم.

در ادامه بیانیه به مشکلات معیشتی اشاره شده است: از جمله مسائل معیشتی که استان اخیراً با آن روبه‌رو بود اعتراض به حق مردم شرق اصفهان به علت کمبود آب و به تبع آن بیکاری کشاورزان آن منطقه، نارضایتی صنعت‌گران شهرک امیر کبیر، اعتصاب به حق کامیون‌داران، نارضایتی صنعت‌گران شهرک صنعتی محمودآباد، نارضایتی به علت تعویق حقوق کارمندان مراکز دولتی، اعتراض مال‌باختگان مؤسسات مالی و اعتباری نامعتبر و… که علت همه آنها ضعف دولت در مدیریت اجرایی کشور بود؛ حال از استاندار انتظار می‌رفت که به عنوان نماینده دولت قبل از بروز چنین نارضایتی‌هایی در جهت حل مشکلات بر می‌آمد که حل بسیاری از آنها بسیار ساده بود، اما آنچه از عملکرد ایشان برآمد اکثراً برخوردهای امنیتی نظامی بود.

در بخش دیگری از این بیانیه آورده شده است:  هرچند استاندار وظیفه حفظ و تأمین امنیت استان را دارد اما انتظار می‌رود که قبل از تبدیل شدن مسائل معیشتی به مسائل امنیتی ایشان راهکاری بیندیشند. از دیگر مواردی که باید در انتخاب استاندار لحاظ کرد عدم قبیله‌گرایی استاندار است، نکته‌ای که مهرعلیزاده در برخی اقدامات اخیر برخلاف آن عمل کردند، از جمله می توان به معرفی لیست ۱۰ نفره توسط ایشان به وزارت کشور به منظور به‌کارگیری آنان در رده‌های مدیریتی استان، بدون توجه به اصل تخصص  به‌صورت قرادادی و خارج از ضوابط قانونی و بدون استعلام از نهادهای اطلاعاتی اشاره کرد، در صورتی که همه آن افراد وابسته به جناح خاصی بودند، لذا اشاره می‌شود که یکی از ویژگی‌هایی که در انتخاب استاندار بعدی باید به آن توجه نمود عدم نگاه‌های قبیله‌ای به استانداری و استفاده ایشان از ظرفیت‌های مختلف استان ورای جناح سیاسی است.

در پایان بیانیه آمده است:‌ علتی که منجر به خاتمه‌ خدمت مهرعلیزاده به‌عنوان استاندار شده است توجه به جوانان و تزریق نیروی پرنشاط جوانی به شاخه مدیریتی کشور است، لذا استاندار بعدی بهرغم دارا بودن شاخصه‌ جوانی، باید به نیروی متخصص جوان نیز در رده‌های مدیریتی استان اعتماد کند. البته این نباید به استخدام جوانان از جناح خاصی تأویل شود. در آخر تشکل‌های دانشجویی استان برای هم‌افزا شدن ظرفیت‌های استان و کمک به حل مشکلات اعلام آمادگی می‌کنند که در جهت حل معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان از توان خود در جهت کمک به استاندار منتخب و متخلّص به تدبیر تراز انقلاب دریغ نکنند.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان امضاکنندگان این نامه هستند.

روابط عمومی 

جامعه اسلامی دانشجویان

دانشگاه صنعتی اصفهان، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کاشان و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *