آخرین اخبار
محسن اکبری‌پور

چرا از روی پرچم آمریکا رد می‌شویم؟!

مردم آمریکا نیز پرچم کشور خودشان را نماد ملت و هویت خودشان نمی‌دانند بلکه نماد سیاست‌های لیبرالی و مستکبرانه دولتشان می‌دانند.
اشتراک گذاری
17 آبان 1397
253 بازدید
کد مطلب : 657

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حتماً در تظاهرات و تجمعات دیده‌اید که پرچم آمریکا را آتش می‌زنند و یا از روی پرچم آن عبور می‌کنند و در مقابل افرادی نظرشان این است که راه رفتن از روی پرچم کشور توهین به ملت آن کشور است و با راه رفتن از روی پرچم چیزی درست نمی‌شود.

در پاسخ می‌توان گفت راه رفتن از روی پرچم یک نقشه راه است، همان‌گونه که امام خمینی(ره) فرمودند: «ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم.» البته سایر ملت‌هایی که توسط آمریکا مورد ظلم قرار گرفته‌اند نیز در تظاهرات ضد استکباری خودشان پرچم آمریکا را آتش می‌زنند و این پرچم را نماد سیاست‌های خصمانه آمریکا می‌دانند.

جالب است بدانید مردم آمریکا نیز پرچم کشور خودشان را نماد ملت و هویت خودشان نمی‌دانند بلکه نماد سیاست‌های لیبرالی و مستکبرانه دولتشان می‌دانند و تأییدکننده این حرف سوزاندن پرچم آمریکا توسط ملت خودشان، چند سال پیش در اعتراضات وال استریت آمریکا بود و حتی همین ملت پس از انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور،در اعتراضات خیابانی، پرچم آمریکا را آتش زدند.

وقتی از روی پرچم آمریکا رد می‌شویم توقع نابودی آمریکا را نداریم بلکه می‌خواهیم این نکته یادآوری شود که ما می‌توانیم در مسائل نظامی، علمی، اقتصادی، پزشکی، هسته‌ای و… از تمام دست‌اندازی‌های آمریکا به‌عنوان یک فرصت استفاده و پیشرفت کرده و آمریکا را زیر پا بگذاریم.

چند نمونه از همین خودباوری و زیر پا قرار دادن آمریکا توسط جوانان ما بود توجه کنید:

۱. در زمان شاه هزینه‌های زیادی صرف خرید جنگنده‌ها شد و پس از انقلاب، نه تنها آمریکا جنگنده‌ها را تحویل نداد بلکه تمام پول‌های پرداخت شده را بلوکه کرد؛ اما با اتکا به توان جوانان ایرانی باعث شد که چند روز پیش وزارت دفاع جنگنده کوثر را به تولید انبوه رساند.

۲.در جنگ تحمیلی، ایران حتی توانایی خرید موشک کوتاه‌برد هم نداشت اما اکنون به همت دانشمندان موشک‌های دقیق زن و بابرد ۳ هزارکیلومتر هم تولید می‌شود.

۳. وقتی داروهای کمیاب توسط آمریکا برای ملت ایران تحریم شد، متخصصان ایرانی آمریکا را زیر پا گذاشته و به تکنولوژی ساخت بسیاری از آنها دست پیدا کردند.

۴. زمانی که آمریکا و روسیه با واردات اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد به کشورمان مخالفت کردند، دانشمندان ما قدرت‌های شرق و غرب را زیر پا گذاشتند و خودشان به غنی سازی ۲۰درصد و سانتریفیوژهای نسل هفت و هشت دست پیدا کردند.

۵.زمانی که RQ-۱۷۰ آمریکا به مرزهای ما تجاوز کرد نه تنها سیستم هدایت پیچیده آن توسط پدافند هوایی ایران هک شد بلکه به تولید انبوه از راه مهندسی معکوس نیز رسید.

در تمام اینها ملت ما، آمریکا را زیر پا قرار داد و بر روی پای خود ایستاد. پس این جمله و این حرکت تسویه حساب و عقده‌گشایی کورکورانه نیست بلکه هدف و نقشه راه است که بدانیم «ما می‌توانیم» در زمینه‌هایی که امروز بسیار برای مردم مشکل‌آفرین است این راه را ادامه داده و موفق شویم.

دبیر واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *