آخرین اخبار
دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

استکبار و سلطه‌جویی در ساختار سیاسی آمریکاست

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: با توجه به ساختارهای سیاسی آمریکا، ذات سلطه‌جویی، استکبارطلبی و استعمار نوین در بطن این کشور است.
اشتراک گذاری
22 آبان 1397
99 بازدید
کد مطلب : 673

سید علی صالح‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با بیان اینکه استکبارستیزی ریشه در مبانی اسلامی دارد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های استکبارستیزی، عمل به حق‌طلبی است. کسی‌که به‌دنبال استقلال کشور است باید ویژگی استکبارستیزی را هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دشمن ایران، آمریکا است، افزود: صحبت‌هایی مبنی بر اعتماد به آمریکا، مذاکره و تعامل با کشورهای مختلف در این چند سال شنیده‌ می‌شود. از سال ۹۲ برخی مسئولان اعتقاد داشتند باید برای رفع مشکلات به‌سمت آمریکا دست دراز کنیم. تجربه تلخ برجام نتیجه اعتماد به آمریکا است. درحال حاضر نیز برخی برجام اروپایی را مطرح می‌کنند درحالی‌که می‌دانند اروپا هم مانند آمریکا بدعهد است.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان عنوان کرد: استکبارستیزی به معنای نفی هرگونه سلطه سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و تربیتی است. یعنی سلطه فقط در عرصه استقلال سیاسی کشور نیست، سند ۲۰۳۰ به‌نوعی ما را به سلطه می‌کشد. سلطه‌های فرهنگی که با انواع مدها سبک زندگی ایرانی-اسلامی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

صالح‌پور با تأکید بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا نباید در حد شعار باقی بماند و لازم است از سوی مردم و مسئولان به منصه ظهور برسد خاطرنشان کرد: برخی تصور می‌کنند آمریکا تغییرپذیر است و سیاست‌های آمریکا با رفت‌وآمد روسای جمهور تفاوتی می‌کند. با توجه به ساختارهای سیاسی آمریکا، ذات سلطه‌جویی، استکبارطلبی و استعمار نوین در بطن آمریکاست.

وی اضافه کرد: همان‌طور که در ذات جمهوری اسلامی ایران، نفی سلطه و ضداستکباری است. همین دو عامل منشأ جنگ ۴۰ ساله‌ای است که در تمامی عرصه‌ها بین ایران و آمریکا وجود دارد. اگر هرکدام از جنگ دست بردارند یعنی تغییر ماهیت داده و قطعاً آرمان‌ها زیر سوال خواهد رفت.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: در راه مقاومت برابر استکبار، مبارزه عزتمندانه در سایه اتکا به توانمندی‌ها، نیروها و ذخایر داخلی لازم است. موضوع نفی ارتباط با سایر کشورها نیست اتفاقاً باید تا جایی که استقلال کشور و عزت مردم‌مان زیر سؤال نرود با کشورها تعامل کرد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: مردم ایران انتخاب کرده‌اند که مثل دو قرن گذشته در ذلت نباشند. انتخاب کرده‌اند در برابر تحقیر کشور سکوت نکنند، از تمامیت ارضی‌ دفاع کنند.

صالح‌پور با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران، باسابقه‌ترین نوع تحریم در جهان است گفت: ملت ایران همواره در ظلم و تحریم بوده، ۲۰۰ سال است که ما در جنگ نابرابر با نظام استعماری غرب و شرق قرار داریم.

وی با بیان اینکه آمریکا تطهیرناپذیر است، اظهار کرد: آمریکا سلطه‌جویی و استعمارگری را سرمنشأ خودش قرار داده است. تطهیرسازی آمریکا ذیل تفکر برخی عناصر فتنه که دم از آشتی ملی می‌زنند، مطرح می‌شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *