آخرین اخبار
مرجان طلائی‌زاده

هرگونه نگاه ابزاری به زن اشتباه است

هرگونه نگاه ابزاری به زن اشتباه است خواه این نگاه ابزاری در یک کشور جهان سوم باشد خواه در کشوری پیشرفته.
اشتراک گذاری
10 آذر 1397
115 بازدید
کد مطلب : 699

حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی)
قانون، در حمایت از بانوانی که خانواده تشکیل داده‌اند و درون محیط خانوادگی خودشان هستند، وظایف بسیار سنگینی دارد. مطلبی که ما در کشورمان باید با جدیت دنبال کنیم، حمایت اخلاقی و قانونی از زن است؛ تا مرد در محیط خانواده نتواند زورگویی کند .

امروزه در‌ کشور ما کسانی که ادعای روشنفکری و حمایت از حقوق زنان را دارند با نگاهی ابزاری به زن و هویت زن، علم دفاع از زن را به دوش گرفته‌اند در حالیکه ریشه‌های حقوق و آزادی‌های غربی را با حقوق واقعی زن ایرانی اشتباه گرفته‌اند و همین‌ها اکثرا در رفتار با زنان، خود دچار مشکل هستند و باطن زندگیشان بر خلاف گفته‌هایشان است.
قدرت شناخت ما براساس قدرت دید ما و اندیشه ما شکل می‌گیرد. خشونت مصداق بارز این الگوهای شناختیست، یعنی زنان در آینده به عنوان مادر باید همواره به فرزندان خود نحوه صحیح برخورد را آموزش دهند تا معنای خشونت تحقق نیابد، البته این تنها راه جلوگیری از منع خشونت نیست، در واقع هر گونه رفتار غیر متعارف علیه زنان در هر جامعه‌ای از طرف هر فرد با هر عنوان و سطح سوادی که باشد نشان ضعف درونی و نبود اخلاق و منطق و انسانیت است که همواره اسلام و قرآن چنین افرادی را نکوهیده است.
چه بسا کسانی که داعیه‌دار حمایت از زنان هستند در برابر خشونتی که علیه زنان و کودکان یمنی روامی‌رود در سکوتی خفقان‌آور به سر می‌برند نه تنها در یمن بلکه در اکثر کشورهای خاورمیانه آتش جنگ را به پا کرده و نگران امنیت زنان آن کشورها نیستند؛ سکوت جامعه بین الملل و مدافعان حقوق زن در این‌باره تاسف برانگیز است.
هرگونه نگاه ابزاری به زن اشتباه است خواه این نگاه ابزاری در یک کشور جهان سوم باشد خواه در کشوری پیشرفته.
وقتی به زن به عنوان یک انسان دارای کرامت و شرف نگاه نشود، خواه ناخواه جنبه‌های انسانی نادیده گرفته‌شده و هویت زن مخدوش می‌شود؛ از نگاه اسلام زن انسان ساز است و مرد از دامان زن است که به معراج می‌رود. این نکته را نباید نادیده گرفت که هجمه‌ها علیه اسلام در مساله زن و حقوق زن زیاد است و اغلب تبلیغاتی علیه اسلام وجوددارد که اسلام مخالف حضور زن دراجتماع است، اسلام مخالف دیده شدن زن است، اسلام مرد سالاری را ترویج داده، اسلام به حقوق زنان اهمیتی نداده و… که الحق و الانصاف خیلی هم خوب تبلیغ و سو استفاده کرده‌اند از این موضوع و فرهنگ غربی که تا چند سال پیش برای زنان حق رای قائل نبود و ارزشی برای زن در نظر نمی‌گرفت حالا داعیه‌دار دفاع از حقوق زنان عالم شده‌ و به فکر منع خشونت علیه زنان است.
اگر قرار باشد خشونت علیه زنان منع شود کدام کشورها هستند که باید مواخذه‌شوند؟
کشورهای اسلامی یا کشورهای لیبرال؟
کشورهایی که به زن به عنوان یک کالا نگاه میکنند و برایش قیمت قائل می‌شوند در حالیکه اسلام مخالف این است‌؛ اسلام برای زن بها قائل است.
همواره نه گفتن به خشونت، ستودنی است، ما به هیچ وجه مخالف احقاق حقوق زنان جامعه نیستیم، مابه هیچ وجه مخالف منع خشونت علیه زنان نیستیم، ما مخالف سیاسی شدن مساله زنان و حقوقشان هستیم، هرگونه استفاده یا بهتر بگوییم سو استفاده از این موضوع است که متن را به حاشیه میبرد.
ان شاالله به روزی برسیم که به زنان دنیا به عنوان یک انسان کامل نگاه شود نه صرفا ابزاری برای منافع شخصی و حزبی.

 وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *