آخرین اخبار
صالح پور در گفت‌وگو با فارس:

مسئولان از پاسخ‌گویی به دانشجویان فرار نکنند

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: هرچه برخی مسئولان از پاسخ‌گویی فرار کرده و عرصه را بر جنبش دانشجویی تنگ‌تر کنند حقیقت آنها و تعارضاتشان در محضر مردم بیشتر معلوم خواهد شد.
اشتراک گذاری
15 آذر 1397
108 بازدید
کد مطلب : 713

سیدعلی صالح پور دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن گرامیداشت ۱۶ آذر گفت: روز دانشجو نماد فریاد آرمان خواهی و مطالبه‌گری است و دانشجو چشم بیدار جامعه و عنصر فعال جامعه بوده و روز ۱۶ آذر نماد استکبار ستیزی و کنشگری فعالانه دانشجویان در جهت مطالبه آرمان‌ها و اهداف والای اسلامی است.

وی ادامه داد: استکباری ستیزی نه زاییده انقلاب بلکه زاییده تفکر انقلابی است که ۲۵ سال قبل از انقلاب در رفتار دانشجویان انقلابی ما دیده ایم.

صالح‌پور تصریح کرد: دانشجو از جنس جامعه‌ایی است هدفش تعالی جامعه است، ما هدفی غیر از اهداف مردم اتخاذ نکرده ایم و قائل به این هستیم که باید مسیری برای رسیدن آن هدف مقدس در جامعه ترسیم کنیم، جنبش دانشجویی به هر میزانی که از بدنه مردمی و نخبگانی خود فاصله بگیرد از اهداف خود دور شده است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: جنبش دانشجویی خط و مشی مستقل را منشا تفکر و موضع خود دارد تا در عمل به وظیفه حقیقی خود که گفتمان سازی منویات امام خامنه(حفظه الله)است،دچار انحراف نشود. ما موذن جامعه هستیم، یکی ویژگی کشور اسلامی آن است که صدای اذان موذن آزادانه به گوش مردم می‌رسد و سبب زدودن غفلت از مردم می شود.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: متاسفانه جنبش دانشجویی برای عده ای تبدیل به نردبانی جهت بالا رفتن شده است. جنبش دانشجویی مستقل است و پویا .هیچ توجیهی برای استفاده ابزاری از برخی از تشکل‌ها برای مقاصد سیاسی برخی از سیاست بازان نیست. تشکل‌ها نباید بگذارند که تشکیلات آنها بازیچه دست عده گرگ صفت سیاسی ،که در لباس میش ظاهر می‌شوند، شود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: اکنون دیگر موج سواری بر روی اذهان جامعه از طریق منطق و موضع‌گیری‌های ضد و نقیض کافیست زمان نشان دادن حقیقت است. هرچه برخی از پاسخ‌گویی فرار کنند و عرصه را بر جنبش دانشجویی تنگ تر کنند حقیقت آنها و تعارضاتشان در محضر مردم بیشتر معلوم خواهد شد.

وی افزود: 16 آذر روز دانشجو نیست بلکه روز فرار از دانشجو و یا تشکیل جلسات فرمایشی است. مسئولین کشور به جای اینکه در دانشگاه ها حاضر شوند و پاسخگوی عملکرد ۴۰ ساله دستگاه خودو صدای مطالبه گر دانشجویان باشند به سمنان رفتن و خیل مسئولین به دانشگاه نیاندند و به حداقل ترین وظیفه شرعی خود، که پاسخگویی است. عمل نکردند.

روابط عمومی

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *