آخرین اخبار
خالقی:

انتقال نفتکش‌های ایران به ونزوئلا «نه» بزرگ به شرایط تحمیل شده نظام حاکم بود

عضو کمیسیون واحد بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: انتقال نفتکش‌های ایران به ونزوئلا در شرایط تحریم‌های همه جانبه علیه ایران در واقع یک "نه" بزرگ به شرایط تحمیل شده نظام حاکم بود.
اشتراک گذاری
22 خرداد 1399
141 بازدید
کد مطلب : 1078

محمد جواد خالقی عضو کمیسیون واحد بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: در شرایطی که تحریم های همه جانبه علیه ایران و ملت های آزادیخواه با تهدید های ترامپ همراه بود، روز چهارم خرداد شاهد اخبار انتقال نفتکش های ایران به ونزوئلا بودیم. این مسئله از جهات مهمی قابل توجه است و بنابر نظر تحلیلگران بین الملل، در واقع یک “نه” بزرگ به شرایط تحمیل شده نظام حاکم بود.

 

وی افزود: آنچه بسیار مهم است نوع دیپلماسی است که از تعاملات ایران و ونزوئلا حمایت می کند. طبق فرموده رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، سیاست خارجی انقلاب اسلامی، از مرحله خلع ید عمال بیگانه در تهران و برچیدن نفوذ ایالات متحده از منطقه غرب آسیا وارد چالش گسترده تری از این معادلات می شود. اتفاقات سال های اخیر مانند انهدام پهباد جاسوسی در خلیج فارس و ماجرای عین الاسد بیانگر این مهم می باشد. در چنین شرایطی، آمریکا بیش از پیش محتاج ائتلاف های مضطرب بین المللی، علیه ایران و جبهه مقاومت است؛ البته سیاست دولت فعلی آمریکا این نقشه را به محاق برده بود و در حال حاضر به دنبال حفظ واحیای قدرت گذشته حتی به قیمت لگدمال کردن مقررات بین المللی و حقوق بشر است.

 

خالقی بیان کرد: این تحولات و بسترهای فراهم شده؛ ثمره زبان مقاومت بود و دولت های غربی، به خوبی متوجه شدند که اگر به جد محتاطانه و بشردوستانه، عمل کنند جهان دوباره شاهد ضربه مغزی ملایم روی عرشه کشتی ها، نخواهد بود؛ بنابراین زبان مقاومت، مرزهای ساختار نظام سلطه را فروریخت و زنگ خطر سقوط یکجانبه گرایی را در آب های کارائیب به صدا در آورد. علاوه بر این ها استفاده دولت ونزوئلا از موشک برای هشدار به آمریکایی ها، بخوبی نشان داد که اصرار بر سیاست ۶ ساله دنیای مذاکره؛ نه تنها در حل مشکلات داخلی بلکه در استفاده از ظرفیت های طلایی، عرصه سیاست خارجه نیز ناتوان است.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

واحد روابط عمومی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *