آخرین اخبار

آیا افزایش آمار مبتلایان به کرونا به‌دلیل کمرنگ‌شدن نقش وزارت بهداشت نیست؟

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا گفت: بعد از اقدامات خوبی که در وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا صورت گرفت نقش این وزارتخانه کمرنگ شده و این سوال وجود دارد که افزایش آمار مبتلایان به این دلیل نیست؟
اشتراک گذاری
26 خرداد 1399
157 بازدید
کد مطلب : 1089

محمد زادمهر دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا گفت: متاسفانه بعد از بحث کرونا یکسری اتفاقات در کشور در حال رخ دادن است و به نظر می‌رسد یک سری تصمیماتی دارد از سوی دولت و شخص آقای روحانی بدون اینکه پیشینه کارشناسی داشته باشد و بعضا به نظر می‌شد شخصی و بدون مشورت است.

وی افزود: در روزهای اخیر ماه شاهد بودیم که آمار مرگ و میر در بحث کرونا در حال افزایش است و بعد از چندین روز آمار سه رقمی شده که این یک هشدار است، شاید این توجیه وجود داشته باشد که تعداد آزمایشها و تست ها بالا رفته ولی به هر حال ما باید به این هشدار توجه کنیم.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: امروز این سوال وجود دارد که چرا با توجه به اینکه با شاهد شیوع کرونا در کشور و شرایط موجود بودیم تصمیم گرفته شد مدارس، سالن های پذیرایی و اماکن مختلف باز شوند؟

زادمهر اضافه کرد: متاسفانه امروز می‌بینیم بعد از اقدامات خوبی که در وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا صورت گرفته نقش این وزارتخانه کمرنگ شده است، حال آیا وزیر بهداشت در جلساتی که درباره بازگشایی اماکن پر خطر برگزار می‌شود حضور دارد؟ اگر با حضور آقای نمکی این تصمیمات گرفته می شود که جای سوال است اگر وی حضور ندارد و نظر او مهم نیست که اینجا هم جای نقد جدی به دولت وجود دارد.

وی گفت: باید از آقای روحانی پرسید که چرا شرایط کشور بعد از از اینکه کشور به موفقیت هایی در رابطه با مقابله با کرونا دست یافت، اینگونه شده و داریم اینگونه عمل می کنیم.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با انتقاد از عادی سازی هایی که بعد از قرنطینه صورت گرفت، گفت: اتفاقاتی که رخ داده این سوال را ایجاد می کند که نقش وزارت بهداشت کجاست؟ آیا ما نباید قدردان کادر درمانی پزشکان و پرستاران و از همه وزارت بهداشت به عنوان مدیریت کننده مجموعه که از اسفند ماه به شدت درگیر بوده باشیم؟

وی افزود: وزارت بهداشت به نظر می رسد در کنترل کرونا در ایام اخیر موفق بوده ما نیز وظیفه داشتیم که تا آنجایی که می‌توانیم کمک کنیم و مردم را نسبت به این بیماری حساس کنیم ولی به نظر می رسد خط و مشی دولت مقداری عوض شده و به دنبال مسائل دیگری است.

زادمهر تصریح کرد: ما نگران این هستیم که در روزهای آینده شاهد افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا باشیم. به نظر می رسد باید برخورد جدی تری با این موضوع داشت و اگر حساسیت مردم نسبت به موضوع کم شده باید حرکتی جدی از سوی دولت و وزارت بهداشت صورت گیرد.

وی گفت: ما تا امروز موفقیت‌هایی که در حوزه مقابله با کرونا داشته‌ایم به خاطر حضور و فعالیت کارشناسان و مسئولان وزارت بهداشت و گروه‌های مختلف بوده و الان این سوال وجود دارد که آیا افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر ارتباط با کم رنگ شدن نقش وزارت بهداشت و مسئولان آن دارد؟ که اگر این گونه است اشتباه بزرگی صورت گرفته است.

زادمهر تصریح کرد: باید از رئیس دولت پرسید که چرا به این سرعت بحث عادی سازی شرایط را پیش گرفت؟ ما ضمن اینکه قبول داریم مسائل اقتصادی مهم است ولی قطعاً جان مردم اهمیت بیشتری دارد و اولویت باید حفظ جان مردم باشد و بعد مسائل اقتصادی را مد نظر قرار دهیم.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: مبارزه با کرونا یک کار تک نفره و کار یک مجموعه چند نفره نیست و باید همه بخش‌های مرتبط در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیمات درست؛ علمی و کارشناسی بگیرند.

وی گفت: کرونا ثابت کرده که قابل پیش بینی نیست وقتی ما با همچنین با بحرانی روبرو هستیم نمی توان تصمیماتی گرفت که ریسک بالایی دارد، تصمیماتی که ظرف مدت کوتاهی هم نتیجه‌اش را نشان می‌دهد.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

واحد روابط عمومی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *