آخرین اخبار

تاثیر کرونا بر کسب و کار زنان کارآفرین و سرپرست خانوار بررسی شد

به همت واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نشست «کرونا و کسب و کارهای زنانه» با هدف «بررسی تاثیر کرونا بر کسب و کار زنان کارآفرین و زنان سرپرست خانوار» با حضور رئیس فراکسیون زنان مجلس برگزار شد.
اشتراک گذاری
08 مرداد 1399
149 بازدید
کد مطلب : 1124

نشست «کرونا و کسب و کارهای زنانه» با هدف « بررسی تاثیر کرونا بر کسب و کار زنان کارآفرین و زنان سرپرست خانوار» با حضور فاطمه  قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس و هم چنین جمعی از بانوان کارآفرین به همت واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در محل دفتر این اتحادیه برگزار شد.

این نشست با خوش آمد گویی و ذکر اهداف جلسه، توسط دبیر خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان آغاز شد و در ادامه بانوان به ارائه مسائل و مشکلات خود پرداختند.

اکثر افراد حاضر در نشست علاوه بر تامین مخارج زندگی خود برای چندین نفر از زنان سرپرست خانوار ایجاد شغل کرده اند. ولی با شیوع کرونا و محدود شدن فضاهای عرضه محصولات و همچنین پایین آمدن قدرت خرید مردم مشکلاتشان بیشتر شده است.

ازجمله مهمترین معضلات مطرح شده می‌توان به بیمه زنان سرپرست خانوار، هزینه بالای دریافت مدرک فنی حرفه ای جهت راه اندازی کارگاه، هزینه بالای ثبت برند تولیدات، چارچوب های دست و پاگیر اداری راه اندازی کارگاه،بیمه، نبود فرصت های مناسب برای معرفی و فروش محصولات، نبود امکان اجاره مکان مناسب برای فعالیت ها، عدم وجود برنامه های فرهنگی و تفریحی برای زنان آسیب دیده و خانواده های آنها و بىمه غربالگری بیمارى هاى زنان اشاره کرد.

امکان تسهیل بیمه زنان کار آفرین و زیر مجموعه های آن ها، اختصاص مکان هایی برای راه اندازی کارگاه توسط ارگان های مربوطه، فراهم شدن فضاهایی برای معرفی و عرضه محصولات و همچنین امکان صادرات از مهمترین مطالبات این بانوان بود.

در پایان این جلسه قاسم پور پیشنهاداتی را جهت بهبود فعالیت های این افراد ارائه داد و برای پیگیری مسائل مطرح شده به حاضران قول مساعد داد.

جامعه اسلامی دانشجویان نیز متعهد شدند تا مشکلات زنان سرپرست خانوار را پیگیری کند.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

واحد روابط عمومی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *