آخرین اخبار

برگزاری انتخابات جامعه اسلامی دانشجویان در ۱۳ شهریور به صورت مجازی

بیست و سومین دوره انتخابات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ۱۳ شهریور و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
16 مرداد 1399
132 بازدید
کد مطلب : 1144

انتخابات شورای مرکزی و هیئت نظارت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان امسال به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

محمد زادمهر دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، با اشاره به برگزاری بیست و سومین دوره انتخابات شورای مرکزی و هیئت عالی نظارت اتحادیه دانشجویی گفت: هر سال حدود مرداد و شهریور ماه کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار می شود که در آن با برگزاری انتخابات ۹ نفر اعضای شورای مرکزی و سه نفر عضو هیئت عالی نظارت مشخص خواهند شد.

وی ادامه داد: از نیمه اردیبهشت ماه مکاتبات خود را برای برگزاری کنگره شروع کردیم. البته چشم‌انداز مشخصی مبنی بر اینکه کنگره را چگونه برگزار کنیم نداشتیم به همین دلیل مکاتبات ما با هیئت عالی نظارت،  ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای معین برای دریافت مجوز و اخذ تصمیمات لازم آغاز شد.

زادمهر تصریح کرد: در خرداد ماه در رابطه با شیوع  و کرونا وضعیت نسبتاً خوبی داشتیم که متاسفانه از تیر ماه پیک جدیدی آغاز شد و آمار مبتلایان و فوتی ها بالا رفت و با توجه به مصوبه‌ای که ستاد در این زمان داشت تجمعات بالای ۱۰ نفر ممنوع شد به همین دلیل ستاد با درخواست ما مخالفت کرد و شورای معین هم تصمیم گرفت برگزاری انتخابات به صورت مجازی باشد.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد:  با توجه به اتفاقات رخ داده، واحد تشکیلات ما در کمیسیون های مربوطه بررسی های لازم را انجام داد و در نهایت جمع‌بندی این شد که کنگره را به صورت مجازی برگزار کنیم و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اولین اتحادیه خواهد بود که انتخابات خود را به صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که تشکل های دانشجویی پس از شیوع کرونا برای جذب نیرو داشتند و خواهند داشت، گفت: انشالله ۱۳ شهریورماه انتخابات اتحادیه را به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد. البته این اقدام مقدماتی را نیاز داشت در همین رابطه با یک شرکت معتبر قرارداد بستیم سامانه آماده شده تا انتخابات برگزار شود.

زادمهر تصریح کرد: بر اساس هماهنگی هایی که با وزارت بهداشت انجام دادیم برای برگزاری کنگره و ارائه گزارش عملکرد اتحادیه، از ویدیو کنفرانس آن ها استفاده خواهیم کرد و اعضای ما در سراسر کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه خواهند کرد و از سالن‌های ویدیو کنفرانس دانشگاه ها ارتباط برقرار خواهد شد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: امیدواریم انتخابات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در سلامت کامل برگزار شود بحث صیانت آرا هم برای ما بسیار مهم و مطرح است و از هفته آینده جلساتی برای تایید سامانه برگزار خواهد شد تا انشالله دوستان اطمینان حاصل کنند که خللی در سامانه وجود ندارد. البته این سامانه در انتخابات های مختلف و بزرگتر امتحان خود را پس داده و امیدواریم در انتخابات ما هم سربلند بیرون آید.

* برگزاری انتخابات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ۱۳ شهریور 

توحید تقی زاده دبیر واحد تشکیلات و امور شهرستان‌های اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هم در این نشست گفت: ثبت نام کاندیداها 18 مرداد آغاز خواهد شد و تا بیست و سوم هم ادامه خواهد داشت و انشالله ۱۳ شهریور انتخابات بیست و سومین دوره اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما در طراحی سامانه انتخابات سعی کردیم تمامی مسائلی که در این حوزه وجود دارد مثل بحث صیانت از آرا و امنیت انتخابات رعایت شود.

تقی زاده تصریح کرد: این سامانه به گونه ای طراحی شده که برای اعضایی که حق رای دارند رمز پویا ارسال خواهد شد و هر کس می تواند قبل از رای دادن رمز پویا را دریافت کند و با آن رمز وارد سامانه شود و هر آیدی تنها یکبار می تواند به سامانه ورود کند.

این فعال دانشجویی اظهارداشت: تمام تلاش ما بر این بوده که موارد مورد نیاز را رعایت کنیم تا از لحاظ امنیتی در این سامانه به مشکل نخورید اطلاعات افرادی هم که قرار است در انتخابات شرکت کنند و رای بدهند از قبل وارد سامانه خواهد شد.

وی گفت: در زمان برگزاری انتخابات نماینده های وزارت خانه های علوم بهداشت و نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به صورت مانیتورینگ انتخابات را رصد خواهند کرد.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

واحد روابط عمومی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *