آخرین اخبار
میزگرد دانشجویی| بررسی لایحه حداقل سن ازدواج برای دختران

اگر مسئولین مدافع حقوق زنان هستند برای نرخ تجرد کاری کنند

میزگرد دانشجویی بررسی نواقص لایحه حداقل سن ازدواج برای دختران با حضور دانشجویان فعال در این حوزه به میزبانی خبرگزاری دانشجو برگزار شد.
اشتراک گذاری
29 بهمن 1397
138 بازدید
کد مطلب : 759
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چند وقتی  است که مسئله لایحه کودک همسری و تعیین حداقل سن برای ازدواج نقل محافل و رسانه‌هایی شده است خواهان جلوگیری از ازدواج دختران زیر ۱۸ سال هستند. دختران دانشجوی تشکلی دغدغه‌مند در این باره انتقاداتی را به مجلس شورای اسلامی و این لایحه وارد داشتند.

انتقادات این دانشجویان سبب شد تا از آن‌ها دعوت کنیم و سخنان شان را در باره این لایحه بشنویم.

زارع، نماینده خواهران جامعه اسلامی در ادامه صحبت‌های دیگر تشکل‌ها گفت: حامیان این لایحه مسئله بلوغ فکری و اجتماعی را مطرح می‌کنند این در حالی است که اگر فردی به اجبار و بدون بلوغ فکری و اجتماعی به سوی ازدواج در سن کم رانده می‌شود چرا برایش آموزش‌های مخصوصی گذاشته نشده و این کم کاری از سوی کدام نهاد است؟ چه طور زمانی که دو نفر می‌خواهند طلاق بگیرند یک پروسه زمانی هشت ماهه باید بگذرد که این دو با هم صحبت کنند، نزد مشاور بروند و به نتایج برسند، اما برای ازدواج از همان اول به فکر روشن کردن مسائل زندگی برای طرفین و زوجین نیستند.
وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که حامیان این طرح مطرح می‌کنند بحث مرگ و میر است که این بحث با سوال اینکه چرا امکانات بهداشتی را بیشتر نمی‌کنید تا مرگ و میر کاهش یابد نفی می‌شود. از نظر من بررسی موضوع ازدواج در سن پایین موضوع قابل تشخیصی نیست که ببینیم چه شخصی چه زمانی می‌تواند ازدواج کند و قانون گذاری در این موضوع و لزوم اینکه تغییر کامل در احکام شرعی و قانونی ایجاد کنیم باعث می‌شود که نوعی قانون گریزی اتفاق بیفتد و افراد با وجود ثبت نشدن ازدواج شان پی گریز از قانون بروند.
روابط عمومی
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *