آخرین اخبار
صالح پور در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز مطرح کرد:

تجهیز جریان دانشجویی به سواد و ابزار رسانه برای پیشبرد اهداف و مواضع

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: کمیسیونی ذیل واحد سیاسی اتحادیه در حوزه تعلیم و تربیت کشور با محوریت آموزش‌و‌ پرورش با اهداف بررسی نواقص سیستم آموزشی عالی و نظام آموزش‌و‌پرورش ایجاد کردیم.
اشتراک گذاری
01 اسفند 1397
123 بازدید
کد مطلب : 761

سید علی صالح پور دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص نقش آفرینی سیاسی جریان دانشجویی، گفت: در فضای سیاسی دانشجویان به عنوان نیروی پیش رونده کشور در جریان سازی موثر و مثبت در بدنه سیاست کشور نقش پررنگی دارند.

صالح پور با اشاره به اینکه جریان دانشجویی موارد مشکلزای درون جامعه را شناسایی و به جریان تبدیل می کنند، گفت: مشکلات و معضلات جامعه، کم کاری مسئولین و دولتمردان در حوزه های مختلف را بعد از مرحله شناسایی به فاز مطالبه گری تبدیل می کنند.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی در خصوص تجهیز جریان دانشجویی به سواد و ابزار رسانه برای پیشبرد اهداف و گسترش برد مواضع خود، گفت: ایجاد جریان و جهت‌دهی فکری توسط رسانه ها دو بعد مثبت و منفی اثرگذار است.

وی در مورد فضای رسانه که از طریق رسانه های مکتوب، دیجیتال، شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای پیام رسان موبایلی ایجاد می شود، گفت: هجمه های رسانه گاهی به اصل موضوعات لطمه وارد می کند و گاهی اوقات باعث تقویت مثبت آن می شود. به عنوان مثال بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری خطاب به ملت ایران و مخاطب خاص تر آن جوانان انتشار یافت، از سوی رسانه ها مورد پرداخت فوری در خصوص تحلیل گرفتن از جریان دانشجویی قرار گرفت که این نوع شیوه پرداخت از برد محتوایی بیانیه، مصاحبه و تبیین مواضع کاسته و تحلیل قدری ذبح می شود.

صالح پور عنوان کرد: رسانه ها در مورد بازنمایی مشکلات معیشت و معضلات روز جامعه می توانند کمک رسان تشکل های دانشجویی باشند. ابزار رسانه دوسویه است؛ یعنی گاهی بسیار کمک کننده است و مسائل مختلف را بیان می کند.

در ادامه دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: کمیسیونی ذیل واحد سیاسی اتحادیه در حوزه تعلیم و تربیت کشور با محوریت آموزش و پرورش با اهداف بررسی نواقص سیستم آموزشی عالی و نظام آموزش و پرورش ایجاد کردیم.

وی اذعان داشت: این کمیسیون بودجه مدارس استثنایی، مدارس شبانه روزی، بررسی کل بودجه در وزارتخانه آموزش و پرورش و آموزش عالی را بررسی و بعد از ارائه تحلیل مطالبه گری تخصصی برای رفع این موضوع را صورت می دهند.

صالح پور عنوان کرد: به فراخور زمان و در برهه های متفاوت و با توجه به موضوعات روز کشور که حاصل بررسی و تحلیل کارگروه ویژه است، مصالبه‌گری و روشنگری برای جامعه انجام می‌شود.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اعلام خبر ورود و بررسی تخصصی به حوزه پتروشیمی کشور، تصریح کرد: طی هفته های آینده اتحادیه قصد دارد معضلات و مشکلات مرتبط به صنعت پتروشیمی کشور نظیر ارز دولتی و پیمانکاری را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *