آخرین اخبار
جامعه اسلامی دانشجویان

۱۳ آبان روز استواری ملت ایران در مقابل ترفندهای استکبار جهانی است

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اعلام کرد: ۱۳ آبان روز استواری ملت ایران در مقابل ترفندهای استکبار جهانی است و جوانان و دانشجویان انقلابی، راهی را که اسلاف ولایت‌مدار در سال‌های پیش با اقتدار آغاز کرده، با قوت و قدرت بیشتر ادامه خواهند داد.
اشتراک گذاری
13 آبان 1399
123 بازدید
کد مطلب : 1170

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی بیانیه‌ای ضمن گرامی‌داشت ۱۳ آبان ماه تاکید کرد: این روز، روز استواری ملت ایران در مقابل ترفندهای استکبار جهانی است و جوانان و دانشجویان انقلابی ایران زمین، راهی را که اسلاف ولایت‌مدار در سال‌های پیش با اقتدار آغاز کرده، با قوت و قدرتی بیشتر ادامه خواهند داد و در این راه، استوارتر از گذشته ضمن حمایت از ملت‌های مظلوم جهان، مبارزه با استکبار را سرلوحه حرکت خروشان خویش قرار خواهند داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اَلَّذِینَ ءَامَنُواْ یُقَاتِلُونَ فیِ سَبِیلِ اللَّهِ وَ الَّذِینَ کَفَرُواْ یُقَاتِلُونَ فیِ سَبِیلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُواْ أَوْلِیَاء الشَّیْطَانِ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا»

«کسانی که ایمان دارند، در راه خدا پیکار می‌کنند و آنها که کافرند، در راه طاغوت؛ پس شما با یاران شیطان پیکار کنید؛ زیرا نقشه شیطان، ضعیف است.»(نساء- ۷۶)

۱۳ آبان ماه تنها، روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نیست بلکه یکی از نقاط عطف تاریخ بشر در شکستن هژمونی طاغوت و هیمنه پوشالین استکبار است. به همین دلیل، امام خمینی رحمه‌الله علیه فرو ریختن لانه جاسوسی آمریکا را انقلاب دوم نامیدند.

در ایامی که مصادف با توهین به پیامبر رحمت و مهربانی است، شور و خروش مردم مسلمان در سراسر نقاط کشور تلاقی معنایی استکبارستیزی در سعه وجودی زمان است و یوم ‌الله ۱۳ آبان هویتی جدید به خود می‌گیرد. هویتی از جنس انسجام و اتحاد درونی که با معرفت محمدی درآمیخته و در مشت‌های گره‌کرده مردم مسلمان، ولایت‌مدار و شهید پرور ایران اسلامی، قدرت جبهه حق را به رخ استکبار جهانی بکشاند.

تاریخ گواهی می‌دهد از آن زمانی که مفهوم پر مغز اسلام ناب محمدی توسط بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران مطرح گردید و ملت بزرگ ایران به تأسی از مقتدای خود امام خمینی (ره) فرهنگ اسلامی را اساسنامه حیات و ممات خویش قرار داد. دیگر وقایع تلخی همچون تسلیم شدن کشور در جنگ‌های جهانی اول و دوم و فرجام کودتای ننگین ۲۸ مرداد در عرصه سیاسی تکرار نشد. این عزت ملی در برابر استکبار جهانی با محور آمریکای جنایت‌کار، ثمره بنا کردن خاکریزهای اعتقادی در برابر دشمن است که بر تارک آن، شعار پرمغز «سیاست ما عین دیانت ماست» تابنده‌تر از پیش ظهور و بروز پیدا کرد.

یوم الله ۱۳ آبان و وقایع آن از جمله نقاط عطف استکبارستیزی و مبارزه همیشگی ملت ایران با آمریکاست که به گواه تاریخ، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از هیچ جنایت و عناد و سنگ‌اندازی در مسیر رشد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی فروگذار نکرده است.

اگرچه امروز همگان شاهدند که نظام سلطه‌خوی شیطانی، خود را در لحن و کلام آشکار کرده و رئیس جمهور آمریکا با وقاحت تمام، ملت بزرگ ایران را آماج توهین قرار می‌دهد اما مردم بصیر ایران و شاگردان مکتب اسلام ناب محمدی (ص) دیر زمانی است که به تبعیت از آیه شریفه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ بِطَانَهً مِّن دُونِکُمْ لاَ یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاء مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الآیَاتِ إِن کُنتُمْ تَعْقِلُون» مکر و حیله‌های دشمن را می‌شناسند و به دشمن اعتماد ندارند و دریافته‌اند که پایانی برای خباثت‌ها و دشمنی‌های آمریکا و نوچه‌های اروپایی‌ها و منطقه‌ای‌اش وجود ندارد.

دشمنی دیرینه ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانان آن با نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران درطول۴۰ سال گذشته به انحاء مختلف قابل مشاهده بوده و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب؛ هرگونه خوشبین بودن و اعتماد به آمریکا نتیجه‌ای جز خواری و ذلت برای ملت ایران در پی نخواهد داشت. فرامین مقام معظم رهبری در خصوص ممنوع بودن مذاکره با آمریکا و مقابله با هرگونه نفوذ غربی‌ها در کشور باید فصل‌الخطاب و نصب‌العین مقامات جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی کشور قرار گیرد.

امروز شاهد این هستیم که خواص بی‌بصیرتی که حتی آب خوردن ملت ایران را به مذاکره گره‌زده بودند با انواع راهکارها و با لطایف‌الحیل به نظام اسلامی تحمیل نمایند، یک روز معیشت مردم را به گرو می‌گیرند، روز دیگر صلح اما حسن را تحریف می‌کنند و روز دیگر از دوگانه‌ی ساختگی دموکرات خوب، جمهوری‌خواه بد پرده برداری می‌کنند و انتخابات آمریکا را «یک گشایش بزرگ» برای خود می‌دانند. مانند کلاهبرداری که گریبانش را گرفته‌اند و او برای خلاصی موقت، وعده دیگری می‌دهد تا فعلا بتواند گریبانش را رها کند! دموکرات‌ها بارها گفته‌اند که به تعهدات ایران در برجام بسنده نمی‌کنند و امتیازات جدید می‌خواهند.

مشاوران ترامپ گفته‌اند که ایران، هم باید تمدید (دائمی سازی!) برخی بندهای رو به پایان برجام را بپذیرد و هم امتیازهای جدیدی در حوزه توانمندی نظامی و نفوذ (امنیت) منطقه‌ای خود واگذار کند. دموکرات‌ها بودند که غیر از «تحریم‌های فلج کننده» در پیشا برجام، تحریم‌های ویزا، کاتسا و آیسا را (زیر ساخت فشار حداکثری ترامپ) را در پسا برجام پایه‌گذاری کردند و تعلیق تحریم‌های وعده داده شده در برجام را به تمسخر گرفتند.

دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، تحریم‌های جدید و پیاپی را طی پنج سال پس از اعلام برجام، با اتفاق آرا تصویب کردند؛ با یقین به این که دولت روحانی به هیچ وجه، از برجام خارج نمی‌شود و هیچ واکنش بازدارنده‌ای هم به نقض آن توسط تحریم‌های جدید نخواهد داشت! دولت ما پنج سال تماشا کرد تا دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان دیوار تحریم‌ها را بلندتر و قطورتر کنند. مبتنی بر این واقعیت تلخ، دموکرات‌ها در صورت پیروزی، به خاطر همین تضمین پشاپیشی که گرفته، به پایمال کردن برجام و افزایش هوشمندانه‌تر فشار ادامه می‌دهد؛ و این هیچ مباینتی با وسوسه به مذاکره و بازی چماق و هویج ندارد.

آیا افراطیون مدعی اصلاحات و اعتدال، واقعیت‌ها را درباره خباثت دموکرات‎ها نمی‌دانند؟ یقینا می دانند. اما درمانده شده‌اند، چرا که از مردم به خاطر خُلف وعده و سوء‌مدیریت‌شان لعنت می‌شنوند و هیچ حرفی هم برای گفتن ندارند…

خیانت و تحریف مضاعف این است: با ترکیب «سوء مدیریت و غفلت‌آفرینی در قبال خباثت دشمن»، معیشت مردم را در تنگنا قرار دادند؛ حالا هم به جای عذرخواهی، یا اعتراض و مرزبندی با دشمن، دوباره چنین وانمود می‌کنند که «کلید حل مشکلات نه در داخل، بلکه در آمریکا و اروپاست؛ اگر هم مشکلات اقتصادی حل نشده، علت آن، نظام و منطق انقلاب اسلامی است!»

دراین زمان حساس لازم است مسئولان، مدیران اجرایی، سیاستمداران، خواص، سران قوا و مدعیان دوست‌دار انقلاب اسلامی و وطن دوستان درداخل کشور؛ با عبرت‌گیری از درس‌های دوران چهاردهه پیروزی انقلاب اسلامی و نگاهی بر تجارب و عملکرد گذشته دشمنان و دوستان؛ برای عدم تزلزل دراین راه و ثبات قدم و مانایی درصراط مستقیم انقلاب اسلامی به پیروی از ولایت فقیه و عمل به فرامین و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و وصایای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران بیش ازگذشته توجه کنند.

جامعه اسلامی دانشجویان، به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی کشور، ضمن گرامی داشت ۱۳ آبان ماه تاکید می‌کند این روز، روز استواری ملت ایران در مقابل ترفندهای استکبار جهانی است و جوانان و دانشجویان انقلابی ایران زمین، راهی را که اسلاف ولایت‌مدار در سال‌های پیش با اقتدار آغاز کرده، با قوت و قدرتی بیشتر ادامه خواهند داد و در این راه، استوارتر از گذشته ضمن حمایت از ملت‌های مظلوم جهان، مبارزه با استکبار را سرلوحه حرکت خروشان خویش قرار خواهند داد.

و السلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام/

روابط عمومی اتحادیع جامعه اسلامی دانشجویان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *