آخرین اخبار
واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

سلسله جلسات «اسفار» به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان آغاز به کار کرد

دبیر آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: سلسله جلسات «اسفار» به همت این اتحادیه و با هدف گفت‌وگو درباره آینده انقلاب اسلامی آذرماه 99 برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
05 آذر 1399
192 بازدید
کد مطلب : 1184

به گزارش روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و به نقل از خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری فارس،محمدعلی خداوردی دبیر آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگویی از آغاز سلسله جلسات «اسفار» به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خبر داد.

خداوردی در توضیح این طرح گفت: این جلسات محفلی برای گفت و گو درباره آینده انقلاب اسلامی ایران است.

این فعال دانشجویی افزود: مطالبه گریِ عملی تا داخل شرکت های خفه شده از خصوصی سازی را تجربه کرده ایم و فریادهایمان هنوز در سالن های همایش شرکت ها را فراموش نکرده ایم. عده کثیری از انقلابیون با عمل زدگی (عملگی) هر روز دنبال احقاق  حقوق یک ماهِ یک کارگر هستند و روز دیگر فلان شرکت، در حالی که ما با این شیوه مبارزه تا کجا توان مبارزه با غول ۷ سر فساد را داریم؟

وی افزود: روز دیگر هم به دنبال احقاق حقوق زنی که خانه اش را خراب کرده اند، می رویم. البته که باید به این وضعیت معترض بود و از مسئولین خواست که با کسانی که قانون را در بستر تبعیض اجرا می کنند برخورد جدی صورت بگیرد. افرادی  که کمبود عدالت رو می خواهند فقط با خیریه جبران کنند که دیگر هیچ!

خداوردی افزود: مشکل تنها از شهردار  بندر عباس هم نیست. مشکل “تنها” رئیس سازمان خصوصی سازی هم نیست! مشکل ساختارهای فساد زاست. اما دردها را نفهمیدیم و دنبال درمان هستیم. برای اصلاح ساختار فسادزا نیاز به پشتوانه تئوری داریم.اما ما فقط آچار به دست هستیم، دنبال اصلاحیم، بدون نقشه!

وی ادامه داد: مشکل اصلی؛ نبود نقشه است.اصلا ما نمی دانیم بازی کجاست. فقط داریم می دویم. مسئله اصلا چیست؟ حال راهکار چیست؟ گفت و گو هر چه در چنته اندیش ورزان است رو کنیم. بازخوانی کنیم.باید بازگشت! چه پشتوانه نظری داشتیم؟  چطور مکان هایی که باید پشتوانه نظری تولید کنند را بیدار کنیم؟ چطور چندین مطهری برای تولید تئوری تولید کنیم؟ و چندین بهشتی (ملت) تولید کنیم برای اجرا!

این فعال دانشجویی افزود: باید ببینیم راه تحولی که رهبری اشاره می کنند، به کدام نقشه نیازمند است؟ البته آن مطالبه گری ها را هم نفی‌ نمی کنم. اگر دلسوز انقلاب هستیم، باید از  «عملگی» بکاهیم و برای پیدا کردن منشأ دردها وبرای پیدا کردن راه حل درمان اندیشه ورزی و گفت وگو کنیم.

وی اظهار داشت: «اسفار» به این دلیل زاییده شد. اسفار محملی است برای سفر در آینده انقلاب اسلامی. فصل اول این برنامه گفت و گو محور «الهیات عدالت خواهی و آینده انقلاب اسلامی» است.

خداوردی گفت: در این جلسات از مطالب آقایان فضلی نژاد ( با موضوع  سناریوهای آینده ایران) بیژن عبدالکریمی ( با موضوع عدالت در بستر روشنفکری) و حجت الاسلام خسروپناه ( با موضوع عدالت از منظر فقه ) و محسن بدره ( با موضوع عدالت جنسیتی) در این برنامه که در آذرماه ۹۹ برگزار خواهد شد، بهره خواهیم برد.

وی تاکید کرد: این برنامه در بستر فضای مجازی و آپارات منتشر و به صورت لایو از پیج اینستاگرام jadnews.ir  پخش زنده خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *