آخرین اخبار
دبیر تشکیلات جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت:

با پذیرش شرایط FATF خودمان وسیله‌ای می‌شویم برای اجرای سیاست‌های دشمنان

دبیر تشکیلات جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اگر قرار باشد شرکت‌ها و بانک‌های داخلی نیز مانند همتایان خارجی خود مراوداتشان را با شرکت‌ها و ارگان‌هایی که در لیست تحریم قرار دارند، از جمله بخش‌های نظامی قطع کنند، نتیجه اش چیزی به جز تضعیف کشور نخواهد بود.
اشتراک گذاری
11 آبان 1395
89 بازدید
کد مطلب : 25

به گزارش جادنیوز،علیرضا سلیمی، دبیر تشکیلات جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در واکنش به برخی خودتحریمی نهادهای داخلی بیان داشت: اتحادیه بین‌المللی مبارزه با پولشویی یا FATF در سال ۲۰۰۷ ایران را به علت همکاری با تروریسم در لیست تحریم های خود قرار دارد و چندی پیش ایران را در ازای پذیرش شرایطی به طور موقت و برای یک سال از لیست تحریم های خود خارج کرد؛ اما این خارج شدن از لیست تحریم ها به چه قیمتی!؟ به قیمت ضربه خوردن بنیان های نظامی و صنایع دفاعی ایران!؟ 

وی گفت: دولت با این کار خود فضای نامناسبی را برپا کرد که در آن خودمان به خودمان ضربه بزنیم، اگر قرار باشد شرکت ها و بانک های داخلی نیز مانند همتایان خارجی خود مراوداتشان را با شرکت ها و ارگان هایی که در لیست تحریم قرار دارند، از جمله بخش های نظامی قطع کنند، نتیجه اش چیزی به جز  تضعیف کشور نخواهد بود آن هم به دست خودمان و این دقیقا همان هدفی است که غرب سالیان متمادی به دنبال آن بود و راه به جایی نبرد؛ اما حال با پذیرش شرایط FATF خودمان وسیله ای می شویم برای اجرای سیاست های دشمنان.

این فعال دانشجویی گفت: عده ای نیز چشمان خود را بسته اند و بدون ذره ای اندیشیدن از پذیرش این توافق حمایت می کنند، توافقی که هدفش تضعف صنایع دفاعی ماست، توافقی که اگر هم منفعتی برایمان داشته باشد در برابر ضرر و زیانش ناچیزست، ما نباید به دست خویش عامل نابودی بخشی از کشورمان شویم. ما باید از گذشته درس بگیریم، در دوران قاجار نیز عده ای برای منافع خود قراردادهایی ننگین را به کشور  تحمیل نمودند و حال بعد از گذشت سال ها نباید همان اشتباهات را آن هم به صورت زیان بارتر تکرار کنیم.

سلیمی ادامه داد: پیرامون صحبت های آقای هاشمی که گفته است راز اقتصادی شدن آلمان و ژاپن در از دست دادن نیروی نظامی است و اعتقادشان این است که عامل پیشرفت اقتصادی ایران نیز دست کشیدن از تقویت زیرساخت های نظامی است، باید بگویم چندی پیش هم که ایشان گفت “دنیای امروز دنیای گفتگوست نه دنیای موشک”، به تقویت بنیه دفاعی کشور حمله کرد، رهبر انقلاب فرمودند کسی که بگوید دنیای امروز دنیای گفتگوست یا ناآگاه است یا خائن. و حال مجددا آقای  هاشمی بر این اعتقاد خود پافشاری کرده است؛ در صورتی که خداوند هم در آیه ۶۰ سوره انفال فرموده اند «و براى [دفع شر] آنان هر چه توانستید نیرو و اسب هاى ورزیده آماده کنید، تا دشمنان خدا و دشمنان خودتان و مردم دیگرى غیر از آنان را که شما آنها را نمى شناسید و خدا آنها را مى شناسد، با آن بترسانید.»

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *