آخرین اخبار

توضیحات جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیرو نامه قبلی خود به وزیر بهداشت

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیرو نامه قبلی خود به وزیر بهداشت به ذکر توضیحاتی اشاره کرد.
اشتراک گذاری
19 آبان 1395
146 بازدید
کد مطلب : 91

به گزارش جادنیوز، گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیرو نامه قبلی خود به وزیر بهداشت به ذکر چند نکته اشاره کرده است:

۱- هفته آینده وزیر محترم بهداشت دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی سفری به استان بوشهر خواهند داشت و در این سفر در صورت مطالبه گری مردم، بدنه بهداشت و درمان استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ما دانشجویان از وزیر می تواند اتفاقات و تغییرات خوبی در حوزه بهداشت و درمان استان عزیزمان بوشهر بیفتد. استانی که مهر محرومیت بر پیشانی بهداشت و درمانش و خیلی حوزه های دیگر خورده.

۲- مبلغی که ما در بیانیه قبل ذکر کردیم حدود مبلغی هست که غیر رسمی از بعضی افراد که خود جزو بدنه بهداشت و درمان هستند به اطلاع ما رسیده که البته قطعیت ندارد و می تواند کمتر و یا بیشتر از این مبلغ باشد که اگر روند رسیدگی به تخلفات و برخورد با مدیران خاطی به جای چراغ خاموش بودن و مطرح شدن در گفت و گوها و نشست های غیر رسمی شفاف به اطلاع رسانه ها و مردم برسد ما هم آن را به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند.

۳- اولین قدم ها برای اصلاح هر سیستم مالی و مدیریتی و جلوگیری از دست درازی به اموال عمومی آن هم در حوزه ای که مستقیم با سلامت و جان مردم سر و کار دارد این است که کسانی باشند از خود مردم، از خود دانشجویان و از خود مسئولین که گاهی مشکلات را به رخ بکشند، پیگیر باشند، از مدیران بالادست بپرسند ولازم شد فریاد بزنند که فلان وعده ات چه شد؟ درباره فلان اتفاق و تخلف چه برخوردی داشتی؟ آیا برخوردت در خور بود؟ آیا وضعیت اصلاح شد؟ و اگر نباشد چنین مردمی،چنین دانشجویی و چنین مدیری در نهایت باید نشست و مثل خیلی دیگر مشکلات دانشگاه و شهر و استانمان حسرت فرصت ها و امکاناتی که حقمان هست را بخوریم که بله ” از ماست که برماست”. بعضی ممکن است از لحن نامه به ما خورده بگیرند که تند است اما پس از پیگیری و پرسش و وعده شنیدن اما گاهی تعلل و تسامح دیدن چه باک نامه ای تند که حرف دل خیلی ها باشد اما تندی اش نهایت به شیرینی کام مردم و بهداشت و درمان استانمان منجر شود.

۴- موضوع بهداشت و درمان آنقدر در زندگی مردم استان و شهرمان حیاتی و ضروری است که باید حتی جزو اولویت اول همه ی مسئولین استانی باشد و بیش از هر حوزه ی دیگری باید درباره آن بحث و نقد و گفت و گو کرد. می دانیم دغدغه مندان و دلسوزان واقعی مردم از مطالبه ما نه تنها برآشفته نمی شود بلکه این موضوع را فرصتی  در جهت جلب بیشتر اعتماد اجتماعی مردم و بدنه بهداشت و درمان و ما دانشجویان علوم پزشکی خواهند دانست. 

۵- هدف اصلی از مطرح شدن و رسانه ای شدن این موضوع این است که مردم که صاحبان واقعی حق هستند از مسائل آگاه شوند، افراد خاطی در باب قضیه اختلاس ها با برخورد جدی روبرو شوند، کسانی که سودای تخلف در آینده را داشته عقب بنشینند، روند تحقیق و تفحص ها که شروع شده با سرعت بیشتر و جدی تری صورت بگیرد و موضوع تخلفات مسئله ای شود که واضح و بی ابهام درباره آن بحث و گفت و گو صورت گیرد، بعضی اشکالات که درباره طرح تحول سلامت در کنار مزایای آن وجود دارد مطرح و برای آن چاره اندیشی شود، افراد ناشایستی که برخی از آنان پرونده تخلف در هیئت تخلفات دارند و تغییراتی که درباره آن ها قرار بوده صورت بپذیرد هر چه زودتر به بهترین وجه انجام گیرد.

باشد که این بیانیه شروع گفتمانی شفاف و بی پرده بین دانشجویان و پرسنل علوم پزشکی و مدیران و مسئولان شود و چراغ امیدی باشد برای هر دانشجو و مدیر و پرسنل دلسوز و خدمتگزار و پاکدستی از بدنه بهداشت و درمان استانمان که گاه در سایه برخی کم کاری ها و تخلفات تلاش هایشان کم رنگ میشود و در نهایت نتیجه این گفتمان بشود آینده ای که برسیم به آن آرمان که ما می خواهیم اگر کسی در خانواده ای مریض شد، آن خانواده جز رنج بیمار داری، رنج دیگری نداشته باشد.” ان شاالله.
  

و َ السّلامُ علی منِ اتّبع َالهدی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *