آخرین اخبار
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه صنعت نفت:

وزیر نفت حتی یک بار هم به دانشگاه صنعت نفت نیامد/ وزارت نفت شفاف اعلام کند روند جذب به چه صورت است؟

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه صنعت نفت گفت: وزیر نفت در سفر اخیر خود به دانشگاه شیراز و کمک‌های مالی به آنجا و وعده جذب به دانشجویان آن را در حالی انجام داده که طی سه سال مسئولیت خود از سال ۹۲ تا کنون، حتی یکبار هم به دانشگاه صنعت نفت که زیرمجموعه‌شان است نیامده‌اند!
اشتراک گذاری
19 آبان 1395
133 بازدید
کد مطلب : 103

به گزارش جادنیوز، حسن حیدری، دبیرجامعه اسلامی دانشگاه صنعت نفت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص لزوم شفاف سازی وزارت نفت در زمینه روند جذب فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت بیان داشت: در تمام مدت زمانی که وزیر نفت، فارغ التحصیلان این دانشگاه را به نداشتن حداقل سواد نسبت می دادند و دانشگاه را بی‌خاصیت و نخبگان و دانشجویان آن را در طراز دانشگاه های برتر کشور نمی دیدند؛ یک نفر از دانشگاه بلند نشد که ادعاهای خلاف واقع و بی انصافانه وزارت را رد کند.

وی افزود: حذف اولویت استخدام دانشگاه صنعت نفت در دفترچه کنکور امسال با ادعای جذب فارغ التحصیلان ممتاز سایر دانشگاه در حالی صورت گرفت که هیچ برنامه مشخصی برای تامین و ارتقای نیروی انسانی وزارت نفت داده نشده و کسی از آقای وزیر نپرسید شما که اکنون به تعهد شفاف خود در قبال فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت عمل نمی‌کنید، چطور ممکن است فردا ادعا نکنید که در برابر سایر فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها نیز تعهدی برای مناسب کردن شرایط کار ندارید؟!

این فعال دانشجویی ادامه داد: اکنون می توان گفت پس از اعتراضات دی ماه دانشجویان در دانشگاه و تجمع فارغ التحصیلان مقابل وزارت نفت و نیز اظهارنظرهای نمایندگان مجلس و معاونان وزیر در این باب و مهم تر از آن صحبت های وزیر در جلسه کمیسیون انرژی و مصاحبه ابهام برانگیز بعد از آن و یک هفته بعد حضورشان در کمیسیون صنایع و انکار تعهد وزارت نفت در استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، این فرضیه را قوت می بخشد که وزارت نفت از این اتلاف وقت ها و ابهامات در پاسخگویی قصد دارد بیشترین امتیاز را در این سناریو که بین وزارت و دانشگاه و دانشجویانش در حال اجراست را از آن خود کند و برای این کار بهانه گیری های مختلفی از جمله نیروی مازاد، فارغ التحصیلان ممتاز سایر دانشگاه ها و بارمالی را پیش کشیده است. 

حیدری تصریح کرد: درخواست دانشجویان در این زمینه مشخص بوده است؛ اما وزارتخانه هربار با این بهانه تراشی ها قصد اضافه کردن تبصره جدیدی به قانون گذشته را داشته تا دایره افراد واجد شرایط را محدودتر کرده باشد.

وی افزود: وزیر نفت در سفر اخیر خود به دانشگاه شیراز و کمک های مالی به آنجا و وعده جذب به دانشجویان آن را در حالی انجام داده است که طی سه سال مسئولیت خود از سال ۹۲ تا کنون، حتی یکبار هم به دانشگاه صنعت نفت که زیرمجموعه شان است نیامده اند! و جالب تر آنکه ریاست منصوب خود در دانشگاه را در تابستان سال  94 که پیگیر وضعیت استخدام بود، چندین هفته پشت درب اتاق خود معطل کرد و حاضر به دیدار با وی نشد.

دبیرجامعه اسلامی دانشگاه صنعت نفت بیان داشت: هیچ دلسوز صنعت نفتی مخالف جذب فارغ‌التحصیلان ممتاز سایر دانشگاه‌ها نبوده و نیست! هیچکدام از اساتید برجسته دانشگاه ها و مدیران صنعتی نیز منکر توان و تخصص و نخبه بودن دانشجویان صنعت نفت نیستند و آنان را جز بهترین ها می‌دانند! 

حیدری گفت: وزارت نفت نزدیک به یک سال و نیم است که روند جذب فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت را متوقف کرده است و از پاسخ به مطالبات به بهانه های «نیروی مازاد» (که خود شرکت های تابعه ادعای نیروی عملیاتی مازاد را رد می‌کنند!) و «نخبگان سایر دانشگاه ها» (بدون هیچ برنامه مشخص و فقط یک لفظ دهان پرکن!) طفره می رود.

وی تصریح کرد: وزارت نفت به جای این رویه پیامکی به فارغ التحصیلان،  چرا شفاف اعلام نمی‌کند که چه کسانی بناست جذب شوند و این روال برای چیست؟! سخن دانشجویان از ابتدا شفاف بوده «اولویت جذب فارغ التحصیلان گروه الف»؛ اما وزارت نفت بارها با بازی با کلمات «ممتاز» و «نخبگان» مقصود را پنهان داشته و روشن حرف نزده است. 

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه صنعت نفت خاطرنشان کرد: در این میان به نظر می‌رسد ضربه زدن به دومین دانشگاه کشور و برترین دانشگاه تخصصی نفت و استان خوزستان پروژه ای است که وزارت نفت با عدم جذب فارغ التحصیلانش آن را کلید زده است و اکنون پس از ۱۵ ماه با جذب قطره چکانی تعداد محدود و بدون روند شفاف قصد دارد در برابر اذهان عمومی اشک تمساح بریزد و ادعاهای گزینشی و کذب خود را تایید و حق دانشگاه و دانشجویان را تضییع کند و ناکامی های خود را در نیروی انسانی به گردن دیگران بیاندازد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *