آخرین اخبار
تقوی در گفت‌وگو با فارس:

فساد ۸ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان باعث بی‌اعتمادی معلمان شده است.

به گزارش جادنیوز،رضا تقوی دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: از آنجا که آموزش و پرورش با بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز و معلم بزرگترین سازمان تربیت نیروی انسانی کشور است، برای جمهوری اسلامی یک وزنه قدرت محسوب می‌شود و اگر فرصت‌ها و تهدیدهای […]

اشتراک گذاری
12 آذر 1395
139 بازدید
کد مطلب : 149

به گزارش جادنیوز،رضا تقوی دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: از آنجا که آموزش و پرورش با بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز و معلم بزرگترین سازمان تربیت نیروی انسانی کشور است، برای جمهوری اسلامی یک وزنه قدرت محسوب می‌شود و اگر فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی این مجموعه عظیم مورد توجه قرار نگیرد، خروجی این مجموعه پرورش انسان‌هایی آگاه، سالم و آینده‌ساز نخواهد بود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با تربیت نسلی منفعل، دارای کمترین خودباوری، روحیه مسئولیت‌پذیری و وظیفه‌شناسی، بسترهای نفوذ و تهاجم فرهنگی دشمن را بیش از پیش فراهم می‌کند و البته باید دانست که مناسب‌ترین و بهترین بسترهای مقابله با نفوذ فرهنگی نیز همین سازمان است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله) طی سالیان متمادی توصیه‌های فراوانی جهت تجهیز در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن داشته‌اند و یکی از مهم‌ترین تدابیر آن را تربیت جوانان و نوجوانان و کودکان با تربیت اسلامی دانسته‌اند.

تقوی تاکید کرد: البته معلمان والاتر از آن هستند که با وجود مشکلات فراوان مالی و معیشتی، رسالت سنگین خود را به فراموشی بسپارند اما متأسفانه آینده این رسالت توسط مسئولین کلان آموزش و پرورش در برابر تهدید بزرگی قرار گرفته است چرا که ماده ۲۸ راه را برای اشتغال بسیاری از افرادی که از بیکاری رنج می‌برند باز کرده و این افراد می‌توانند بدون طی مراحل آموزش کافی موقعیت شغلی مناسبی پیدا کرده و شاغل شوند.(نه معلم!)

وی گفت: باید توجه داشت که کم توجهی به تربیت معلم و مراکز تربیت معلم، خسارت جبران ناپذیری برای آینده کشور خواهد داشت. علاوه بر توجه به مراکز تربیت معلم، توجه به شرایط معلمین فعلی هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اظهار داشت: این روزها علاوه بر وضع نامناسب معیشتی معلمان، فساد ۸ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان موجبات بی اعتمادی معلمان و به وجود آمدن این سؤال شده که آیا این وزارتخانه آنقدر درمانده بوده که توانایی صیانت از اعتماد و سرمایه فرهنگیان را نداشت؟ و اینکه باید پرسید وزیر آموزش و پرورش چه راهکاری برای برخورد با چپاول گران بیت المال دارد؟

انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *