آخرین اخبار
روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

انتشار اولین سالنامه همشاگردی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

اولین شماره سالنامه تحلیلی تبیینی "همشاگردی" به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان منتشر شد
اشتراک گذاری
15 شهریور 1400
200 بازدید
کد مطلب : 1254
به گزارش روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، محمدامین جعفری عضو شورای مرکزی اتحادیه و مدیر مسئول نشریه همشاگردی از انتشار این سالنامه خبر  داد و تصریح کرد:
در اولین شماره از سالنامه تحلیلی تبیینی «هم‌شاگردی»  به بررسی و تحلیل وقایع یک سال اخیر کشور پرداخته شده است. 
این سالنامه که با نام “افق سیزدهم” تهیه شده، دارای ۵ فصل بین الملل-سیاست، اقتصاد-اجتماع، فرهنگ، تشکیلات-دانشگاه و رسانه است که در هر فصل مقالات متعدد حول محور موضوع اصلی ارائه شده است.
در فصل بین الملل و سیاست، با نگاهی کلی به عملکرد دولت تدبیر و امید، چشم‌انداز پیش روی دولت سیزدهم نیز مورد بررسی قرار گرفته و با ارائه راهکارها و تحلیل هایی به عنوان قشر دانشجو، سعی کردیم روشنگر مسیر این دولت باشیم.
فصل اقتصاد و اجتماع، شامل معضلات اقتصادی و اجتماعی کشور است که با دید نقادانه اما با رعایت حداکثر انصاف بیان شده اند و در نهایت، با مطالبه مجازات بانیان وضع موجود به پایان رسیده است.
همچنین، با توجه به جنگ فرهنگی جدی دشمنان و مقابله با ارزش‌های اصیل دینی-ملی و سعی آنان در تحریف فرهنگ اسلامی و ایرانی، بر آن شدیم تا در فصل فرهنگ ضمن روشنگری چند مصداق از این جنگ فرهنگی، به ارائه مبانی صحیح فرهنگی بپردازیم.
و نیز به دلیل تاکید رهبر معظم انقلاب جهت احیای ساختار اسلامی و انقلابی در دانشگاه و با در نظر گرفتن بیانیه گام دوم و لزوم ایجاد تحول در کشور، در فصل تشکیلات و دانشگاه با بیان ضرورت ایجاد تحول در دانشگاه، از مسئولان دانشگاه و دانشجویان مطالبه این امر مهم را داشتیم.
همچنین عملکرد یک ساله اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان را نیز به مخاطبان ارائه کردیم.
در نهایت، با نقد فعالیت رسانه ملی و بررسی مسائل دیگر چون سینمای خانگی، نقش سلبریتی ها در زمین بازی دشمن، اینستاگرام و… فصل رسانه را نیز به پایان رساندیم.
امید است در طول چهارسال آینده که دولتی مردمی و انقلابی، زمام امور مملکت را بر عهده گرفته است، شاهد تحول صحیح و حداکثری در مسائلی باشیم که پیش از این، منتقد جدی در عملکرد مسئولین پیشین آنها بودیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *