آخرین اخبار
بیر جامعه اسلامی دانشجویان بوعلی سینای همدان:

برخورد منفعلانه دولت با غربی‌ها اصلی‌ترین علت بی احترامی به کشور است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان بوعلی سینای همدان در واکنش به گستاخی وزیر اقتصاد آلمان به ایران گفت: قطعا برخورد منفعلانه دولت با غربی‌ها اصلی‌ترین علت این بی احترامی به کشور است. به شکلی که کشوری همچون آلمان که به عنوان شکست خورده جنگ جهانی دوم بدون اجازه آمریکا، انگلیس و فرانسه حق هیچگونه اقدام مستقلی را ندارد، می‌آید و برای ایران تعیین و تکلیف می‌کند.
اشتراک گذاری
19 آبان 1395
155 بازدید
کد مطلب : 86

به گزارش جادنیوز، کمربیگی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان بوعلی سینای همدان در گفت‌وگو‌ با خبرگزاری دانشجو، بیان داشت: زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان پیش از سفرش به ایران ضمن مداخله در امور داخلی کشورمان گفته بود که ایران فقط زمانی می تواند روابط عادی و دوستانه ای با آلمان داشته باشد که اسرائیل را به رسمیت بشناسد. در آن زمان کمترین انتظاری که از دولت می رفت، این بود که در واکنش به سخنان وزیر اقتصاد آلمان سفر او را به ایران لغو کند و مادامی که دولت آلمان رسما عذرخواهی نکرده به او اجازه ورود به ایران را ندهند؛ اما در کمال ناباوری دیدیم که او به تهران آمد و با طیب نیا، وزیر اقتصاد نیز دیدار کرد و چند تفاهم نامه نیز به امضا رساندند. کار به جایی رسید که در نشست مشترک تجاری ایران و آلمان گابریل، گستاخی را از حد خارج کرد و ایران را به وحشی گری در سوریه متهم کرد، هرچند رئیس مجلس و وزیر امور خارجه ملاقاتشان را با او لغو کردند، اما از دولت انتظار برخوردی قاطع تر با این قبیل گستاخی ها را می رفت.

وی افزود: قطعا برخورد منفعلانه دولت با غربی ها اصلی ترین علت این بی احترامی به کشور است. به شکلی که کشوری همچون آلمان که به عنوان شکست خورده جنگ جهانی دوم بدون اجازه آمریکا، انگلیس و فرانسه حق هیچگونه اقدام مستقلی را ندارد، می آید و برای جمهوری اسلامی تعیین و تکلیف م‌کند و خط و نشان می‌کشد؛ معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد کشوری همچون آلمان که در زمان جنگ تحمیلی تأمین کننده صلاح های شیمیایی صدام بوده و در پی آن مسبب بسیاری از جنایاتِ فجیعِ بشری، می آید و به ایران برچسب وحشی گری در سوریه را می زند.

این فعال دانشجویی گفت: این روزها مردم به مراسم عزای کسی می روند و برای او فریاد “یا لیتنا کنا معک” سر می‌دهند که تا پای جان بیعت و به رسمیت شناختن دشمن خود را نپذیرفت. آلمان و کشورهای دیگر باید بدانند که جمهوری اسلامی جای اینگونه گزافه گویی ها نیست و باید حد خود را در برابر این کشور بدانند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *