آخرین اخبار
واحد روابط عمومی

برگزاری کارگاه آموزش نشریات دانشجویی «رسانِش» با هدف جریان‌سازی و کادرسازی

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، از برگزاری کارگاه آموزش نشریات دانشجویی «رسانِش» با هدف جریان‌سازی و کادرسازی خبر داد.
اشتراک گذاری
17 اسفند 1400
235 بازدید
کد مطلب : 2996

سعید هادوی عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس اظهار داشت: با توجه به نیازسنجی که داخل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان انجام داده‌ایم، اینکه دو سال از ایام کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم، وجود برخی مسائل تشکیلاتی و عدم دانش کافی در بین دانشجویان باعث شده، تا از اعتبار نشریات دانشجویی کم شود و ماهیت جریان سازی آن از بین برود.

وی ادامه داد: این در حالی است که هدف اصلی نشریات دانشجویان کار گروهی، نوشتن و شکل گیری قوه گفت و گو و فرصتی است که نویسنده ها  ایده های نوین خودشان را شکل دهند؛ همچنین، یادگیری چگونگی روایت دیدگاههای فرد، توانایی بزرگی است که بی‌شک نشریات دانشجویی بهترین ابزار برای ایجاد انگیزه در دانشجویان است.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان عنوان کرد: برای خواننده نشریات این موضوع جذاب است که فردی از جنس و بدنه خودشان و به زبان عامیانه تر و برخلاف متن های تخصصی و با درک بهتر از فضای دانشجویی، مطالبی را  بیان می کند و خواننده می‌تواند به مباحثه با آن موضوع بپردازد و باعث یادگیری آن شود، چون گفت و گو بهترین شکل یادگیری در دانشگاههاست.

هادوی افزود: علاوه بر این، نشریات دانشجویی تنها نهاد داخل دانشگاه هاست که از اول تا آخر مسئولیتش که شامل مدیر مسئولی و سردبیری و اعضای هییت تحریریه است، بر عهده خود دانشجوست.

وی گفت: با توجه به اهمیت نشریات دانشجویی و اهداف و کاکردهای آن، واحد روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصمیم به برگزاری کارگاه ۳ روزه نشریات دانشجویی با عنوان «رسانش» گرفته است که در تاریخ ۶ تا ۸ فروردین ماه ۱۴۰۱ با حضور اساتید از ادوار جنبش دانشجویی برگزار می‌شود.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: این اساتید همگی سابقه فعالیت درخشانی در نشریات دانشگاهی داشته اند و امیدواریم بتوانیم در بحث تربیت نیروهای تراز انقلابی در بحث نشریات دانشجویی و جریان‌سازی دانشجویی گام موثری برداریم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *