آخرین اخبار

بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به مناسبت روز قدس

روز قدس، یادآور یکی از ابتکارات امام عظیم الشأن انقلاب و عرصه نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از مظلومان عالم به ویژه فلسطین مظلوم و اعلام برائت از جبهه استکبار و در رأس آن رژیم صهیونیستی است. روزی که ندای توحید، تحقق بخش قدرت جدید در صحنه معادلات امروزی جهانی است.
اشتراک گذاری
03 خرداد 1399
147 بازدید
کد مطلب : 1056

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به مناسبت روز قدس بیانیه ای منتشر کرد. 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

روز قدس، یادآور یکی از ابتکارات امام عظیم الشأن انقلاب و عرصه نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از مظلومان عالم به ویژه فلسطین مظلوم و اعلام برائت از جبهه استکبار و در رأس  آن رژیم صهیونیستی است. روزی که ندای توحید، تحقق بخش قدرت جدید در صحنه معادلات امروزی جهانی است.

بیش از نیم قرن است که تجاوزات رژیم اسرائیل به شکلی سازمان یافته، در مقابل سکوت نهادهای بین‌المللی به قدس شریف انجام می‌شود. اسرائیل نماد یک رژیم جعلی است که بر بستر نظام های سرمایه داری و استعماری حاکم شکل گرفته است. امروز بسیاری از فجایع منطقه و جهان را از همین زاویه می‌توان تحلیل و تبیین کرد که حتی خارج از مرزهای فلسطین اشغالی در حال وقوع است. دخالت رژیم صهیونیستی در فرآیند ناامنی منطقه و حمایت از تروریست های تکفیری و مسخره شدن حکومت های عربی از سوی صهیونیست ها تاکیدی بر این حقیقت است. بدین منظور دولت های اسلامی باید صفحه جدیدی را در معادلات بین المللی باز کنند چرا که تنها راه نجات ملّت ها از یوغ استکبار همان وحدت به معنای واقعی کلمه است.

اخیراً شاهد سیاست شیطنت آمیز همیشگی جبهه غرب بودیم که دست چدنی خود را در دستکش مخملی پنهان کرده و منادی صلح و تعامل را فریاد می زدند. بدون شک اقدام اهریمنی رئیس جمهور رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا در رونمایی از طرح ظالمانه “معامله قرن” که پایمال‌سازی و نادیده گرفتن حقوق حقه ملت مظلوم فلسطین و چندپاره کردن سرزمین آنها، تضمین حاکمیت اسرائیل بر سرزمین‌های اشغالی، خلع سلاح حماس و سایه های دیگر از ظلم را دنبال می کند، پدیده ای جدید نیست.

ملّت ایران در روابط دیپلماسی با این استکبار جهانی تجربه کافی را دارد و دانشجویان این ملّت آزادیخواه، به جوانان دیگر ملت های اسلامی این تجارب را متذکر می گردد که ایالات متحده و متحدانش هیچگاه قابل اعتماد نیستند. حل مسئله فلسطین با مذاکره به سرانجام نخواهد رسید، بلکه با برگزاری همه پرسی آحاد اقوام و مردم فلسطین به فرجام مطلوب خود می رسد.

امروز هرچند بنابر شرایط شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری راهپیمایی روز قدس علیه این جنایت وجود ندارد لکن آزادی خواهان و مدافعان ملت های مظلوم همچنان در صحنه دنیایی حضور دارند و برای این دل ها در پس پرده بحران کنونی، قدس شریف همچنان مسئله اول جهان اسلام بوده و خواهد بود چراکه خون مظلوم و مَرکَب شهادت همواره بیدار گر است.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی ایران اسلامی ضمن محکومیت هر گونه جنایت علیه ملّت های مظلوم منطقه، همراهی و همدردی خود را تا آزادی قدس شریف در عرصه های گوناگون بین المللی با ملّت فلسطین اعلام می دارد.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان»

واحد روابط عمومی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *