آخرین اخبار
اتحایه جامعه اسلامی دانشجویان

جناب پاپ، برای رفع ظلم و ستم در عالم اقدام عملی انجام دهید.

نامه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان
اشتراک گذاری
25 دی 1400
105 بازدید
کد مطلب : 2780

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک جهان

سلام و درود

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ایران فرارسیدن میلاد حضرت عیسی مسیح و آغاز سال نو میلادی را خدمت شما و مسیحیان جهان تبریک عرض می نماید.

ادیان برای سعادت انسان و خروج آنان از ظلم به روشنایی و نور برانگیخته شده اند. در واقع رسالت و اهداف پیامبران خصوصاً حضرت عیسی و حضرت محمد مصطفی (ص) و نقش تبلیغی آنان برای هدایت مردم و جلوگیری از لغزیدن به گمراهی و جهل و فساد بوده است. بنابراین رسالت ادیان آسمانی، خدمت بشریت است که باید آن را در کشور ارتقا داد تا زندگی شرافتمندانه و به دور از تعصب و دشمنی برقرار شود؛ زیرا رسالت دو پیامبر بزرگ اسلام و مسیحیت گسترش رحمت و دوستی و هدایت به سوی خیر و صلاح است. بدین ترتیب باید توجه داشت که برقراری صلح و دوستی میان مردم جهان اصلی مهم و ارزشمند است و هیچ گونه تفاوتی میان تعالیم آسمانی و ارزش‌های دینی وجود ندارد؛ زیرا اسلام و اصل مسیحیت دارای یک ریشه هستند و آن خداوند واحد است. عیسی مسیح (ع) از نمادهای صلح طلبی برای جهانیان است. امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که متاسفانه درد های عمیقی همچون جنگ‌های بی‌پایان، تروریسم، افراطی‌گری، نژادپرستی، فقر و گرسنگی، صهیونیسم، تحریم‌های ظالمانه علیه کشورهای استقلال طلب و… روح پاک بشریت را که از وجود خدا مقدس خداوند یکتا نشأت می گیرد آزار می دهد. کاتولیک می تواند با اعمال نفوذ بر برخی دول  مسیحی منجر به کاهش رنج های انسان‌های مظلوم در سراسر عالم گردد.

عالیجناب در سراسر جهان مظلومین فریاد دادخواهی و استعداد سر می‌دهند. از میانمار و کشمیر و فلسطین تا یمن و افغانستان، از سیاه‌پوستان آمریکا تا شیعیان نیجریه، مظلومین عالم از بزرگان ادیان الهی از جمله حضرتعالی انتظار دخالت فعالانه در حل و فصل پدیده‌های منجر به رنج و بشریت را دارد مسلمانان و مسیحیان باید مبانی مشترک میان این دو دین بزرگ وجود دارد پیدا کند و با تکیه بر آنها به رویارویی با کفر بپردازند و گره بسیاری از مشکلات را در جوامع بشری را باز کنند.

از آنجایی که مسلمانان حضرت عیسی (ع) را نخستین یار و همراه حضرت مهدی(عج) می‌دانند و از طرف دیگر حضرت مریم(ع)  یک مبنای مشترک و بزرگ میان اسلام و مسیحیت به شمار می‌رود؛ زمینه‌هایی که اتحاد و وحدت هر چه بیشتر این جوامع را فراهم می‌آورد و نزدیکی ادیان الهی می‌تواند بسیاری از مشکلات جوامع بشری در مبارزه با تروریسم و نژادپرستی آسیب‌های اجتماعی کنترل فقر و مشکلات زیست محیطی را که جان هزاران انسان را گرفته کنترل کنند.

ما به عنوان بزرگترین مجموعه دانشجویی ایران از شما می‌خواهیم در کنار محکوم نمودن فجایع عالم از تریبون کلیسای کاتولیک واتیکان با فشار بر دولت هایی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم رنج های آدمی را در گوشه گوشه عالم تشدید می کنند به وظیفه دینی و انسانی خود عمل نمایید.

امیدواریم سال پیش رو سال نابودی ظالم گسترش صلح و دوستی رفع بیماری کرونا پایان تبعیض در عالم و سال ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و یار و همراهشان حضرت عیسی مسیح علیه السلام باشد.

 

والسلام علیکم ورحمه الله و برکته

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان جمهوری اسلامی ایران

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *