آخرین اخبار
در نامه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان مطرح شد

درخواست اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از دادستانی جهت برخورد با هتاکان اماکن مقدس

در روز های گذشته متاسفانه افرادی نادان و جاهل که هویتشان برای همه آشکار بوده و جای بسی تاسف است که لفظ مطهر شیعه را کنار انگلیسی بودن برای اینان باید به کار برد اقدام به حمله به این اماکن مقدس کرده و با شکستن درب ها به مانند اتفاق ابتدای اسلام و شکستن درب خانه مولای متقیان، حریم آستان مقدس را شکسته و وارد آن شده اند.
اشتراک گذاری
28 اسفند 1398
75 بازدید
کد مطلب : 1008

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خطاب به دادستان شهرهای مشهد و قم پیرامون برخورد با حمله کنندگان به حریم آستان مقدس رضوی و حرم مطهر حضرت معصومه(س) نامه ای را منتشر کرده است. در بخشی از این نامه آمده است:  در روز های گذشته متاسفانه افرادی نادان و جاهل که هویتشان برای همه آشکار بوده و جای بسی تاسف است که لفظ مطهر شیعه را کنار انگلیسی بودن برای اینان باید به کار برد اقدام به حمله به این اماکن مقدس کرده و با شکستن درب ها به مانند اتفاق ابتدای اسلام و شکستن درب خانه مولای متقیان، حریم آستان مقدس را شکسته و وارد آن شده اند. باید پرسید آیا توسل به اهل بیت(ع) صرفاً با حضور در حرم است؟ اینان از درک خیلی از مسائل عاجزند و صرفا دستورات استکبار و روباه پیر را اطاعت می کنند.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای درودی
دادستان محترم مشهد

جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین غریب
دادستان محترم قم

باسلام و احترام؛
ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای جنابعالی و همکاران محترمتان، نیک مستحضرید که بر اساس ماده ۵۰ قانون اصول تشکیلات عدلیه، دادستانی به عنوان مدعی العموم در جامعه اسلامی وظیفه اعلام جرم و برخورد با افراد، سازما‌‌ن ها و نهادهایی که موجب اختلال در روند زندگی مردم می شوند را دارد.

اخیراً شاهد اتفاقات ناگواری در کشور و شیوع ویروس کرونا هستیم که نیازمند عزم جدی و همدلی تمام مسئولین و مردم برای مبارزه و پیشگیری از آن است. در این میان مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تعطیلی مراکزی که سبب تجمع مردم هستند توصیه کرده است، از جمله این اماکن حرم مطهر امام رضا(ع) و حرم مطهر حضرت معصومه(س) است که از روز های گذشته درب های آن بسته شده است. این اقدام خود اثبات حقانیت اسلام و برخورد منطقی علمای دین است که درخواست علم را پذیرفته و حفظ سلامتی مردم را اوجب واجبات می دانند. در همین راستا ولی امر مسلمین نیز سخنرانی آغاز سال شمسی در حرم مطهر رضوی را لغو نموده و بر لزوم رعایت ملزومات بهداشتی تاکید کرده اند.

در روز های گذشته متاسفانه افرادی نادان و جاهل که هویتشان برای همه آشکار بوده و جای بسی تاسف است که لفظ مطهر شیعه را کنار انگلیسی بودن برای اینان باید به کار برد اقدام به حمله به این اماکن مقدس کرده و با شکستن درب ها به مانند اتفاق ابتدای اسلام و شکستن درب خانه مولای متقیان، حریم آستان مقدس را شکسته و وارد آن شده اند. باید پرسید آیا توسل به اهل بیت(ع) صرفاً با حضور در حرم است؟ اینان از درک خیلی از مسائل عاجزند و صرفا دستورات استکبار و روباه پیر را اطاعت می کنند.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی ایران اسلامی و نماینده گروهی از فرهیختگان کشور ضمن محکومیت این رفتارها و دیگر سناریوهای از پیش تهیه شده دشمنان قسم خورده اسلام و ایران، از جنابعالی به عنوان مدعی العموم تقاضا دارد که ضمن بررسی ابعاد کامل این ماجرا با افراد خاطی به جهت تشویش اذهان عمومی که خود جرمی به مراتب کمتر از برخورد با محتکران ماسک و دستکش نیست، برخورد نمائید.

در پایان لازم به ذکر است شفافیت در اقدامات پیش رو قطعاً فضا را بر شایعه سازان و فرصت طلبان داخلی و خارجی بسته و مردم را نیز با چهره واقعی این افراد آشنا خواهد نمود.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
۲۷ اسفند ۱۳۹۸


واحد روابط عمومی

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *