آخرین اخبار
زارع در گفتگو با آنا:

زنان نقش مؤثری در فعالیت‌های دانشجویی دارند

دبیر واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: حضور گسترده زنان در این جایگاه با توجه به نقش ویژه آن‌ها در خانواده بسیار مؤثر است.
اشتراک گذاری
19 آذر 1397
91 بازدید
کد مطلب : 719

مریم زارع در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اذعان کرد: جنبش به معنای تحرک و جنبش دانشجویی به معنای حرکتی است که قشر دانشجو برای خارج شدن از حالت ایستایی انجام می‌دهد. استقلال رأی و حریت در عملکرد و تصمیم‌گیری یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های جنبش دانشجویی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: جریانی که جنبش دانشجویی در جامعه ایجاد می‌کند برخاسته از روح آرمان‌گرایی, واقع‌بینی و عدالت‌خواهی است. از رسالت‌های اصلی جنبش دانشجویی کادر سازی و تربیت نیروی طراز انقلاب است نیرویی که بتواند در مسیر پرپیچ‌وخم پیشرفت بدون توجه به منافع شخصی  پای‌کار انقلاب بماند در این راستا دانشجویان می‌توانند از ظرفیت عظیم دانشگاهی برای جذب نیروی کارآمد و استفاده از آن‌ جهت پیشرفت و خط دهی دررسیدن به آرمان‌های جامعه پیش برند. جنبش دانشجویی که  همواره در پشت سر گذاشتن صحنه‌های پرتلاطم انقلاب اسلامی مؤثر بوده است همچنان سعی در پیشتازی در این مسیر  دارد.

زارع افزود: در مقایسه میزان اثرگذاری جنبش دانشجویی درگذشته با زمان حال به ضعف این تأثیرگذاری می‌رسیم که در بررسی علل این  ضعف با دو علت اصلی مواجه می‌شویم؛ اول کم‌کاری و ضعف محتوایی دانشجویان که نیاز به تلاش هرچه  بیشتر جامعه دانشجویی را می‌طلبد. دوم عدم توجه سابق به جنبش دانشجویی از سوی مسئولین کشور, برخلاف دیدگاه رهبری. به‌جرئت می‌توان گفت تنها مسئولی که در نظام جمهوری اسلامی به جنبش دانشجویی اعتقاد دارد شخص مقام معظم رهبری است.

دبیر واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به نقش مهم جنبش دانشجویی در کشور اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در جنبش دانشجویی که طی دهه‌های اخیر نمود و بروز بیشتری به خود گرفته است حضور مؤثر دختران در این عرصه است. بی‌تردید حضور گسترده زنان در این جایگاه با توجه به نقش ویژه آن‌ها در خانواده و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی اثرات مثبتی در پیشبرد اهداف جنبش دانشجویی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: از سوی دیگر رشد بینش سیاسی و تشکیلاتی  از دیگر برکات حضور هدفمند دختران در تشکیلات است و عرصه را برای کسانی که قصد دارند با سیاسی بازی مسائل اصلی حوزه زنان را از اولویت خارج کنند، تنگ‌تر خواهد کرد.

روابط عمومی

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *