آخرین اخبار
دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی: دانشجویان گفت:

قرارداد دولت با FATF استقلال دفاعی کشور را هدف قرار داده است

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: قرارداد دولت با FATF استقلال دفاعی کشور را هدف قرار داده است.
اشتراک گذاری
10 آبان 1395
165 بازدید
کد مطلب : 11

به گزارش جادنیوز، حسین اخگرپور دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان  با انتقاد از احتمال قرارداد بانک مرکزی با FATF، گفت: این مدل از توافقها و قراردادها در عرصه بین‌المللی تازگی نداشته و دولت آمریکا در طول سالیان گذشته برای فشار بر کشورها و گروه‌هایی که در حالت تقابل با سیاستهای خصمانه این کشور بودند، این مدل از قراردادها را بر آن کشورها تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه در پسِ FATF مسائل دیگری نهفته است و غرب برای رسیدن به منافع خود از این کانال می‌خواهد بر اقتصاد ایران نفوذ داشته باشد، افزود: غرب و به‌خصوص آمریکا می‌خواهد از طریق FATF ارکان داخلی اقتصاد کشور را تحت فشار قرار داده و به اطلاعات مالی و محرمانه کشور دست یابد.

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، تصریح کرد: از طریق قرارداد با FATF به‌نوعی دچار خودتحریمی نهادهایی مانند سپاه و وزارت دفاع و نهادهای امنیتی دیگر، که اقدامات آنها در راستای تأمین امنیت کشور است، می‌شویم.

وی قرارداد مذکور را حاصل یک تفکر نگران ‌کننده دانست و اضافه کرد: هر ایرانی می‌تواند طبق قانون آزادی انتشار و دسترسی به اطلاعات، متن اصلی این قراردادها را در اختیار داشته باشد و دولتمردان نیز مکلفند به پرسشهای تک‌تک مردم باعزت ایران پاسخ دهند، زیرا طبق این قانون، مردم می‌توانند اطلاعات عمومی و هر سندی را از دولت مطالبه کنند و آنها نیز موظفند در مدت ۱۰ روز این اسناد را ارائه کنند.

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی کشور از قوه قضائیه درخواست می‌کند که در زمینه این قراردادها براساس اصل ۱۷۰ قانون اساسی ورود پیدا کرده و جلوی اجرای این قراردادها را که خلاف قانون و مقررات اسلامی و از بین برنده استقلال و حاکمیت کشور است، بگیرند.

اخگرپور بررسی FATF در مجلس را ضروری دانست و تصریح کرد: قرارداد دولت با FATF باید در مجلس مورد بازنگری قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *