آخرین اخبار
سیدرضا حسینی

وزیر انگیزه ها

نقل قول هایی که از آقای حاجى دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در سوال از آقای زنگنه شده است برای کسانیکه آقای وزیر و سابقه ایشان را می دانند چند پیام واضح دارد ،چیزی که تا به حال پشت مساله استخدام فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت و شیوه تعامل ایشان با کارکنان صنعت […]

اشتراک گذاری
25 آذر 1395
119 بازدید
کد مطلب : 183

نقل قول هایی که از آقای حاجى دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در سوال از آقای زنگنه شده است برای کسانیکه آقای وزیر و سابقه ایشان را می دانند چند پیام واضح دارد ،چیزی که تا به حال پشت مساله استخدام فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت و شیوه تعامل ایشان با کارکنان صنعت نفت پنهان بود!
 قول هایی که آقای حاجى دلیگانی از وزیر نفت کرده است :
وزارت نفت هیچ تعهدی نسبت به استخدام این دانشجویان نداشته و*تنها به خاطر ایجاد انگیزه بیشتر*،آنها رو بورسیه کرده است

“در سال ۷۶ فقط دانشگاه صنعت نفت رشته های بالا دستی مانند مهندسی مخزن و مهندسی حفاری را ارائه می داد که با ورود وزارت نفت، دانشگاه های شریف، امیر کبیر، داشگاه شیراز و سهند نیز رشته های بالادستی صنعت نفت را ارائه می دهند و نیروهای بسیار خوبی تحویل کشور می شود. البته قولی برای استخدام به این دانشجویان داده نشده است ولی اولویت استخدام در وزارت نفت از این دانشجویان است.”

آقای وزیر فردپخته ای در زمینه ی مسئولیت شان هستند و خواسته یا ناخواسته پشت پرده تمام این ماجراها را درهمین چند عبارت بیان کرده است
که اولین پیام آن این است که اساساً تیم وزارت آقای زنگنه اعتقادی به “دانشگاه داری وزارت” ندارند و اگر هم گاهاً اسم نخبگان سایر دانشگاه را می آورند از روی اجبار و با اکراه است ،چرا که وزارت را بی نیاز از توجه به دانشگاه خاص میبینند و نام از چندین دانشگاه می آورد و هیچ برتری برای دیگری قائل نیستند.
کسانیکه که تاکنون فکرمی کردند که آقای زنگنه نسبت به دانشگاه صنعت نفت کینه دارد یا واقعاً دلش به حال بقیه دانشگاه ها سوخته ببینند که سخت در اشتباه اند!! چرا که ایشان و تیم شان سال ها سرمایه گذاری و هزینه برای تربیت نیروی متخصص را صرفاً “ایجاد انگیزه”می دانند و نه یک روش راهبردی برای تامین نیروی متخصص برای صنعت استراتژیک نفت ،که بسیار عجیب است! این را من نمی گویم، بلکه کارشناسان این عرصه خوب می دانند که وجود یک دانشگاه تخصصی به چه علت است و نمونه های موفق آن در دنیا کدام اند.
جالب است که در این پافشاری گویا خود را منجی برچیدن یک چارچوب غلط میداند !!غافل از اینکه با این راهبرد غلط شان در زمینه نیروی انسانی ،هم دارند به بدنه کارکنان صنعت نفت ضربه میزنند و هم به دانشگاه ها!
از ایشان و تیم شان باید تقاضا کرد ، شما که به دانشگاه زیرمجموعه خودتان بی توجهی می کنید و حتی بعداز سه سال ، یک بازدید ساده از دانشگاه نداشته اید خواهشاً دست از سر دانشگاه های دیگر بردارید وبه آنها ضربه نزنید و بی خود سنگ آنها را به سینه نزنید!
ایشان بیان نکرده که در دوران قبلی وزارت شان روال به چه صورت بوده است و آن زمان دیدگاه ایشان چه بوده؟!

آقای وزیر و تیم شان اساساً برنامه خاصی را برای تقویت بدنه نیروی انسانی و تامین متخصصان آینده ندارند ودر این بی برنامگی ، بقیه را متهم میکنند !
چه در دوران وزارت قبلی ایشان وچه بقیه وزار تا کنون راهبرد دانشگاه صنعت نفت دستخوش سلایق وزار شده است و وزارت به جای پاسخگویی در این زمینه ، خود را شاکی می بیند! گویا ما وزیریم و ایشان جزو کارکنان یا دانشجویان! باید گفت هر دانشگاهی که بخواهد با وزارت نفت با این شیوه آقای زنگنه و تیم شان کار کند سیاسی بازی و باندبازی های گروهی محیط آن را کثیف و آلوده خواهد کرد و از دور پیشرفت خارج میشود….
آقای وزیر و تیم شان به سادگی هرچه تمام تر پشت تربیون ها حرف از جذب نخبگان و دلسوزی برای اینکه نتوانسته است برای کارکنان کاری کند میزند اما با یک گشت ساده در صنعت نفت و دانشگاه ،در زیر پوست این اظهارات یک دورویی محض وجود دارد که برای اقناع افکار عمومی بی اطلاع این حرف بیان میشود!

یک اعتراف دیگر نیز در زمینه برابری علمی دانشگاه با سایر رقبا کرده اند ،که در این خصوص باید گفت شما وزیر هستید و اینجا زیرمجموعه وزارت است و نه یک مجموعه مستقل!
به جای این کارها، فضای دانشگاه را از سیاسی بازی و لابی بازی ها و تصمیمات سلیقه ای جداکنید تا ببینید که چطور همین جوانان برایتان صنعت نفت را به پیشرفت میرسانند!کمی اعتماد کنید. شما توانایی فارغ التحصیلان این دانشگاه را خوب میشناسید آقای وزیر!
چند پیشنهاد ساده به ایشان :
اولا آقای وزیر خواهشا یکبار هم که شده به ندای این دلسوزی ها توجه کنید وحال کارکنان و دانشگاه را از خودشان بپرسید نه از اطرافیان!
دوما دردمندانه هشدار میدهیم
ضربه ای که این تفکر به کارکنان و دانشگاه ها و در یک کلام نیروی انسانی خواهد زد سنگین و جبرانش سخت خواهد بود! این کشور سال ها برای سرمایه های ملی و انسانی اش هزینه و جانفشانی کرده است  ،امانت دار خوبی برای این میراث باشید !!!
امیدواریم روزی که به اشتباه تان پی بردید با همین شهامت کلامی از مردم عذرخواهی کنید تا شاید شما را بخاطر دوسال بازی با سرمایه ملی ببخشند.

سید رضا حسینی- دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *