آخرین اخبار
قلعه‌نوی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

کارشکنی عربستان سعودی و متحدانش در مقابل حل بحران یمن

دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه مذاکرات برای حل بحران یمن بارها به دلیل کارشکنی عربستان و متحدانش شکست خورده، گفت: این تجاوز باعث کشته شدن حدود ده‌ها هزار نفر شده است.
اشتراک گذاری
19 آذر 1397
127 بازدید
کد مطلب : 720

رضا قلعه‌نوی دبیر واحد بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به حمله متجاوزانه رژیم سعودی به یمن گفت: بعد از ماه‌ها تلاش سازمان ملل متحد، مذاکرات سیاسی دولت مستعفی یمن به ریاست «منصور هادی» با چراغ سبز ائتلاف سعودی با محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن به صورت رسمی و جدی از روز جمعه ( ۱۶ آذر) و با نظارت سازمان ملل در استکهلم، پایتخت سوئد آغاز شد.

وی افزود: هدف اول مربوط به روند سیاسی و ایجاد چارچوبی برای مذاکرات بعدی است چون بنظر می رسد امیدی به رسیدن به راه حل سیاسی در این مذاکرات نیست، هدف دوم مربوط به روند انسانی و اوضاع اقتصاد یمن و بازکردن تمام منافذ و گذرگاه های زمینی و دریایی و هوایی و همچنین مبادله اسراست که در مورد آن توافق صورت گرفته و در هفته های آینده اجرایی می شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: درحالی که سعودی ها مدعی هستند برای موفقیت آمیز بودن مذاکرات صلح طرف‌های یمنی به نیروهای تحت امر خود دستور توقف حملات را صادر کرده اند، جنگنده های متجاوز تا امروز بیش از ۳۰بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

وی گفت: این هیأت با بازگشایی و از سرگیری پروازهای فرودگاه صنعاء موافقت کرده مشروط بر اینکه هواپیماهایی که به این فرودگاه وارد یا خارج می‌شوند، در فرودگاه عدن یا سیئون (مرکز یمن) بازرسی شوند. تداوم تجاوزگری نیروهای ائتلاف و مزدوران آنها همزمان با روز اول مذاکرات صلح در سوئد، موید این موضوع است که متجاوزان هیچ تمایلی به برقراری صلح و آماده سازی فضای مناسب برای پیش برد دور جدید گفت و گوها ندارن.

دبیر واحد بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان یادآور شد: از عمده‌ترین موضوعات در رابطه با موانع رسیدن به هرگونه مصالحه در یمن نبود اراده سیاسی لازم از سوی ائتلاف متجاوزان برای پایان بخشیدن به جنگ در آینده نزدیک می‌باشد. عربستان سعودی که به یمن به صورت حیاط خلوت و پایگاه سنتی نفوذ خود در منطقه شبه جزیره نگاه می‌کنند هرگز روی کار آمدن دولتی مستقل و پیشرو آنهم با نقش آفرینی عمده انصارلله متاثر تزانقلاب اسلامی ایران هستند، نخواهد پذیرفت.

قلعه نوی با بیان اینکه مذاکرات برای حل بحران یمن تاکنون بارها به دلیل کارشکنی عربستان سعودی و متحدانش با شکست روبرو شده است، گفت: عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

وی افزود: تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است. جنگ چهار ساله در یمن بیش از ۱۰ هزار کشته برجای گذاشته و این کشور را در قحطی و بحران سلامت فرو برد.

روابط عمومی

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *