آخرین اخبار
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

استفاده از محصولات تراریخته می تواند زمینه را برای سلطه کشورهای استکباری فراهم کند/ جان مردم ایران ق

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: استفاده از محصولات تراریخته می‌تواند زمینه را برای سلطه کشورهای استکباری فراهم کند و این موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت، این موضوع با جان میلیون ها ایرانی ارتباط دارد.
اشتراک گذاری
19 آبان 1395
128 بازدید
کد مطلب : 104

به گزارش جادنیوز، علی جهرمی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص استفاده از محصولات تراریخته و گنجاندن آن در برنامه ششم توسعه در این زمینه بیان داشت: مسئله محصولات تراریخته، مربوط به دیروز و امروز نیست. کشورهای زیادی در این زمینه تحقیق کرده اند. محصولات تراریخته به محصولاتی گفته می شود که مورد اصلاح ژنی قرار گرفته اند. به عنوان مثال می توان ژن مقاومت به سرما را از یک حیوان به گیاه منتقل کرد. این موضوع همان قدر می تواند مفید باشد، می تواند مضر و بسیار خطرناک باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از محققان منتقد محصولات تراریخته معتقد هستند که این محصولات می توانند به عنوان یک سلاح بیولوژیک توسط قدرت های بزرگ مورد سوء استفاده قرار بگیرند. این موضوع باعث شده بسیاری از کشورهای پیشرفته مثل آلمان استفاده از این محصولات را ممنوع کرده اند. برای توضیح خطر این محصولات می‌توان این گونه توضیح داد که این امکان وجود دارد ژن های مضری مثل عقیمی، ایجاد کننده سرطان را به این محصولات منتقل کرد و به این ترتیب با استفاده این محصولات افراد زیادی را تحت تاثیر قرار داد.

این فعال دانشجویی گفت: پیش از این در سال ۷۸ هم موضوع ورود این محصولات به کشور مطرح شد که در همان تاریخ جناب آقای ظریف طی نامه ای خطر این محصولات را به رئیس جمهور وقت متذکر شدند: «این محصولات دستکاری شده ژنتیکی می‌تواند به‌عنوان سلاح علیه کشور مورد بهره برداری قرار گیرد به‌طوری که تولیدکنندگان این محصولات قادرند به‌عنوان مثال با نصب ژن عقیمی روی گندم، نسلی از یک کشور را عقیم سازند».

جهرمی تصریح کرد: مخالفت ها با این محصولات باعث شد تا استفاده این محصولات در کشور ممنوع شود؛ اما اکنون سازمان برنامه ریزی بدون توجه به خطرات و ممنوعیت مسئله استفاده از این محصولات را در برنامه ششم توسعه گنجانده است. اهمیت این مسئله تا بدان جاست که دو تن از مراجع عظام یعنی آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله علوی گرگانی استفاده از این محصولات را جایز ندانسته اند.

وی افزود: حال باید از برنامه ریزان دولت تدبیر پرسید با وجود محصولات ارگانیک که هیچ گونه از خطرات محصولات تراریخته را ندارند، استفاده نمی کند و هم چنان بر استفاده از این محصولات مضر اصرار می کنند. این محصولات تراریخته می توانند زمینه را برای سلطه کشور های استکباری فراهم کنند و این موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت، این موضوع با جان میلیون ها ایرانی ارتباط دارد. این جا باید مجلس و نمایندگان ملت وارد شده و سایه شوم این محصولات را از ملت ایران دور کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متاسفانه دولت با این گونه اعمال بر خلاف شعارشان، امیدهای زیادی را ناامید می کند. باید توجه داشته باشند که هرچه را که به عنوان باج به استکبار داده اند با آن معامله کرده اند، جان مردم ایران قابل معامله نیست.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *