آخرین اخبار
زادمهر:

اقدامات لازم برای حل مشکل آب شرب غیزانیه در دولت‌های مختلف صورت نگرفته است

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: اقدامات لازم برای حل مشکل آب شرب غیزانیه در دولت‌های مختلف صورت نگرفته است.
اشتراک گذاری
13 خرداد 1399
129 بازدید
کد مطلب : 1059

محمد زادمهر دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اعتراضات مردم غیزانیه نسبت به مشکل آب شرب این منطقه گفت: از دولت‌های قبل تا کنون اقدامات لازم برای رفع مشکل آب شرب این منطقه صورت نگرفته است؛ البته آنقدر به این مردم وعده داده شد تا بالاخره آن‌ها مجبور شدند برای پیگیری مطالبه خود به خیابان بریزند.

وی با طرح این سوال که چرا دولت‌ها باید به سمتی بروند که مردم برای پیگیری مطالبات خود مجبور شوند به خیابان‌ها بریزند و راه‌ها را ببندند، افزود: متاسفانه ریختن به خیابان‌ها و بستن راه‌ها الگویی است که دولت‌ها برای پیگیری مطالبات به مردم نشان داده اند به این معنا که آنقدر به مطالبات به حق مردم بی توجهی می‌شود که آن‌ها مجبور می‌شوند برای رساندن صدای خود به گوش مسئولان به خیابان‌ها بریزند و راه‌ها را ببندند و در واقع تا موضوع امنیتی نشود کسی حرف آن‌ها را نمی‌شنود.

زادمهر خاطرنشان کرد: مشکل آب شرب غیزانیه از خیلی سال‌ها پیش و از دولت‌های قبل قرار بوده حل شود، اما این اتفاق نیفتاد و در دوره آقای روحانی هم این مشکل همچنان حل نشده است به گونه‌ای که مدت‌ها قبل استاندار خوزستان گفته بود دو هفته‌ای مشکل آب آشامیدنی این منطقه را حل می‌کند، اما چنین اتفاقی نیفتاد به هر روی این بخش از اقلیم خوزستان خشک و برهوت است با این وجود سوال این است که مردم جز اینکه برای رساندن صدای اعتراض خود به مسئولان به خیابان بریزند چه واکنش دیگری می‌توانند از خود نشان دهند.

وی تصریح کرد: الگوی ریختن به خیابان‌ها و بستن راه‌ها الگویی است که کارگران و کامیونداران برای پیگیری مطالبات خود آنرا دنبال کردند و تا این اتفاقات نیفتاد مشکل بیمه و دیگر مسائل آن‌ها حل نشد به هر روی این الگو نیز امروز به روستا‌ها کشیده شده است به گونه‌ای که مردم به این جمع‌بندی رسیده‌اند که اگر می‌خواهند حرف آن‌ها شنیده شود باید به خیابان بریزند.

زادمهر با اشاره به اینکه شاید نحوه اعتراض مردم غیزانیه برای پیگیری مطالبات خود اشتباه بوده، ولی به هر ترتیب با توجه به مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد اعتراضات مردم دور از انتظار نبوده تصریح کرد: در مناطقی از خوزستان آسیبی که وجود دارد این است که به دلیل گسترش بیکاری حکومت عربستان با سرمایه گذاری که انجام داده در راستای گسترش وهابیت در این مناطق تلاش می‌کند. باید به فکر بود تا جلوی این نابودی قشر جوان با اندیشه‌های غلط وهابی را گرفت وگرنه در آینده نزدیک باید شاهد از دست رفتن جوانانمان باشیم.

وی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور دستوری داده‌اند و استاندار نیز پیگیر است تا سریعا مشکل این منطقه برطرف شود، افزود: قطعا مردم این منطقه تنها نیستند و جنبش دانشجویی تا حل مشکل در کنار آن‌ها خواهد ایستاد.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: دولت باید کارآمدی را نشان مردم داده و پای صحبت‌های خود بایستد تا این پالس برای مردم ایجاد نشود که تا جاده را نبندند چاره‌ای برای مشکلشان اندیشیده نخواهد شد.

زادمهر بیان کرد: گروه‌های جهادی نیز در مناطق محروم کمک حال مردم هستند، اما نباید این برداشت شود که دولت با وعده سرخرمن و ایجاد بحران از وجود گروه‌های جهادی در منطقه سوء استفاده کند.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
واحد روابط عمومی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *