آخرین اخبار
واحد آموزش

برگزاری نشست‌های «آینده پژوهی و تمدن سازی» از سوی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

دبیر واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از برگزاری نشست‌های «آینده پژوهی و تمدن سازی» از سوی این اتحادیه خبر داد.
اشتراک گذاری
17 اسفند 1400
222 بازدید
کد مطلب : 2999

کرمی دبیر واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: با توجه به برگزاری همایش آموزشی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ با رویکرد مبنایی، تشکیلاتی و تبیینی با هدف افزایش کارآمدی علمی و پژوهشی در حوزه مبانی این همایش آموزشی نشست‌هایی تا پیش از برگزاری همایش با عنوان «آینده پژوهی و تمدن سازی» برگزار می‌شوند.

وی افزود: نشست‌های «آینده پژوهی و تمدن سازی» در ۸ تا ۱۰ جلسه و با هدف آشنایی دانشجویان با گام نهایی انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی در زنجیره‌ای منطقی و مستمر، تعمیق مفاهیم و آشنایی با چیستی و چگونگی تمدن سازی نوین ایرانی اسلامی، آشنایی با تمدن سازی از منظر علم، فلسفه، عرفان، برهان و قرآن و ایجاد زمینه برای آماده سازی و جریان سازی اذهان و افکار اعضای اتحادیه برگزار می‌شوند.

کرمی بیان کرد: در این نشست به سرفصل‌هایی همچون تعریف تمدن، تاریخ اقتصاد و فرهنگ تمدن و تفاوت‌های آن، علم و مبانی معرفتی در تمدن سازی و فلسفه مبتنی بر آن، بررسی و تحلیل ارکان تمدن اسلامی، مولفه‌ها، شاخص‌ها و ویژگی‌های تمدن اسلامی، مراحل تکوین، شکل گیری، شکوفایی و استمرار تمدن اسلامی، تمدن نوین اسلامی، امکان، مراحل و موانع، ظرفیت دین اسلام برای تمدن سازی نوین T ظرفیت جهان اسلام برای طلوع تمدن نوین، آسیب شناسی تمدن نوین اسلامی، تمدن نوین اسلامی در نگاه عقل و برهان، تمدن نوین اسلامی در نگاه عقل و عرفان و تمدن نوین اسلامی از نگاه قرآن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه نشست‌های «آینده پژوهی و تمدن سازی» مشهد با محوریت دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان برگزار می‌شود، اظهار کرد: همچنین دبیر خانه‌ای برای این همایش با وظایفی، چون مدیریت تیم علمی، حفظ و نگهداری کلیه آثار پژوهشی، استاندارد سازی و یکپارچه سازی محتوای بایگانی شده و کنترل و نظارت بر حفظ محرمانگی آثار ایجاد می‌شود. عمادالدین صفایی دبیر دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد به عنوان مسئول این دبیرخانه از سوی واحد آموزش اتحادیه انتخاب شده است.

کرمی افزود: نخستین جلسه نشست‌های «آینده پژوهی و تمدن سازی» در روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری و مجازی در سطح کل دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان برگزار می‌شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *