آخرین اخبار

بعد از انتخابات ، کیف کش های سیاسی مطرح و نخبگان فراموش میشوند

در قسمتی از این متن آمده است: آقای رئیسی، از شما خواهش می‌کنیم جوانان را فارغ از فضای سیاسی دریابید. افرادی که به شما رأی خواهند داد یا نخواهند داد را دریابید و فردای پیروزی انتخابات آنان را فراموش نکنید. جوانان ما قهرمانشان حاج قاسم سلیمانی است و دل خوشی از بازی‌های انتخاباتی ندارند. لطفاً این ظرفیت عظیم را دریابید.
اشتراک گذاری
22 خرداد 1400
159 بازدید
کد مطلب : 1240

به گزارش روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به نقل از  «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ توحید تقی‌زاده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ فعالان تشکل های دانشجویی با سیدابراهیم رئیسی به بیان نظرات این تشکل پرداخت.

متن کامل سخنرانی را در ادامه می خوانید:

بسمه تعالی

عرض سلام و ادب و احترام خدمت آقای رئیسی و دانشجویان محترم

امروز بنده به عنوان دانشجو خدمت شما آقای رئیسی رسیدم تا نکاتی را که دغدغه جوانان و دانشجویان است خدمت شما عرض کنم. ای کاش بقیه کاندیداهای ریاست جمهوری نیز که همیشه دم از آزادی میزدند، در اینگونه جلسات حضور پیدا کنند.

آقایان می‌گویند که فلان نطقه در دانشگاه به خاطر پیامک حجاب قصد تعطیلی دارد و مدام آن را تکرار می‌کنند، در صورتی که مشکل جوانان و دانشجویان کشور پیامک و این مسائل نیست. مسئله نخبگان مواجه شدن با مسئولین پیر و خسته‌ای است که نه پای نشستن پییش صحبت جوانان را دارند نه پایی برای اجرای ایده‌های تحول آفرین. راه‌حل آقایان صرفا وام‌هایی خردی است که به دانشجویان داده می‌شود.

مشکل نخبگان مقاله‌هایی است که سال‌ها صرف تدوین آن می‌شود اما در نهایت در اتاق‌های دانشگاه خاک می‌خورد. به عبارتی مدیران توانایی اجرایی برای عملیات ندارند. مشکل جوانان مسئله ازدواج است که به سن سی سالگی رسیده است و بعد از آن نیز نمی‌توانند یک مسکن تهیه کنند. مشکل نخبگان سازوکارهای اضافی مانند سربازی که به جای کمک، مانع بزرگی برای ارتقاء علمی و صنعتی کشور است.  مشکل نخبگان رجالی هستند که تازه زمان انتخابات یاد آنان می‌افتند و بعد از انتخابات در زمان انتصابات، آقازاده‌ها و کیف‌کش‌های سیاسی مطرح شده و نخبگان فراموش می‌شوند.

آقای رئیسی، از شما خواهش می‌کنیم جوانان را فارغ از فضای سیاسی دریابید. افرادی که به شما رأی خواهند داد یا نخواهند داد را دریابید و فردای پیروزی انتخابات آنان را فراموش نکنید. جوانان ما قهرمانشان حاج قاسم سلیمانی است و دل خوشی از بازی‌های انتخاباتی ندارند. لطفاً  این ظرفیت عظیم را دریابید.

جناب آقای رئیسی، مردم از وضعیت معیشتی و کشور خسته شده‌اند و امیدشان در دولت آقای روحانی به یأس و ناامیدی تبدیل شده است. آنان در سال ۹۲ با دوقطبی مذاکره و مقاومت و در سال ۹۶ با دوقطبی آزادی و اعدام، هشت‌سال است فرصت‌های پیشروی کشور و مردم را گرفتند و با مظلوم‌نمایی سعی در پاک کردن حافظه تاریخی ملت ما دارند.

زمین مناظره، جایی است که باید مسیر ریل کشور از دست عده‌ای گرفته شود. آقایان نیز صدایشان درآمده است، چون منافع سیاسی آنان به خطر افتاده است و قرار است به خاطر بدبخت کردن مردم مورد مؤاخذه قرار گیرند. موقع حسابرسی از سمت مردم ایران نزدیک است. من به عنوان یک دانشجو از شما خواهشمند هستم که تحول اساسی در ساختار حکمرانی کشور به وجود آورید و مردم را برای رسیدن به عدالت و آزادی واقعی دلگرم نمایید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *