آخرین اخبار
روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون روز بصیرت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون روز بصیرت و سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی بیانیه ای صادر کرد
اشتراک گذاری
10 دی 1399
86 بازدید
کد مطلب : 1206
به گزارش روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون روز بصیرت و سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی بیانیه ای صادر کرد .
متن این بیانیه به شرح زیر می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
«در آن حادثه بی‌نظیر (۹ دی ۱۳۸۸) هیچ‌کس دست‌اندرکار نبود و قدرت فکری که شاکله اصلی نظام اسلامی است، مردم را به خیابان‌ها کشاند و آن حادثه بی‌نظیر پدید آمد». 
 (مقام معظم رهبری ۰۷/۱۰/۱۳۹۵)
تاریخ انقلاب اسلامی ایران، مملو از فراز و نشیب‌هایی است که هر یک به لطف و عنایت خداوند ‌متعال موجب استحکام و افزایش توان جمهوری اسلامی ایران شده است. با وقوع هر دسیسه‌ای از سوی دشمنان پنهان و پیدای انقلاب، مردم مسلمان ایران با هدایت‌های ولی‌فقیه، این توطئه‌ها را خنثی و خیانت‌کاران را رسوا ساخته‌اند. از دسیسه‌های کوچک و بزرگ ابتدای پیروزی انقلاب و خیانت منافقین و تحمیل یک جنگ تمام‌عیار هشت ساله گرفته، تا آشوب‌های کوچک و بزرگ و فتنه سال ۸۸، همگی موجب آبدیدگی انقلاب اسلامی شده است.
نهم دی ماه سال ۸۸ به عنوان برگ زرینی در تاریخ پر از حماسه کشور ایران، پیام ولایت‌مداری ملت را به جهانیان فریاد زد و مردم با حضور پرشکوه و یک‌پارچه در راهپیمایی آن روز عظیم نشان داد که توطئه‌ها و نقشه‌های استکبار جهانی نخواهند توانست حرکت آنها را در ادامه راه شهدا و امام شهیدان لحظه‌ای کند و یا متوقف کند. در این روز بزرگ، چشم جهانیان خروش ملتی را به نظاره نشست که برای پاسداری از ایمان و اعتقادات خود همچون رودی زلال جاری شد و پلیدی‌ها و ناپاکی‌ها را از دامن میهن اسلامی پاک کرد. حماسه ۹ دی ماه سال ۸۸، یادآور ولایت‌مداری، بصیرت، فریاد حق‌طلبی و تجلی اراده و قدرت الهی در ملتی بود که با الهام از فرهنگ سرخ عاشورا و با تبعیت از ولی امر خود، درسی بزرگ به دشمنان حق و حقیقت و فریب خوردگان و دنیاطلبان داد و با بصیرت و دشمن‌شناسی بی‌نظیر خود، بار دیگر تقابل حق و باطل و پیروزی خون بر شمشیر را یادآور شد و نشان داد که مشعل فروزان عاشورا در این مرز و بوم خاموش شدنی نیست. نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ یوم الله دیگری در تاریخ حماسه‌های ماندگاراست که جهانیان شاهد عمق پیوند ولایت و مردم بصیر و انقلابی ایران برای خاموش کردن فتنه‌های داخلی و توطئه‌های خارجی بودند.
روز نهم دی ۸۸ شکوه پیوند ناگسستنی امت با امام خویش بود که در سیل خروشان انسان‌های عاشق و ولایت‌مدار متجلی شد. روزی که فتنه‌گران و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در میان حجم عظیم امواج امت اسلامی نفسشان برید و مرگ‌شان رقم خورد و مردم حسینی‌منش ایران اسلامی نشان دادند که اکسیر باطل السحر فتنه‌گران از ترکیب و پیوند اعتقادی و عاطفی امت و رهبری ناکام ماند. 
در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ خباثت‌ها و عناد استکبار جهانی و بدخواهان نظام، بار دیگر آشکار شد و ساده‌لوحی برخی از خواص بی‌بصیرت که دست‌های پلید دشمنان را در پس این حوادث نمی‌دیدند، با «نادیده گرفتن آرای ملت»، به بهانه‌های واهی کوشیدند «جمهوریت» نظام اسلامی را درهم بشکنند و آتش فتنه دشمنان را داغ‌تر کردند. 
فتنه‌گران در سال ۱۳۸۸ سرمایه‌گذاری عظیمی کرده بودند تا با هر شیوه‌ای جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند و به میثاق مقدّس امت شریف اسلامی با رهبر معظّم انقلاب اسلامی لطمه وارد سازند و این پیوند مبارک را خدشه‌دار کنند؛ غافل از اینکه با افشا شدن دست پلیدشان؛ مردم ولایت‌مدار و بصیر ایران اسلامی، آرام نمی‌نشینند و این‌گونه بود که حتی آن دسته از مردمی که در برهه‌ای از زمان، فریب فتنه‌گران دست‌نشانده دشمن یا هواپرستان خودخواه را خورده بودند، تمام‌قد پشت ولی زمانشان ایستادند و به اهالی پلید فتنه نشان دادند، ساحت ولی‌فقیه (مدظله‌العالی) خط قرمز هر ایرانی شرافتمند است؛ این‌گونه بود که مردم معتقد به هر حزب و سلیقه‌ای، فاصله‌ها را کم کردند و به تجدید پیمانی خودجوش و مبارک با ولی زمان خود پرداختند و درنهایت این طنین باشکوه صدای رسای ملّت بود که کوس رسوایی فتنه و فتنه‌گران را در عالم نواخت و فتنه‎گران را یکسره بر باد فنا داد.
مردمی که از خرداد ۸۸ تا دی ماه همان سال شاهد قانون‌شکنی و ساختار شکنی‌ها بودند، مردمی که در طول چند ماه تهمت ناجوانمردانه و تقلب در انتخابات را شنیده بودند، مردمی که شاهد بیانیه‌های دشمن شادکن فتنه‌گران بودند سرانجام با مشاهده بی‌حرمتی و اهانت فتنه‌گران به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا یک‌باره به صورت خودش مانند سیل خروشان به حرکت درآمدند و به فتنه‌گران داخلی و حامیان مستکبر خارجی آنها نشان دادند که ملت قهرمان ایران بر سر عهدی که با رهبر کبیر انقلاب و معمار و بنیانگذار انقلاب خود امام خمینی(ره) بسته و پایبند و وفادار است و امروز هم با اطاعت از مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای همان راه را با وحدت ادامه می‌دهند.
یوم‌الله ۹ دی روز درخشش حضور جوانان و نوجوانانی بود که به نمایندگی از نسل سوم و چهارم  انقلاب در میادین و خیابان‌ها حضور یافتند و صیانت از انقلاب و اسلام را از نسل پیشین تحویل گرفتند. این حماسه بزرگ حاصل حضور جوانان بود و نشان داد که جوانان مومن انقلابی، بیش از پیش به این جلمه امام خمینی معتقدند که: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد».
این روز، هنگامه یأس و شکست دشمنان و بیداری غافلان خوش‌خیال از خواب باطل سلطه بر انقلاب اسلامی بود؛ دشمنی که همچنان تلاش دارد، کابوس این شکست را به رؤیای شیرین دست‌نیافتنی خود مبدل سازد و در دی‌ماه ۱۳۹۶ و آبان ماه ۱۳۹۸دستاویزی نوپدید؛ اما مستعجل، برای فتنه‌گری پدید آورند که بار دیگر به شکستی سخت محکوم و موجب استهزای جهانیان شدند.
امسال در دی‌ماه ۱۳۹۹، ایران سربلند در آستانه جشن بزرگ چهل و دومین ‌سالگرد انقلاب اسلامی‌اش پرشور و باصلابت ایستاده و با همه بحران‌های دشمن ساخته و سوءرفتارهای نفوذپذیران یا نفوذیان داخلی محکم و استوار خار گزنده چشم همه استکبارگران کور باطن جهان است. آنها امروز باید به این حقیقت مهم  اعتراف نمایند که امروز براندازی جمهوری اسلامی ایران، خواب آشفته‌ای است که هرگز تعبیر نخواهد شد.
دستاوردهای حضور حماسی و معجزگون ملت ایران در ۹ دی¬ماه ۱۳۸۸ اقتدار و استحکام نظام و گفتمان انقلاب اسلامی را  نزد دوستان و دشمنان افزایش داد و به جهانیان ثابت کرد مردم و حکومت در ایران اسلامی در پرتو ولایت‌فقیه یک حقیقت واحد هستند و از چنان ظرفیت، اقتدار و هوشمندی برخوردارند که هر توطئه و فتنه شیطانی ¬دشمنان را با هر سطح از پیچیدگی و فریبندگی خنثی و آمریکای جنایت¬کار و همدستان او را، زمین¬گیر خواهند نمود.
مردم بزرگوار ایران در ۹ دی ماه بصیرت خود را در مقابل چشم جهانیان به نمایش گذاشته و ثابت کردند که این ملت در مکتب مترقی اسلام به درجه‌ای از بلوغ و تکامل سیاسی رسیده که تحت تأثیر توطئه‌های شومی نظیر انقلاب‌های رنگی و کودتاهای نرم قرار نخواهد گرفت.  بررسی تاریخ انقلاب اسلامی اثبات می‌کند ملت ایران با برخورداری از هوشمندی و هوشیاری بی‌نظیر در عرصه مقابله با دشمن با اقدام به هنگام و حضور سرنوشت‌ساز در صحنه، نتیجه نبرد را به نفع خود رقم زده و مایه سربلندی و افتخار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شده است.
روزهای آزمون ولایت‌مداری مردم ایران، اما با شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی همزمانی یافته است. بدون شک حاج قاسم سلیمانی از اسوه‌های ولایتمداری بود. سپهبد قاسم سلیمانی خود را سرباز ولایت می‌دانست و همواره نگاهش به افق نگاه رهبری الهی جمهوری اسلامی بود، ایشان نه یک روز و چند روز بلکه در دوره زمانی طولانی صداقت و سلامت، مجاهدت خستگی‌ناپذیر همراه با درایت و تدبیر مؤمنانه و مقاومت در راه خدا را به ظهور رساند. سردار سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی بود که هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مسلمین و مظلومین جهان در سر نداشت و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی بود که زندگی را در مسیر مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان اختصاص داده بود و الحق مصداق تمام عیار پیروی از اسلام ناب محمدی بود. 
اگر چه شهادت این سردار، ثلمه بزرگی برای اسلام و مسلمین است ولی به طور قطع شکست‌های بزرگی را برای آمریکای جنایتکار و نظام صهیونیستی به دنبال خواهد داشت که از هم اکنون فروریختن اندک قدرت باقی مانده آنها به وضوح به چشم می‌خورد. هیچ چیز جز، شهادت پاداش مجاهدان فی سبیل‌الله خصوصا سپهبد شهید سلیمانی نبود. اما این حادثه تلخ منشا تحولات بزرگ روحی در ملت و جوانان ما و غرب آسیا خواهد شد. خون حاج قاسم سلیمانی انسان‌ساز خواهد شد.
دشمن باید بداند «امروز همه ملت شریف ایران و همه مبارزان جبهه مقاومت، سردار سلیمانی هستند» و با شهادت این سردار الهی، نه تنها  آتش مبارزه کم فروغ نخواهد شد بلکه انگیزه‌های جهاد، شهادت و مقاومت پر رنگ‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت. آمریکای جنایتکار نمی‌داند که ملت ایران کانون رویش حاج قاسم‌هاست و هزاران جوان مستعد و مصمم در مسیر حاج قاسم قرار خواهند گرفت و ذره‌ای به اراده مقاومت و مبارزه با تروریسم خللی وارد نخواهد شد.   
ما ملت بزرگ و راست قامت ایران هستیم که امام راحل فرمودند: «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد» و باز فرمودند: «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود.» خون شهید حاج قاسم سلیمانی بیدارگر خواهد بود و آزادگان جهان از خود خواهند پرسید: چرا پرچمداران مبارزه با تروریسم را ترور می‌کنند؟ پاسخ به این سوال یک بار دیگر حاکمیت قانون جنگل بر جهان کفر و بربریت را یادآوری خواهد کرد و به مسلمانان خواهد فهماند که جز مقاومت راه دیگری وجود ندارد.
متاسفانه در این میان عده‌ای قلیل از مرجفون، سعی دارند به نام عقلانیت در دل‌های مردم رجفه انداخته و کاری کنند که دوباره بر قوای تدبیر جمهوری اسلامی فشار آورند تا دست از انتخاب درست «انتقام سخت و همه‌جانبه» دست بکشد.
این در حالی است که حرکت اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مستقیم بزرگ‌ترین فرماندهان نظامی انقلاب اسلامی ایران و عراق و ترور دانشمند برجسته، حاج محسن فخری‌زاده، حرکتی بی‌سابقه است که ورود در موضوع شرعی «فتنه و قتال مستقیم» است.
لذا به نظر می‌رسد انتقام متناسب و بدون اعتداء، خصوصاً در مقابل ام‌الفتنه در مکتب امام (ره) یعنی آمریکا و اذنابش، صرفاً انتقام از یک «قتل» نیست، چرا که «فتنه» رخ داده و «عنوان قتال» محقق شده است. انتقام سخت «قتال و نه صرفاً یک قتل»، بدین صورت است که «وَ اقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ» تا انتهای فتنه که آمریکا کاملاً سر جای خود بنشیند و ما به وعده یاری الهی در راه انتقام از فتنه و قتال کفار، اطمینان داریم؛ چرا که این سنت الهی است و سنت الهی خلل نخواهد پذیرفت: وَ لَوْ قاتَلَکُمُ الَّذینَ کَفَرُوا لَوَلَّوُا الْأَدْبارَ ثُمَّ لا یَجِدُونَ وَلِیًّا وَ لا نَصیراً (۲۲)سُنَّهَ اللَّهِ الَّتی‏ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلُ وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّهِ اللَّهِ تَبْدیلاً (۲۳فتح).
ما پیرو رهبرمانیم آن گاه که فرمود «انتقام سختی در پیش است. ایران اسلامی هیچگاه شروع کننده جنگی نخواهد بود، اما در برابر تجاوز متجاوزان ساکت نخواهد نشست هر کس منافع امت اسلام را تهدید کند بدون ملاحظه مقابله و ضربه سختی به او وارد خواهیم کرد».
 در پایان، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، به عنوان بزرگ‌ترین اتحادیه دانشجویی کشور، ضمن گرامیداشت سالروز نهم دی ماه و بزرگداشت سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت، این وقایع را به مردم فهیم ایران که همواره نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ استقلال، آزادی و هویت ملّی و دینی ایران اسلامی ایفا کرده‌اند، تبریک و تسلیت می‌گوید و همدل و هم‌نوا با مردم نجیب و سرافراز ایران، امیدوار است که همواره نور بصیرت الهی در دل‌های امت شهیدپرور ایران اسلامی پرفروغ و گرم باقی بماند و سایه رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تا روزی که چشم همه آرزومندان و منتظران حقیقی به جمال دل‌آرای صاحب اصلی انقلاب اسلامی، حضرت حجت (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) روشن شود مستدام و پایدار باشد و همگی در رکاب رهبر عظیم‌الشأنمان، در خیل سربازان مهدی فاطمه (عج‌الله تعالی فرجه شریف)، خوش‌عاقبت شویم. 
ان‌شاءالله

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *