آخرین اخبار

بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های استان آذربایجان شرقی پیرامون آتش سوزی جنگل های ارسباران

متاسفانه بنابر اخبار انتشار یافته در فضای مجازی، جنگل های ارسباران(قره داغ) معروف به بهشت گمشده ایران بیش از دوروز است که گرفتار در طعمه حریق می باشد
اشتراک گذاری
01 شهریور 1398
133 بازدید
کد مطلب : 897

متاسفانه بنابر اخبار انتشار یافته در فضای مجازی، جنگل های ارسباران(قره داغ) معروف به بهشت گمشده ایران بیش از دوروز است که گرفتار در طعمه حریق می باشد.
از نبود اطلاع رسانی دقیق از این موضوع توسط منابع رسمی خبری که بگذریم، شواهد نشانگر نبود عزم راسخ برا مقابله با این مخاطره،علی رغم پیش بینی های موجود، از سوی مراجع ذیربط استانی و شهرستانی می باشد.
 نکته قابل توجه در این زمینه اینکه، هیچ دستگاه و مسئولی نمی تواند از پرداختن به موضوع و بسیج توان خود برای مقابله با آن شانه خالی کند و همه آنها باید در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشند.
نابودی ۳۰۰هکتار از جنگل ها با تنوع بالای گیاهی و جانوری انعکاس خسارتی است که فراتر از تصور روزمره و عادی است. چرا که این سرمایه های بی بدیل نه برای نسل امروز که متعلق به آیندگان می باشد.
 نکته قابل توجه دیگر، عدم درک صحیح مسولین ذیربط از ابعاد فاجعه می باشد که اقدامی درخور و متناسب برای کنترل آن و اقدام در سطح ملی انجام نداده اند. بی شک اقدام به موقع مانع از گسترش این فاجعه می شد و تلاش نیروهای محلی و مردمی خودجوش به ثمر می نشست.
اما نکاتی چند  که مطالبه همگان از جمله دانشجویان بوده و می باید سریعا توسط مسئولین استانی بدان پرداخته شود؛

۱ : انعکاس اخبار و میزان دقیق خسارت وارده بر این جنگل ها در رسانه ملی.
۲ : توضیحات لازم در مورد دلایل و وقایع این فاجعه زیست محیطی توسط مسئولین شهرستان
۳ : اقدام هر چه سریعتر و گسیل امکانات موجود و در دسترس به این منطقه مخصوصا بالگرد های‌ مخصوص اطفاء حریق جهت خاموش کردن آتش

۴ : شناسایی عوامل این حوادث و رسیدگی به موضوع توسط دستگاه های نظارتی

لازم به ذکر است جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های استان پیگیری های آتی برای حصول نتایج قابل قبول را بر خود محفوظ می داند.”

– جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های؛ تبریز- دانشگاه آزاداسلامی تبریز- دانشگاه شهید مدنی آذربایجان- دانشگاه صنعتی سهند- دانشگاه مراغه- دانشگاه بناب.
روابط عمومی
جامعه اسلامی دانشجویان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *