آخرین اخبار
واحد سیاسی

بیانیه پیرامون مسائل آب و مطالبات کشاورزان مرکز کشور

بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پيرامون مسائل آب و مطالبات کشاورزان مرکز کشور با اشاره به نکاتی مهم منتشر شد.
اشتراک گذاری
08 آذر 1400
127 بازدید
کد مطلب : 2697

 

بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون مسائل آب و مطالبات کشاورزان مرکز کشور به شرح ذیل صادر شد:

یکی از مهمترین الزاماتِ ثبات جمعیت و توسعه کانون های زیستی علی الخصوص در شرایط تغییرات آب و هوایی و خشکسالی ، پایداری و مدیریت صحیح منابع طبیعی و ذخایر آبی می باشد . در سالهای اخیرکشورهای با اقلیم خشک و نیمه خشک از جمله ایران اسلامی با تاثیرپذیری بیشتری از خشکسالی با مشکلات ببشتری مواجه گشته اند . باید توجه داشت که توزیع صنایع و خدمات و همچنین الگوی کشت در هر استان و منطقه الزاما می بایست متناسب با توان اکولوژیکی و ظرفیت ذخایر آبی همان منطقه باشد. در سال های گذشته به دلیل عدم توجه به پتانسیل اقلیمی و ذخایر طبیعی در برخی استان های کویری با استقرار صنایع آب بر و همچنین الگوی کشت نابهره ور در این مناطق ، حجم استفاده از منابع و ذخایر آب به طور چشمگیری افزایش یافته است.
به دنبال این موضوع اخیرا جمعی از هم وطنان عزیزمان در شهرهای اصفهان و شهرکرد با طرح مطالبات خود به صورت مسالمت آمیز تجمع نمودند ، اما با تحرکات عناصر فرصت طلب و ضدانقلاب و سو استفاده از تجمع غیرسیاسی کشاورزان ، شهروندان هوشمند و مطالبه گر ، پایان تجمع خودرا اعلام نمودند.لذا کنش های برخی عوامل فرصت طلب که نه به فکر آب اصفهان هستند و نه تحقق مطالبات کشاورزان ، هیچگونه توجیهی نداشته و صرفا به دنبال تحقق اهداف سیاسی و ضدامنیتی می باشند.
بدینوسیله اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ، طی این بیانیه چند نکته را حائز توجه برشمرده و اعلام می دارد:

۱_از تمامی مسئولین محترم ذیربط علی الخصوص وزارت نیرو و استانداران استان های کویرنشین خواستاریم که با حداکثر همیت در تحقق مطالبات هموطنان عزیزمان بکوشند و با پاسخگویی و رسیدگی فوری به مطالبات مردم ، بستر تجمعات غیر سیاسی و مسالمت آمیز به صحنه جولان اشرار و عناصر ضد امنیتی تبدیل نشود . همچنین با عملکرد درست خود و مدیریت صحیح ، مشکلات موجود را قبل از رسیدن به مرحله تجمع و اعتراضات مرتفع نمایند زیرا تجربه ی چند ساله نشان داده است که دشمنان داخلی و خارجی، سعی دارند بر همه ی اعتراضات مردم حاکم شده و موضوعات صنفی را به موضوع امنیتی تبدیل کنند.

۲_عوامل و مسئولین محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ، اجازه سو استفاده و تحریف واقعیات را به شبکه های معاند نداده و با تبیین واقعیات و رسانیدن پیام کشاورزان ، افکار عمومی را در جهت صحیح واقعیات مدیریت نماید.

 

۳-از صاحب نظران ، کنشگران ، اساتید دانشگاهی و جامعه نخبگانی در حوزه محیط زیست دعوت به عمل می آید با ارائه راهکارهای خود ، برای حل مساله کم آبی در شرایط فعلی و علی الخصوص در بلند مدت به یاری مردم و نهادهای دولتی آمده و متقابلا از مسئولین در نهادهای مختلف از جمله وزارت نیرو و سازمان جهاد کشاورزی خواستاریم به صورت ویژه از نظرات آنان در مدیریت منابع آب و محیط زیست کشور بهره گیری نمایند

 

۴-در پایان ضمن تشکر از مردم فهیم استان های کویر نشین به جهت هوشمندی در راستای عدم همراهی با عناصر ضدانقلاب و اعلام پایان تجمعات، از آنان صمیمانه خواهشمندیم که این هوشمندی و مرزبندی با عوامل بیگانه را حفظ نموده و برای به ثمر نشستن مطالبات خود ، میدان مطالبه گری را از فرصت طلبان به نفع تحقق منافع خود به دست گیرند

والسلام علیکم و رحمه الله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *