آخرین اخبار
واحد بین الملل

بیانیه پیرامون سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه

بیانیه معاونت بین الملل شمالغرب اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه
اشتراک گذاری
20 اسفند 1400
198 بازدید
کد مطلب : 3015

بیانیه معاونت بین الملل شمالغرب اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه به شرح ذیل می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّهِ وَقَدْ کَفَرُوا بِمَا جَاءَکُمْ مِنْ الْحَقِّ
(ممتحنه/١)

ای کسانی که ایمان آورده‎اید دشمن من و دشمن خودتان را دوست نگیرید. شما نسبت به آنان اظهار محبت می‎کنید در حالی که آنها به آنچه از حق برای شما آمده کافر شده‎اند.

دشمنی با دشمنان خدا جزء دستورات الهی و اقدامی انسانی و عقلانی ست؛ رژیم صهیونیستی از ابتدا تا به امروز جز جنایت، خباثت و خیانت هیچ عمل دیگری در قبال ملل مسلمان نداشته است. رژیم صهیونیستی جز ظلم و تاریکی هیچ ارمغان دیگری برای منطقه غرب آسیا نداشته و نخواهد داشت. رژیم صهیونیستی که به اعتراف نزدیک ترین دوستانش یعنی هیأت حاکمه رژیم ایالات متحده آمریکا تبدیل به یک رژیم آپارتاید شده است جای هیچ دفاعی باقی نگذاشته است. خبر سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه و استقبال رئیس جمهور ترکیه از این جنایتکار مایه تعجب و اندوه مسلمین جهان است. اردوغان که در سال ٢٠٠٨ مدعی دفاع از حقوق فلسطینیان بود و رسانه ها نیز او را حامی اصلی غزه معرفی می کردند، چطور به خود اجازه داده است در کشوری اسلامی، میزبان کودک کشانی همچون صهیونیست ها باشد. این اقدام اردوغان علاوه بر پشت پا زدن بر آرمان های فلسطین، پا گذاشتن بر باور های ملت ترکیه نیز می باشد. دولت اردوغان که رژیم صهیونیستی را برادر خوب خود معرفی کرده است لازم است در مورد جانباختگان کشتی صلح ترکیه که در هجوم صهیونیست ها جان خود را از دست دادند و در برابر خانواده های ایشان پاسخگو باشد. رئیس جمهور ترکیه چگونه به خود اجازه می دهد به بهانه های واهی دفاع از مظلوم به کشور مسلمان سوریه تجاوز کند و میلیون ها مسلمان را آواره کند اما مسبب مظلومیت ملت فلسطین را برادر خود قلمداد کند. خوب است رئیس جمهور متوهم ترکیه با تکیه بر عقل خود و نه تکیه بر توهمات نوعثمانی گری به مسائل منطقه بنگرد، هرچند با همان نگاه متوهمانه هم رژیم صهیونیستی دوست و برادر هیچ کشوری نیست خصوصاً ترکیه!
معاونت بین الملل شمالغرب اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن محکوم نمودن این سفر و آن استقبال رئیس جمهور ترکیه از رئیس رژیم صهیونیستی، از دستگاه سیاست خارجی کشورمان می خواهیم با توجه به مراودات دیپلماتیک دو کشور و همچنین سفر قریب الوقوع رجب طیب اردوغان به ایران، تذکرات لازم هم از طریق مجاری دیپلماتیک و هم بصورت مستقیم به دولت این کشور داده شود و در سطح استقبال از رئیس جمهور ترکیه در سفر به ایران جدا تجدیدنظر صورت پذیرد.

والسلام علیکم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *