آخرین اخبار
دبیر واحد بین الملل میلاد عبدی

دستگیری سرپرست حزب اسلام آذربایجان و چند نکته

امید است دولت آذربایجان با در نظر گرفتن مصالح و منافع ملی خود و دوراندیشی لازم به حقوق ملت مسلمان خود احترام قائل باشد و هوشیاری کامل خود را به خرج دهد تا در پازل دشمنان اسلام بازی نکند.
اشتراک گذاری
28 اسفند 1398
122 بازدید
کد مطلب : 1007

بازداشت حاج الهام علی اف سرپرست حزب اسلام آذربایجان و پنج عضو جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان در روزهای گذشته بار دیگر موجبات نگرانی شدید مردم مسلمان این کشور شیعه و امت اسلامی را فراهم آورد.

حزب اسلام آذربایجان AİP که بلافاصله بعد از استقلال جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۱ میلادی توسط روحانی مبارز و مجاهد شیعه مرحوم حاج علی اکرام علی اف  تاسیس شد.

حزب حاکم ینی آذربایجان ( YAP)
به دلیل سیاست های ضد دینی، با دستگیری حاج علی اکرام و دیگر شخصیت ها، تلاش کرد که موج اسلام گرایی را کنترل و البته سرکوب کند.

ایشان بعد از متحمل شدن شکنجه های سخت در زندان های مخوف کشته شد.

بعد از ایشان، دکتر حاج محسن صمداف، رهبری حزب اسلام را برعهده گرفت که ایشان هم از سوی حاکمیت دستگیر شده اند.

حالا هم حاج الهام علی اف به همراه چند تن بازداشت شده اند.

بی تردید ریشه‌های این برخورد غیرمنطقی حاکمیت آذربایجان با این روحانی سرشناس و جریانات اسلامی ( حاج الهام علی اف ) را در دو عامل اساسی می‌توان جستجو کرد، بررسی وقایع و حوادث اخیر جهان اسلام و جبهه مقاومت اسلامی نشان می‌دهد سرپرست حزب اسلام آذربایجان در ماه‌های اخیر موضع گیری‌هایی را علیه طرح به اصطلاح معامله قرن داشته است، وی با محکوم کردن این طرح خائنانه آمریکا که فقط  در راستای تامین منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا تدوین شده است، به دفاع از حقوق مشروع مسلمانان فلسطینی پرداخته و این طرح را به درستی رد و محکوم کرده است.

در این میان اقدام تروریستی آمریکای جنایتکار در به شهادت رساندن  سردار حاج قاسم سلیمانی سید شهدای جبهه مقاومت اسلامی و ابراز ارادت حاج الهام علی اف سرپرست حزب اسلام آذربایجان به این شهید والامقام و محکومیت این اقدام بزدلانه آمریکا از سوی ایشان از جمله دلایل دیگری بود که این شخصیت برجسته اسلامی جمهوری آذربایجان را در کانون توجه دشمنان اسلام و جبهه مقاومت اسلامی قرار داد.

آنچه مسلم است دولت آذربایجان نمی‌تواند پایگاه مستحکم و گسترده اسلام گرایان در جمهوری آذربایجان را نادیده بگیرد و بدون دلیل و منطق و با اتهامات واهی به دستگیری شهروندان خود اقدام کند.

امید است دولت آذربایجان با در نظر گرفتن مصالح و منافع ملی خود و دوراندیشی لازم به حقوق ملت مسلمان خود احترام قائل باشد و هوشیاری کامل خود را به خرج دهد تا در پازل دشمنان اسلام بازی نکند.

واحد روابط عمومی

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *