آخرین اخبار
دبیر جاد دانشگاه شهید باهنر کرمان

دولت از این همه وادادگی و تحقیر ملت توسط کشورهای غربی دست بردارد

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اظهارات سخیف وزیر اقتصاد آلمان در خصوص ایران گفت: فکر کنم وقت آن رسیده که دولت موضعی بگیرد و از این همه وادادگی و تحقیر ملت توسط کشورهای غربی دست بردارد و به فکر عزت خواهی ملت ایران باشد.
اشتراک گذاری
19 آبان 1395
130 بازدید
کد مطلب : 84

به گزارش جادنیوز، میلاد عرب، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران بیان داشت: به نظر بنده می‌توان دولت یازدهم را به تعبیری مخرج مشترک دولت‌های سازندگی و اصلاحات خواند، در واقع دولت حسن روحانی، هم میراث‌دار برخی خصلت‌ها و رویکردهای دولت سازندگی هست و هم برخی کارکردهای دولت اصلاحات را دارد. دولت یازدهم را در حوزه سیاست خارجی می‌توان همزمان میراث‌دار وادادگی در دولت اصلاحات و  تحقیرشدگی‌ در دولت سازندگی دانست.

وی افزود: تحقیر تا ممنوع‌الورود شدن رئیس‌جمهور به بسیاری از کشور‌های دنیا در حالی که وزیر امور خارجه دولتت مدعی باشد با وزیر خارجه فرانسه و آلمان قهوه می‌خورده و مشکلات را حل می‌کرده است و البته اوج این وادادگی و تحقیر که در سه سال اخیر و در دولت یازدهم در رابطه با عربستان سعودی و فرانسه و حالا نوبت به وزیر خارجه المان رسیده. جای سئوال دارد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: از این دست اقدامات دولت زیاد دیده ایم زمانی که اقای روحانی با کمال خونسردی در حالی که عمال سعودی بدن‌های زنده زائران ایرانی را همراه با اجساد روی زمین افتاده سرزمین منا شخم می‌زنند و بار کانتینرها می‌کنند، حتی حاضر نمی‌شوند یک روز از سفر تشریفاتی خود به نیویورک کم کنند و هیچ اقدام مثبتی را در این باره انجام دهند و بعد وزیر ما در کنار وزیر یکی از کشورهای عربی زانو زده است و دنبال چاره می گردد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: این همه تحقیر از سوی وزیر اقتصاد آلمان در حالی است که نزدیک به یکسال است رئیس‌جمهور کشورمان قصد سفر به آلمان را دارد؛ اما دولت آلمان به بهانه‌های مختلف که برخی از این بهانه‌ها خالی از تحقیر نیست، تا کنون با سفر ایشان موافقت نکرده است.

عرب ادامه داد: چرا دستگاه دیپلماسی که وظیفه اصلیش عزت خواهی ملت است را فراموش کرده؟ ایا دولتمردان ما و دستگاه دیپلماسی بعد مذاکرات از اصلی ترین سیاست خارجی خود یعنی مبارزه با استکبار و دفاع ازعزت خواهی ملتش دست کشیده است؟ که بدون شک این عامل توقف بیداری اسلامی در منطقه خواهد شد و بدین ترتیب موتور اصلی در صادرات فکری و معنوی انقلاب اسلامی یعنی استکبارستیزی و استقلال و عزت خواهی کشور اسلامی، از کار خواهد ایستاد. ایا بی جواب ماندن این همه تحقیر دیگر بس نیست؟ چرا دولت در برابر این ها خونسرد عمل می کند؟ نکند به فکر این است که به روح برجام اسیب نرسد؟ ایا وقت ان نرسیده که دولت شعار ما می توانیم را باور کند و به فکر برقراری با کشورهای غربی با هر شرط و شروطی دست بردارد؟

وی افزود: فکر کنم وقت ان رسیده که دولت موضعی بگیرد و از این همه وادادگی و تحقیر ملت توسط کشورهای غربی دست بردارد و به فکر عزت خواهی ملت ایران باشد نه لطمه نخوردن به روح برجام باور کنید هیچ کسی در ایران راضی به برقراری رابطه با هر شرایطی نیست. ملت ایران راضی نیستند که با پایمال کردن عزتش اوضاع اقتصادیش که میدانید بهتر نمی شود بهبود پیدا کند مگر نه اینکه گفتمان ما در مورد اسرائیل همان گفتمان پیر جماران است که فرمود: چه بهتر که دولت‌های منطقه تمام نیروی خود را برای محو اسرائیل از جغرافیا تجهیز کنند. اسراییل مفسد است و دولتهای منطقه باید دست در دست هم نهند و منطقه را از شر اسرائیل و حامی آن یعنی آمریکا نجات دهند و اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.

این فعال دانشجویی گفت: این گفتمان امام که نفی ظلم و حمایت از مظلوم است، همیشه نقشه راه انقلاب بوده است و خواهد بود و بنای جمهوری اسلامی ایران از ابتدا هم این بوده است نه اوباما و نه گابریل و نه هیچ کس دیگری نمی تواند ان را تغییر دهد.

عرب تصریح کرد: به عنوان یک دانشجو به دولت یاداوری می‌کنم که حکومتى که حسین(ع) به‏ خاطر آن شهید شد، حکومتى بود که اهل سازش و سستى نبود و با ایستادگی و شهادت علم عزت خواهی در اسلام را برافراشت و در تاریخ ماندگار شد و به عنوان یک دانشجو به اقای گابریل فقط می گوییم که جناب گابریل بدانید کسانی که در مقابل جنایات اسرائیل ساکتند نوبتشان خواهد رسید و در باتلاقی که خودشان ایجاد کرده اند فرو خواهند رفت؛ اقای گابریل بدانید تاریخ قانون دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *