آخرین اخبار

دولت خرید خانه را برای مردم تبدیل به آرزو کرده است/ لزوم دریافت مالیات از خانه های خالی

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به عملکرد نامناسب دولت در حوزه مسکن تاکید کرد: متاسفانه با این وضعیتی که ایجاد شده بحث خرید مسکن و اجاره خانه مناسب برای بسیاری از خانواده‌ها به یک آرزو تبدیل شده است.
اشتراک گذاری
16 تیر 1399
139 بازدید
کد مطلب : 1111

محمد زادمهر دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم و افزایش شدید قیمت‌ها به خصوص قیمت مسکن و اجاره گفت: حدود سه سالی می شود که وقتی به آمارها درباره قیمت مسکن و اجاره نگاه می‌کنیم با یک روند افزایشی و صعودی عجیب و غریب ربرو می‌شویم به نحوی که اخیرا می بینیم هر متر به صورت میانگین حدود ۱۷ میلیون تومان شده که البته در تهران و شهرستان ها این رقم متفاوت است.

زادمهر با اشاره به عملکرد نامناسب دولت در حوزه مسکن تاکید کرد: متاسفانه با این وضعیتی که ایجاد شده بحث خرید مسکن و اجاره خانه مناسب برای بسیاری از خانواده‌ها به یک آرزو تبدیل شده و شما هم می‌بینید که یکی از عوامل اصلی که مانع ازدواج جوانان شده بحث گرانی مسکن است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: متاسفانه بحث تامین مسکن امروز با بحران جدی در کشور روبرو شده و عملاً بسیاری از مردم ما دغدغه مسکن دارند و خیلی مردم با این قیمت‌ها توان تهیه یک مسکن مناسب را ندارند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان یادآور شد: امروز در تهران و شهرستان ها می بینیم خرید مسکن و اجاره یک رشد سرسام آور داشته و این نشان از عدم نظارت و عدم کنترل در این بازار دارد.

وی افزود: دولت باید بازار مسکن را از یک بازار سرمایه‌ای به یک بازار مصرفی تبدیل کند، تا هر زمانی که به مسکن به عنوان یک سرمایه نگاه شود این مشکلات وجود خواهد داشت و زمانی که بازار مسکن به بازار مصرفی تبدیل شود قیمت مسکن هم کنترل خواهد شد.

زادمهر گفت: دولت باید سریعا لایحه دریافت مالیات از منازل خالی را به مجلس ارائه کند. ما در کشور ما به یک سامانه جامع نیاز داریم تا در آن بحث خرید و اجاره مسکن ثبت شود و اداره مالیات هم این سامانه را رصد کند و برای خانه های خالی مالیات تعیین  شود تا بتوان قیمت رهن و اجاره و فروش مسکن را مدیریت کرد تا هزینه های کلان به خانواده ها تحمیل نشود.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: دولت یازدهم نباید در این رابطه کوتاهی کند و مجلس یازدهم که با شعار کمک به معیشت مردم وارد میدان شده باید بتواند این مشکل را پیگیری کند و بر اجرای دقیق و درست آن نظارت کند اینگونه این حباب عظیمی که ایجاد شده قطعاً از بین خواهد رفت.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

واحد روابط عمومی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *