آخرین اخبار

رژیم صهیونیستی مانع حل مناقشه بین ارمنستان و آذربایجان است

دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور رژیم صهیونیستی و قدرت های استعماری را مانع حل مناقشه بین ارمنستان و آذربایجان دانست.
اشتراک گذاری
26 تیر 1399
137 بازدید
کد مطلب : 1117
میلاد عبدی دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور، با بیان اینکه، مسئله قره باغ و اشغال این منطقه به دست ارمنستان و تداوم مناقشه یکی از مهم‌ترین مسائل و موضوعات منطقه قفقازاست، گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به خط مشی خود در قانون اساسی در راستای حمایت از مستضعفین جهان، به حمایت از ملت‌های مظلوم و ستمدیده در هر نقطه از جهان با اقدام‌های مقتضی شتافته است.
وی با اشاره به اینکه منطق و موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسئله قره باغ کاملا مشخص است و ما قره باغ را متعلق به خاک اسلام می دانیم، افزود: جمهوری اسلامی ایران با هر گونه اشغالگری توسط هر کشوری از قدس شریف گرفته تا قره باغ مخالف است.
وی با بیان اینکه ایران در موضوع قره باغ به جمهوری آذربایجان کمک‌های لجستیکی و پشتیبانی کرده و مشاورت‌های نطامی داده، اضافه کرد: حضور نیرو‌های قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان درگیری‌های منطقه قره باغ شاهد و گواه کمک ایران به جمهوری آذربایجان در این امر بوده است.
دبیر بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به درگیری های در خصوص درگیری نیرو‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزی در منطقه تووز ضمن دعوت از طرفین درگیری به خویشتنداری، گفت: در این شرایط هر کشوری باید به تمامیت ارضی و استقلال و حاکمیت دیگر کشور‌ها به عنوان یک اصل قطعی و مسلم در عرصه روابط بین الملل احترام بگذارد. با این وجود هرگونه اشغالگری و تعرض به تمامیت ارضی کشور‌ها در منطق جمهوری اسلامی ایران به شدت محکوم است.

عبدی تصریح کرد: در رابطه با مناقشه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان توجه به این نکته مهم است که مانع مهم برای حل آن، فعالیت‌های قدرت‌های استعماری و نیز رژیم صهیونیستی در هر دو کشور است؛ و در آخر ذکر این نکته مهم است که قطعا قره باغ متعلق به خاک اسلام است.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
واحد روابط عمومی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *