آخرین اخبار

مسئله‌محوری در دستور کار کمیسیون‌های مجلس قرار گیرد

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه اولویت بندی مناسب و ریل گذاری کارشناسی می تواند سازنده هویت مجلس یازدهم باشد، گفت: مسئله‌محوری باید در دستور کار کمیسیون‌های مجلس قرار گیرد.
اشتراک گذاری
04 تیر 1399
148 بازدید
کد مطلب : 1103

علی آقنوت عضو شورای مرکزی و دبیر واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، گفت: اولویت بندی مناسب و ریل گذاری کارشناسی می تواند سازنده هویت مجلس یازدهم باشد، برای همینکمیسیون‌های مجلس باید برای خود اهداف عینی و مشخص تعریف و از آفت سردرگمی در انبوه مسائل و مشکلات دوری کنند.

وی ادامه داد: مسئله‌محوری باید در دستور کار کمیسیون‌ها قرار گیرد و از ظرفیت کمیسیون و نمایندگان هر کمیسیون به منظور اقناع مجلس جهت پرداختن به اولویت ها استفاده و از محافظه کاری های باب شده در سالیان گذشته که باعث عدم توجه به مطالبات مردمی و منافع ملی می شد، بپرهیزند.

این فعال دانشجویی یادآور شد: کمیسیونهای مجلس همچنین باید از سازمانهای تحت نظر مجلس همچون؛ دیوان محاسبات کشوری، مرکز پژوهش ها و مرکز تحقیقات اسلامی غافل نشوند و تصمیم گیری های ملی را مبتنی بر دانش و با اطلاع کافی انجام دهند.

آقنوت تاکید کرد: اقدامات نقطه زن و استفاده صحیح از اختیارات مجلس به نحوی که نتایج آنها برای مردم قابل لمس باشد، نشان ارزش مجلس و باعث بازگشت خانه ملت به جایگاه واقعی خود خواهد شد.

وی گفت: از مسائل مهم که باید در دستور کار نمایندگان قرار گیرد شفافیت است، شفافیت مقدمه حذف فساد و از بین برنده رانت و رانتخواری است و این مسئله هنگامی محقق خواهد شد که شفافیت نه روی کاغذ بلکه در نگاه منتخبان مردم باشد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: شفافیت به تقویت جایگاه نظارتی مجلس نیز کمک می کند که نبود نظارت در مجلس گذشته، نیاز جامعه به عدالت طلبی نمایندگان را بیش از پیش کرده و این رویکرد لازمه تقویت اعتماد و سرمایه های ملی است.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

واحد روابط عمومی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *