آخرین اخبار
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

نامه به ریاست جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

در راستای امر رهبری به جهاد تبیین خطاب به قشر دانشجو و توصیه ایشان به تبیین توسط شورای هماهنگی، زمینه بیش از پیش برای تعامل بدنه دانشجویی کشور با شورا، جهت عمق بخشی به شعارها فراهم شده است.
اشتراک گذاری
12 آذر 1400
114 بازدید
کد مطلب : 2707

نامه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای موسی پور، ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به شرح ذیل می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای موسی پور
ریاست محترم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

سلام علیکم

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای عمومی کشور که عهده دار حفظ و اشاعه آرمان‌های انقلاب است، از ابتدای فعالیت خود، با ریاست آیت الله جنتی همواره در راستای این رسالت گام برداشته است. ضمن تشکر از ایشان و عرض تبریک خدمت جنابعالی بابت انتصاب به این سمت، مستحضرید که مهم ترین هدف این نهاد، ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی، تقویت ارزش‌ها و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است. لذا بر خود لازم دانستیم تا در ابتدای مسئولیت شما، نکاتی را ذیل اختیارات با توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب در جهت ارائه خط مشی شورا متذکر شویم.

١- توجه به تبیین با استفاده از ظرفیت جریان دانشجویی
در راستای امر رهبری به جهاد تبیین خطاب به قشر دانشجو و توصیه ایشان به تبیین توسط شورای هماهنگی، زمینه بیش از پیش برای تعامل بدنه دانشجویی کشور با شورا، جهت عمق بخشی به شعارها فراهم شده است. برای تحقق این امر، لازم است هم در ایده پردازی مراسمات و هم در برگزاری آنها، حتی الامکان از نیروی فکر و عمل دانشجویان بهره ببرید.

٢- بسط و توسعه حوزه فعالیت مساجد در جهت انجام کار فرهنگی
مسجد به عنوان مکانی که نزدیک ترین ارتباط را با محله و منطقه واقع شده در آن دارد، میتواند حلقه اتصال شورا و مردم جهت پیاده سازی و تزریق آرمان‌ها خصوصا به نسل جوان و استفاده از بدنه مردمی برای برگزاری مراسمات باشد که این امر منجر به طراوت و تازگی بخشیدن به ایام الله خواهد شد.

٣- ریل گذاری و تعامل با بسترهای رسانه ای
با توجه به پیشرفت تکنولوژی در سالیان اخیر، لازم است در استفاده از ابزارهای فرهنگی جهت نیل به اهداف انقلاب، بازبینی صورت گیرد. این امر با استفاده از ابتکارات نیروی جوان حزب الهی که واقف به نیازها و سلایق نسل چهارم انقلاب است، میسر خواهد شد. همچنین، لازمه این موضوع، توجه به ظرفیت بالای صداوسیما و فضای مجازی است.

۴- تحول در ساختار
از جمله ملزومات عملیاتی سازی بیانیه گام دوم انقلاب، تغییر ساختار نهادهای مختلف کشور در جهت ایجاد تحولی درونی است که آرمان‌های انقلاب را مطابق با مقتضیات زمان در جامعه پیاده کند. در این راستا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز باید با تغییر رویکرد خود در نوع فعالیتها و تعامل گسترده با دستگاه های همسو و تشکل‌های مردمی، اثرگذاری مراسمات و بازخورد مثبت مردم را به حد مطلوب برساند.

در پایان، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی کشور، با توجه به دغدغه‌مندی خود نسبت به ترویج و تعمیق فرهنگ اسلامی، آمادگی خود را جهت همکاری گسترده با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اعلام می‌دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *