آخرین اخبار
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی خراسان رضوی:

همین سیاسی بازی‌ها و نگاه حزبی زمینه ساز شرایط سخت و بسته امروز دانشگاهاست

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی خراسان رضوی گفت: از فیلتر مخاطبین و مدعوین سخنرانی رئیس جمهور در سال‌های اخیر و زدن برچسب تندرو به دانشجویان انقلابی گرفته تا حمایت تمام قد از تشکل‌ها و گروه‌های همسو با خط و مشی و تفکر دولت، همه و همه خبر از سیاست تبعیض آمیز دولت و نگاه دوگانه به دانشجویان می‌دهد.
اشتراک گذاری
21 آذر 1395
110 بازدید
کد مطلب : 173

به گزارش جادنیوز، امیرحسین ساده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: بی‌شک نقش بسزا و تاثیرگذار دانشجو بر کسی پوشیدی نیست، دانشجویی که در اذهان عمومی پرچمدار استقلال طلبی و آزادی خواهی است در واقع دانشجویان واقعی اصلاح طلبانی هستند که بر اصول پایبندند و خود را گرفتار حزب و حزب بازی نمی‌کند.
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ فنی خراسان رضوی ضمن بیان این موضوع که نمود واقعی شخصیت دانشجو را می‌توان در بزنگاه‌های مختلف تاریخ به کرات مشاهده کرد، بیان داشت: ۱۶ آذر یک نماد است یک چراغ چشمک زن که حداقل سالی یک بار به دولتمردان و سایر مسئولان یادآوری کند که دانشجو حاضر و ناظر است.
وی گرامیداشت یاد و خاطره سه دانشجوی شهید ۱۶ اذر سال ۳۲ را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: همچنین نباید از یاد بُرد ۲۵۰۰ دانشجویی را که از ابتدای انقلاب جان خود را فدای ارمان‌های انقلاب کردند و یا شهدای همچون شهید بهبهانی‌ها را که امروز در مسیر انقلاب و آرمان‌های آن جان فشانی می‌کنند.
ساده در ادامه با تاکید بر این مطلب که امید است دولتمردان نه تنها در روز دانشجو که در دیگر روزهای سال نیز سری به دانشگاه‌ها بزنند، گفت: متاسفانه در نگاه مسئولان ما دانشجو تنها در روز ۱۶ آذر خلاصه شده است.
این فعال دانشجویی به عدم رعایت عدالت از تشکل‌های دانشجویی توسط دولت اشاره و خاطرنشان کرد: از فیلتر مخاطبین و مدعوین سخنرانی رئیس جمهور در سال‌های اخیر و زدن برچسب تندرو به دانشجویان انقلابی گرفته تا حمایت تمام قد از تشکل‌ها و گروه‌های همسو با خط و مشی و تفکر دولت، همه و همه خبر از سیاست تبعیض آمیز دولت و نگاه دوگانه به دانشجویان می‌دهد.
ساده ادامه داد: همین سیاسی بازی‌ها و نگاه حزبی زمینه ساز شرایط سخت و بسته امروز دانشگاهاست. تعداد بالا لغو سخنرانی‌ها، توقیف نشریات منتقد و برخورد با مدیران آن‌ها، در مضیقه قرار دادن تشکل‌ها و غیره  تماما برآیند همین نگاه سیاسی و تنگ نظری حاکم است.
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های فنی خراسان رضوی در پایان یادآور شد: امیدواریم بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، در چند ماه آخر عمر دولت شاهد ایجاد فضای باز سیاسی و تغییر رویکرد قوه مجریه باشیم که متاسفانه با توجه به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ پیش بینی می‌شود فضا بمراتب سنگین‌تر شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *