آخرین اخبار
روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

چگونه مدافعان FATF برای اجرای خواست آمریکا واقعیت را تحریف می کنند؟

با شروع دور جدید بررسی لوایح مرتبط با FATF، جریان و رسانه های همسو با آن دوباره به شیوه گذشته برای فریب افکار عمومی روی آورده اند. آنها در گام اول اقدام به سواستفاده و تحریف پاسخ رهبر انقلاب به درخواست دولت کردند.
اشتراک گذاری
09 دی 1399
142 بازدید
کد مطلب : 1204

به گزارش روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان  به نقل از  نسیم آنلاین؛ سیدحامد ترابی: رهبر انقلاب با تمدید موعد بررسی لوایح مرتبط با FATF، لایحه پیوستن به کنوانسیون پالرمو و سی اف تی، در مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت کردند. این خبری بود که چندی پیش لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، آن را اعلام کرد. با اعلام این خبر موج جدیدی از فشارها به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب این لوایح آغاز شد. البته این اولین بار نیست که مجمع با چنین فشارهایی مواجه می شود. در دور قبل بررسی این لوایح نیز موافقان آن، با متوسل شدن به تحریف واقعیت سعی کردند به هر قیمتی کشور را وادار به تسلیم کنند. اتفاقی که در دور جدید این فشارها نیز مجددا تکرار شده است.
بد نیست به بهانه این دور از فشارها، سری بزنیم به حرف های گذشته حامیان FATF تا مشخص شود آیا آنها واقعا دغدغه مصالح کشور را دارند یا صرفا می خواهند به خواست آمریکا تن دهند؟در دور قبل فشارها به مجمع، حامیان fatf و رسانه های همسو با آن کوچک ترین مشکل و اتفاقی را به عدم تصویب این لوایح ربط می دادند، ولی در مقابل صحبت های آمریکایی ها که صریحا اعلام می کردند تصویب این لوایح حلقه تحریم ها را تنگ تر می کند، هیچ عکس العملی نشان نمی دادند.
مثلا سال گذشته در همین روزها، روزنامه همشهری تیتر زد که fatf تنها ۱۵ روز به ایران برای اجرای دستورالعمل هایش مهلت داده است و در صورت اجرا نشدن آنها بورس تعطیل می شود. ادعایی که با گذشت یکسال کذب بودن اش مشخص شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *