آخرین اخبار

وعد اشتغال

یکی از مهمترین اولویت هر جوان به خصوص دانشجو اشتغال است اشتغالی که نبودش پیامد های بسیار زیادی دارد و وجود آن
اشتراک گذاری
18 آذر 1396
152 بازدید
کد مطلب : 459
وعده ی اشتغال 
بسم الله الرحمن الرحیم 
یاایهاالذین امنوا لا تخونوالله والرسول و تخونوا امانتکم و انتم تعلمون (۲۷ انفال)
وعده هایی که برای اشتغال جوانان در دولت دوازدهم داده شد.
یکی از مهمترین اولویت هر جوان به خصوص دانشجو اشتغال است اشتغالی که نبودش پیامد های بسیار زیادی دارد و وجود  آن باید سالم و در جهت  پیشرفت ایران باشد که یکی از شاخصه های پیشرفت  در هر کشور رشد اقتصادی است از این رو اقتصاد ما باید سالم باشد که این سوال پیش می آید آیا سالم هست؟؟؟
در یک اقتصاد سالم از دیدگاه اسلام رابطه مستقیم و منطقی ای میان تولید، تجارت و اشتغال وجود دارد در صورتیکه یک اقتصاد ناسالم همواره درگیر موج های تصنعی ناشی از گرانی، تورم تا بیکاری، اشتغال کاذب است. 
حال اگر اشتغال وجود نداشته باشد موج بیکاری فوران میکند و در پی آن فقر زیاد میشود که حضرت علی علیه السلام هم میفرمایند :فقر موجب نقص عقل و دین میشود و هنگامی که دین از دست برود امنیت نابود میشود، فقر آثار بسیار دیگری نیز برجای میگذارد که مهمترینش همین بی دینی و بی ایمانی است. 
با وجود نبود اشتغال، جوانان منفعل شده، یاس و ناامیدی آنها را فرا گرفته، در پی این ها جامعه بی روح میشود و همان طور که مشاهده میشود جوان وابسته به خانواده بار می آید.حضرت آقا امام خامنه‌ای هم در سخنرانی هایشان با موضوع اشتغال از اهمیت این موضوع بیان میکنند و میفرمایند : مسئله ی اشتغال حقیقتاً جزو چند مسئله ی درجه ی اول ماست.
امروز مسئله ی اشتغال در کشور ما یک مسئله ی بسیار مهم و اساسی است و اگر برنامه ریزیِ خوب و کارآمد و عمل جدی دنبال این عنوان وجود داشته باشد، به وضوح مشکلات بتدریج کاهش پیدا خواهد کرد.
پرداختن به مسئله ی اشتغال و فعالیت تولیدی و مفید، وظیفه یی است که از معنا و مفهوم جمهوری اسلامی می جوشد.
پرداختن به مسئله ی اشتغال یکی از مهمترین گره گشاییها در کار مردم است و گره گشایی، سیره ی علوی است.
محور همه ی سیاستهای کلان اجرایی باید ایجاد اشتغال در کل کشور باشد. معنای اشتغال این است که جوانِ مستعدِ آماده ی به کار، فرصت تلاش و فعالیت به دست بیاورد تا هم نیاز شخصی خود را از این راه برطرف کند و هم به پیشرفت و آبادانی کشور و رونق اقتصادی آن کمک کند.
به امید روزی که وعده مسیولین عملی شود. 
سایه مقام معظم رهبری مستدام 
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *