آخرین اخبار
زادمهر:

دست‌های پشت پرده می‌خواهند جریان نقد سینمای مبتذل را سرکوب کنند

دبیر روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به سخنان علی‌عسگری در دیدار دانشجویان گفت: دست‌های پشت پرده می‌خواهند جریان نقد سینمای مبتذل را سرکوب کنند.
اشتراک گذاری
14 آذر 1397
108 بازدید
کد مطلب : 708

محمد زادمهر در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به نشست امروز نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی با رئیس سازمان صداوسیما به مناسبت روز دانشجو گفت: در این دیدار تعیین تکلیف بازنشسته‌های سازمان صداوسیما توسط نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی مطرح شد و از اقدام علی‌عسگری در برکناری بازنشستگان صداوسیما از جمله مدیر باشگاه خبرنگاران جوان با وجود اینکه مدیر موفقی بود، قدردانی کردند.

وی در ادامه افزود: علی‌عسگری در این نشست اعلام کرد ۲۲۰ نفر باید از سازمان صدا و سیما به‌موجب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌رفتند و اقدامات اداری بازنشسته شدن ۲۰۰ انجام‌شده و دو نفر از معاونان رئیس سازمان نیز تغییر کردند.

دبیر واحد روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیان کرد: باوجود توضیحات رئیس سازمان صداوسیما ابهاماتی در خصوص ۲۰ نفر دیگر باقی است و ظاهراً به دنبال اخذ مجوزهایی هستند تا تعدادی از این افراد را همچنان نگه‌دارند؛ نظر رئیس سازمان صداوسیما این است که افراد باقی‌مانده افراد متخصصی هستند که برای مجموعه نیاز بوده و درصورتی‌که جایگزین برای آن‌ها پیدا شود بازنشسته خواهند شد.

زادمهر عنوان کرد: نسبت به یکنواختی، افول و مطرح کردن مسائلی که اولویت ندارند در برنامه خندوانه هشدار داده شد؛ این برنامه جزو برنامه‌های موفق سیما است که در زمینه فرهنگ‌سازی و دورهم جمع‌کردن خانواده‌ها موفق بوده‌است.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: صداوسیما نسبت به تولید محتوای فرهنگی و دانشجویی بی‌رغبت است و مدام نسبت به عملکرد صداوسیما درباره تولید محتوا نقد داریم اما مسئولین صداوسیما معتقدند که علاوه بر نقد باید راهکار هم ارائه کنیم اما وقتی به بخش‌های مختلف صداوسیما برای همکاری در تولید محتوا مراجعه می‌کنیم طلب رقم‌های بالایی می‌کنند.

وی ادامه داد: مدیران شبکه‌های سیما یا رادیو مدعی هستند که برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی مشارکتی‌اند درصورتی‌که تشکل‌های دانشجویی مانند شرکت‌های تجاری یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیستند که درآمد آن‌چنانی داشته و یا به دنبال فروش کالایی باشند.

دبیر واحد روابط عمومی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تأکید کرد: درباره تخریب جریان نقد نیز که اخیراً در یکی از شبکه‌های سیما شاهد آن بودیم به علی‌عسگری هشدار داده شد؛ معتقدیم جریانی به دنبال جلوگیری از نقد علیه سینمای مبتذل هستند و با سرکوب منتقدان به دنبال سرپوش گذاشتن و زیرسوال بردن منتقدین هستند؛ خواهان برخورد با جریان هستیم و تنها ممنوع‌الکار شدن یک مجری مانع از فعالیت این جریان مخرب نمی‌شود.

زادمهر با بیان اینکه صدا و سیما به‌جای ساخت سریال‌های طنز کوتاه که بار معنایی و فرهنگ‌سازی خاصی ندارد بر روی ساخت سریال‌های فاخر دینی و فرهنگی تمرکز کند، اعلام کرد: سریال‌های ارزشی و دینی هم یکی از ضعف‌های صداوسیما است که پس از تولید چند اثر قابل‌توجه مثل مختارنامه و یوسف پیامبر تنها شاهد تکرار پخش آن‌ها هستیم و درباره تولیدات جدیدی مثل سریال حضرت موسی و نظایر این‌ها نتیجه خاصی را ندیده‌ایم، دلایلی مانند مشکلات مالی و بودجه‌ای قابل‌حل بوده و باید برای این مشکلات تدابیری اندیشیده شود.

ذوابط عمومی

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *