آخرین اخبار
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین:

اهدای تندیس «قلم شکسته تشکل‌های دانشجویی» به رئیس‌جمهور/ آقای روحانی! امیدواریم حداقل اجازه تعجب کرد

در پی شکایت فرمانداری قزوین از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، این تشکل‌ها ضمن ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، تندیس «قلم شکسته تشکل‌های دانشجویی» را به روحانی اهدا کردند.
اشتراک گذاری
10 آبان 1395
186 بازدید
کد مطلب : 12

به گزارش جادنیوز، پس از شکایت معاونت فرهنگی دانشگاه  امام خمینی(ره) قزوین از تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه به خاطر به کار بردن مکرر علامت تعجب در بیانیه‌شان و حواشی این شکایت ،فرمانداری قزوین نیز از این سه تشکل دانشجویی شکایت کرد.

بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین ضمن ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور(ریاست هیئت امنای دانشگاه بین المللی امام خمینی) تندیس «قلم شکسته تشکل‌های دانشجویی» را به ایشان اهدا کردند. متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حضور حجت الاسلام روحانی ریاست هیئت امنای دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

با سلام و تحیت این نامه در حالی از طرف تشکل های دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین به دست شما می رسد که در دستی حکم احضاریه دادگاه داریم و در دستی قلمی شکسته که موهبت دوستان و همکاران شما در فضای  باز سیاسی دوران تدبیر و امید است.

سوال پشت سوال و تعجب پشت تعجب! و پرسش هایی که در ذهن جوان دانشجو بی پاسخ مانده است؛

آقای دکتر روحانی خاطرتان  هست که می گفتید : «اگر شعار تند داده‌اند، قتل که نکرده‌اند برای شعار‌های تند تذکر می‌دهند روانه زندان که نمی‌کنند. برای هر چیزی پرونده درست نکنید. اگر می‌خواهید در این کشور اتحاد و یکدلی باشد این پرونده‌سازی‌ها را باید کنار بگذاریم.

_فضا باز شود به ضرر کسی نخواهد بود فضای دانشگاه، فضای شهر، فضای کشور، فضای رسانه مجازی و فضای اینترنت را آن‌قدر امنیتی نکنیم. نیازی نیست که فضا امنیتی باشد فضا را فضای فرهنگی و سیاسی کنیم، امنیتی‌زدایی کنیم، در فضای کشور ما همه جوانان و دانشجویان، عزیزان این سرزمین هستند. دانشجو به اندازه همه آن‌هایی که احساس نگرانی می‌کند دلش برای مملکتش می‌سوزد.»

آقای دکتر روحانی ما از شما می پرسیم آیا این همان وعده شما برای آزادی بیان و احترام به رأی مخالف است؟! و آیا آن که سخن بگوید یزدل سیاسی است؟ آیا یکی از شعارهای شما مقابله با جو خفقان در دانشگاه ها نبود؟ آیا شما در جمع همین دانشجویان نگفتید هیچ دولتی به اندازه این دولت فضا را برای انتقاد باز نگذاشته است، آیا شکایت رسمی از تشکل های ارزشی که چیزی جز حق بر زبان نرانده اند و فهم خویش از اوضاع پیرامونی را بیان کرده اند نشانه واضح فضای باز سیاسی است یا این همان ستاره دار کردن دانشجو به زور دادگاه و دادرسی است.

شما خود بارها نگفته اید از انتقاد استقبال می کنید؟ آیا این همان استقبال گرم شماست و دادگاه و بازپرسی همان جهنمی است که هر منتقدی حتی دانشجویی که به رییس هیئنت امنایش گله دارد باید به آن حواله داده شود؟!

آیا استفاده از علامت تعجب برای برخی اقدامات شما تخریب دولت است و ما باید برای استفاده از این علامت تعجب به جهنم برویم؟!!

 

ما را ببخشید که علامت تعجب های این نامه زیاد است ولی این اقدامات همه برای ما عجیب است، برای بیانیه که از ما شکایت می شود امیدواریم ما حداقل اجازه تعجب کردن داشته باشیم!!!

 

عجیب است که در مواجهه با دشمنان به بهانه مذاکراتی که میدانیم طرف مقابل چیزی جز خدعه بر زبان ندارد لب خندان داریم و این طرف قلم دانشجوی معترض را بدون آن که جوابی برای حرف هایش داشته باشیم می شکنیم!

 

عجیب است که اشداء علی الکفار رحماء بینهم تعریفی دگرگونه پیدا کرده است و از طرفِ دوستان حضرتعالی به اشداء علی بینهم تبدیل شده است.

 

آیا همان گونه که از دانشجویان شکایت می شود از متجاوزین به جوانان ایرانی در عربستان هم شکایت شد؟ دوست را دشمن گرفته ایم و دشمن را دوست گرفته ایم و برای چند علامت تعجب دانشجویی که چیزی جز دغدغه دین ندارد را ستاره دار می کنیم.

 

خوشا به غیرت ما و مبارک باشد بر دولت تدبیر و امید این همه درایت که زبان ها را برید و قلم ها را شکست!

 

جناب آقای دکتر، چه همکاران شما بخواهند قبول کنند چه نخواهند قبول کنند این هشدار واقعا جدی است، ما این حرف ها را نه برای کیک و ساندیس ها، نه برای حقوق نجومی، نه برای ویلای شمال، نه برای بورسیه خارج که برای عزت ایران و ایرانی به زبان آورده ایم و همچنان آن را ادامه خواهیم داد.

 

آری ما هم شکایت داریم! ما از به کارگیری افرادی خاص که حاضر نیستیم حتی نامشان در این خطابه بیاید در سمت های مختلف این دانشگاه شکایت داریم، افرادی که از حقوق همین دانشگاهی که شما رییس هیئت امنای آن هستید ارتزاق می کنند و بعد علیه همین نظام علنا موضع گیری می کنند و تمام ارزش ها را بی محابا زیر سوال می برند، نفرین بر این همه خواب زدگی که مسببان و حامیان فتنه در دانشگاه امام علیه مکتب امام شورش می کنند و می خواهند ما ساکت باشیم، هیهات!

 

آری ما هم شکایت داریم! از این همه تدبیر نماینده عالی دولت در شهرستان شکایت داریم که به جای حل مشکلات تولید، رفع موانع پیش روی کارخانه ها و کارگاه ها و حل معضلات بیکاری به فکر افتاده است که برای صدور یک بیانیه سه تشکل دانشجویی را به دادگاه بکشاند! به راستی اولویت دولت مردان ما در این استان چیست؟

 

آری ما هم شکایت داریم! از نشریه ای شکایت داریم که در این دانشگاه با تصاویر سران فتنه منتشر می شود و در آن علنا به ارزش های انقلابی توهین می شود! آقای روحانی آیا شما اطلاع دارید در این نشریه از مقام معظم رهبری به عنوان یکی از محرکان فتنه ۸۸ یاد شد؟! چرا بعد از انتشار این نشریه سراسر موهن صدایی از کسی در نیامد و باز همین تشکل ها و دانشجویان ارزشی پیگیر موضوع شدند.

 

امیدواریم حداقل شما به عنوان ریاست هیئت امنای دانشگاه ما قاضی عادلی در وجدان تاریخ باشید.

 

نسل باقری ها و احمدی روشن ها را از دادگاه و محاکمه هراسی نیست و در راستای تعالی نظام فرزندان این انقلاب حتی از جان خود کوتاهی نمی کنند لکن نگرانی ما از حاکم شدن این رویه نابخردانه است که هر کس حرف زد قلمش باید شکسته شود، از همین رو این تندیس یادبود قلم شکسته تشکل های دانشجویی را برای شما می فرستیم تا همیشه جلوی میز کاری خود آن را ببینید و یادتان باشد و یاد تاریخ باشد که ما ساکت ننشستیم، بدانید در بزنگاه غبارآلود فتنه ها کسی که از رییس جمهور قانونی نظام اسلامی دفاع می کند همین دانشجویان و تشکل های دانشجویی هستند نه این به ظاهر دوستان که در مجامع خود پروژه عبور از روحانی را کلید زده اند! که اگر ما انتقادی هم داریم برای رسیدن به بالندگی دولت شماست و اعتلای نظام مقدس اسلامی، ما نمیخواهیم در آینده تاریخ برای ما بنویسند که دانشجویِ مؤذن جامعه خواب ماند و دولت و ملت به خسران رسیدند.

 

در محضر پنج شهید گمنام دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) که تمام هستی خود را فدای امنیت و آرامش این ملت کرده اند با امام زمان خویش پیمان می بندیم تا پایان بر صراط مستقیم امام و شهدا بمانیم خواه از دانشگاه و اتاق تشکل باشد خواه از پشت میله های بازداشتگاه عده ای مدبرِ امیدوار.

والسلام

 

تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

 

 

رونوشت:

جناب آقای دکتر فرهادی وزیر محترم علوم تحقیقات و فن آوری

حجت الاسلام علوی وزیر محترم اطلاعات

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور

حجت الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام حمعه قزوین

دکتر فریدون همتی استاندار قزوین و عضو هیئت امنای دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)

دکتر داود محمدی رییس کمیسیون اصل نود و نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی

حجت الاسلام محمدیان مسئول محترم نهاد رهبری دانشگاه های سراسر کشور

حجت الاسلام صادقی نیارکی دادستان محترم استان قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *