آخرین اخبار

بی‌توجهی نمایندگان به کمیسیون فرهنگی زیبنده مجلس یازدهم نیست

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به مشکلات فرهنگی کشور گفت: متاسفانه کمیسیون فرهنگی مجلس به دلیل عدم استقبال نمایندگان تشکیل نشد و این اصلاً زیبنده مجلس یازدهم که اولین مجلس در گام دوم انقلاب است، نیست.
اشتراک گذاری
02 تیر 1399
93 بازدید
کد مطلب : 1102

رضا قلعه نوی دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به مشخص شدن روسای برخی از کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی گفت: ما انتظار داشتیم در این مجلس شیوه هایی که در گذشته پیرامون تقسیم بندی نمایندگان برای کمیسیون های مختلف وجود داشت اصلاح شود ولی باز می بینیم برای تشکیل برخی از کمیسیون ها مشکلاتی وجود دارد.

وی ادامه داد:  این انتظار می رفت با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام خود برای آغاز به کار مجلس یازدهم به اهمیت حوزه اقتصاد و فرهنگ اشاره کردند نمایندگان مجلس برای حضور در کمیسیون فرهنگی تمایل بیشتری نشان دهند اما متاسفانه در روزهای اخیر شاهد بودیم که  برخی کمیسیونهای اساسی و مهم مجلس مانند کمیسیون فرهنگی به خاطر عدم استقبال نمایندگان تشکیل نشدند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: امروز کشور با مشکلات زیادی در حوزه فرهنگ مواجه است و توقع ما از نمایندگان مجلس این بود که در کمیسیون مربوط به این حوزه نقش آفرینی کنند اما متاسفانه دیدیم بیشتر نمایندگان به سمت کمیسیونهایی رفتند که با مسائل اقتصادی مرتبط است، مانند کمیسیون برنامه و بودجه.

قلعه نوی خاطر نشان کرد: متاسفانه کمیسیون قضایی و فرهنگی مجلس به دلیل عدم استقبال نمایندگان تشکیل نشد و این اصلاً زیبنده مجلس یازدهم اولین مجلس در گام دوم انقلاب است، نیست.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: امیدواریم هیئت رئیسه و شعبی که تشکیل شده یک بازنگری در این راستا داشته باشند و اگر به اصلاح آیین نامه یا اقدام دیگری نیاز نیاز است این کار در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: ما در بحث فرهنگ با مشکلاتی روبرو هستیم و دغدغه‌های زیادی در این حوزه وجود دارد و این بسیار عجیب است که نمایندگان به این مسئله بی توجهی کردند.

قلعه نوی در پایان گفت: مجلس یازدهم می‌توانست مجلس باشد که در آن همه کمیسیون ها با حضور نمایندگان متخصص تصمیم شود ولی می ‌بینیم که در برخی از کمیسیون‌ها تعداد زیادی نمایندگان حضور دارند و در مقابل کمیسیون فرهنگی و قضایی تراشیدن نمایندگان تصویب نمی شود امیدواریم این کمیسیون‌ها نیز هر چه سریعتر تشکیل شود.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

واحد روابط عمومی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *