آخرین اخبار

درخواست از وزیردادگستری برای تشدید نظارت بر بازار اقلام مصرفی

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، در نامه ای به سید علیرضا آوایی، وزیر دادگستری، خواستار تشدید نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم همزمان با ماه مبارک رمضان شدند.
اشتراک گذاری
27 فروردین 1399
109 بازدید
کد مطلب : 1032

 اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، در نامه ای به سید علیرضا آوایی، وزیر دادگستری، خواستار تشدید نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم همزمان با ماه مبارک رمضان شدند.

در بخشی از این نامه آمده است:

همانطور که مستحضرید، نزدیک به ۲ ماه است که مردم عزیز کشورمان همانند مردم سایر ملتهای جهان درگیر بیماری کرونا شدهاند و مشکلات عدیدهای‌ در زمینههای سلامت، معیشت، اقتصاد، آموزش و دیگر موارد برای ایشان پیش آمده است.

متاسفانه بی تدبیری های عوامل اجرایی در سال های اخیر باعث ایجاد مشکلات اقتصادی، افزایش قیمت اجناس و اقلام مصرفی و در نهایت کاهش قدرت خرید در اقشار کم درآمد جامعه شده. جنابعالی مطلع هستید که در این اوضاع شیوع بیماری اکثر مردم خانه نشین شده و درآمدی برای گذران امورات زندگی نداشته یا بسیار اندک شده است.

باید خدمتتان عرض نمائیم که در این شرایط و البته در آستانه ماه مبارک رمضان که طبیعتا تقاضا در اقلام مصرفی غذایی از جمله برنج، گوشت و دیگر موارد افزاش قابل توجه خواهد داشت، با رصد جامعه همچنان شاهد افزایش بی رویه و کاذب قیمت ارزاق عمومی هستیم که باعث افزایش فشار بر اقشار کم درآمد جامعه شده. متاسفانه در شرایط رکود بازار دلالها و واسطهها مصولات تولیدی بنگاهها را ارزانتر خریده اما به مردم گرانتر میفروشند که این ظلمی است آشکار به تولید و مردم.

در این شرایط ضمن آنکه باید با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت از هرگونه افزایش قیمتها خودداری شود، لازم و ضروری است با دستوری ویژه جنابعالی سازمان تعزیرات حکومتی به صورت شبانهروزی اقدام به بازرسیهای ویژه و بررسی گزارشات مردمی کرده تا شرایط بازارها برای مصرف کنندگان مطلوب و قابل استفاده باشد. قطعا نظارت موثر باعث خواهد شد هم تولیدکننده و هم مصرف کننده متضرر نشوند.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

واحد روابط عمومی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *